Mówi: | Shabtay Negry |
Firma: | Mantis Vision |
Już wkrótce będą możliwe transmisje z wydarzeń sportowych i koncertów w technologii VR. Technologia skanowania 3D ma się pojawić w najnowszych smartfonach Samsunga
Świat zabezpieczeń i rozrywki przechodzi do technologii 3D. Technologia skanowania i rozpoznawania twarzy i sylwetek w 3D, która pozwala stworzyć całościowy obraz w kilku wymiarach, jest przyszłością rynku mobilnego. System trójwymiarowego skanowania może się pojawić już w kolejnej generacji smartfonów Samsunga. Technologia rozpoznawania twarzy może też znacznie zwiększyć bezpieczeństwo wszędzie tam, gdzie wymagana jest identyfikacja ludzi – w bankach, na lotniskach czy dworcach. Trwają też prace nad streamingiem wydarzeń na żywo do każdego urządzenia VR lub AR.
– Pracujemy nad technologią rozpoznawania w 3D. Oznacza to, że zapewniamy całościowe rozwiązanie, od poziomu czujnika do stworzenia całościowego obrazu wolumetrycznego w 3D oraz aplikacji odpowiadającej potrzebom naszych klientów. Wdrażamy naszą technologię rozpoznawania 3D do smartfonów nowej generacji. Wierzę i mam nadzieję, że w tym roku najważniejsi gracze zaoferują nowe aparaty z naszą technologią – mówi agencji Newseria Innowacje Shabtay Negry z Mantis Vision.
Opatentowana przez Mantis Vision technologia kodowanego światła strukturalnego zapewnia wysoki poziom szczegółów. Triangulacja pozwala wykorzystać aktywne źródło podczerwieni do oświetlania scenerii i jednej kamery do mapowania głębi w czasie rzeczywistym. Strukturalne światło tworzy pojedynczy rzutowany wzór, ten zaś jest wyświetlany i przechwytywany przez aparat z dużą szybkością. Dzięki temu można stworzyć filmy 3D i 4D. Technologia pozwala znacznie zwiększyć bezpieczeństwo, nie tylko przy odblokowywaniu smartfona trójwymiarowym skanem twarzy, lecz także wszędzie tam, gdzie sprawdza się tożsamość.
Technologia trójwymiarowego skanowania może być zaimplementowana już w najbliższych smartfonach Samsunga nowej generacji – Galaxy S10 i S10+. Dodatkowo izraelski start-up nawiązał współpracę z japońskim producentem czujników do aparatów cyfrowych Namuga, której efektem będzie połączenie oprogramowania służącego do stworzenia głębi 3D z modułem kamery.
– Bardzo obiecującym rynkiem jest kontrola dostępu. Zsynchronizowaliśmy pracę kilku kamer, które wyłapują ruchy, kiedy przekracza się bramkę. Opracowaliśmy pierwszy algorytm rozpoznający, który zidentyfikuje daną osobę i pozwoli przejść w oparciu o nasz algorytm. Są więc czujniki, algorytm i aplikacja, która zapewnia całościowe rozwiązanie przy kontroli dostępu – tłumaczy Shabtay Negry.
Technologię rozpoznawania twarzy wprowadza coraz więcej lotnisk, takie rozwiązanie testowały też lotniska w Polsce. Kamery wmontowane w urządzenia służące do rozpoznawania twarzy uaktywniają się, gdy pasażer staje w wyznaczonym miejscu. Technologia 3D wychwytuje kilkaset punktów na twarzy danej osoby i odległości pomiędzy nimi. W ten sposób identyfikacja trwa zaledwie kilka sekund, znacznie usprawnia odprawę, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo.
W perspektywie najbliższych lat technologia będzie możliwa do zastosowania na szeroką skalę przy logowaniu się do banków czy w kontakcie z instytucjami.
– Inne zastosowanie polega na uchwyceniu twarzy w bardzo wyraźny sposób, w wysokiej jakości, na potrzeby systemu płatniczego. Jeżeli chce się dokonać transakcji, autoryzować ją i potwierdzić, potrzebna bardzo dokładnego algorytmu rozpoznawania twarzy i nasza technologia go zapewnia – podkreśla przedstawiciel Mantis Vision.
Oprogramowanie Mantis Vision, które obejmuje funkcje wykrywania głębi i przetwarzania, m.in. automatyczną kalibrację, rejestrację wysokiej jakości, segmentację czy kompresję danych i przesyłanie strumieniowe, pozwala przechwycić nawet poruszającą się osobę lub wybraną scenę w różnych warunkach oświetlenia, a następnie przesyłać taki trójwymiarowy obraz do urządzeń wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. To może być rewolucja na rynku rozrywki.
– Pracujemy nad rozwiązaniem, dzięki któremu będziemy mogli prowadzić streaming wydarzeń na żywo, imprez sportowych czy koncertów. Dzięki użyciu wielu kamer sprzężonych ze sobą, będziemy mogli prowadzić streaming na żywo do każdego urządzenia VR lub AR. Dzięki temu będzie można się poczuć tak, jakby samemu było się na scenie. Mam nadzieję, że uda nam się zaprezentować pierwsze pokazy tej technologii w ciągu kilku miesięcy – zapowiada Shabtay Negry.
Jak podaje firma LEDinside, wartość światowego rynku projektorów laserowych na podczerwień dla mobilnych czujników 3D w 2017 roku mogła sięgnąć 246 mln dol. Do 2020 roku rynek może być wart już blisko 2 mld dol.
LEDinside ocenia też, że producenci smartfonów będą na szeroką skalę używać komponentów 3D w kamerach przednich, które będą obsługiwały funkcję rozpoznawania twarzy, oraz tylnych, które poprawią wrażenia rzeczywistości rozszerzonej w smartfonach.
Czytaj także
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-06-24: Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy
- 2025-06-11: Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-11: Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa
- 2025-06-02: UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
- 2025-06-09: Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.