Newsy

Polska firma stworzyła rewolucyjną technologię do obsługi inteligentnego domu. Sterowanie systemem odbywa się za pomocą gestów

2017-05-15  |  06:15

Smart home to koncepcja inteligentnego domu sterowanego za pomocą nowych technologii – specjalnych przycisków, czujników, pilotów albo oprogramowania na tablety czy smartfony. Polska firma Fibaro stworzyła jednak innowacyjne rozwiązanie, które wydaje się bardziej intuicyjne i równocześnie wygodniejsze, ponieważ umożliwia sterowanie całą gamą urządzeń za pomocą zwykłych gestów.

Do tej pory koncepcja inteligentnego domu opierała się na ekosystemie opartym o korzystanie z fizycznych urządzeń: specjalnych przycisków, pilotów zdalnego sterowania, smartfonów czy tabletów. Fibaro zaproponowało natomiast technologię, która przynajmniej z pozoru umożliwia sterowanie domem bez jakichkolwiek gadżetów, po prostu za pomocą gestów. Kilka nieskomplikowanych ruchów pozwala na zapalenie światła, zamknięcie rolet, przystosowanie domu do oglądania telewizji czy odwrotnie – rozbudzenia domowników po nocnym odpoczynku. Tak naprawdę jednak możliwości sterowania gestami są znacznie większe i zależą w dużej mierze od wyobraźni i chęci użytkownika, który zaprogramuje odpowiednie akcje.

Sterowanie ruchami to następny krok w koncepcji inteligentnego domu, który usprawni życie naszym klientom. Sami dokładnie wiemy, że chcąc zapalić światło, jeszcze kilka lat temu używaliśmy zwykłych wyłączników, które do dzisiaj stosowane są z powodzeniem. Jakieś 4–5 lat temu Fibaro zaproponowało aplikację, za pomocą której możemy wykonywać te same funkcje. Teraz poszliśmy jeszcze o krok do przodu. Sterowanie gestami jest następnym elementem interakcji z użytkownikiem ­– mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Krzysztof Banasiak, członek zarządu firmy Fibaro.

Sterowanie gestem to innowacja, która będzie doskonalona przez kolejne lata. Fibaro zapowiada jednak, że na tym nie koniec – na horyzoncie rysuje się już koncepcja sterowania głosem.

Sterowanie gestami jest następnym krokiem, by ulepszyć życie, poprawić komfort życia i bezpieczeństwa naszych użytkowników. W niedalekiej przyszłości przedstawimy również integrację z systemami do sterowania głosem. Jest to pokłosie dość długiej i owocnej współpracy z Amazonem – komentuje Krzysztof Banasiak.

Technologia sterowania gestami firmy Fibaro opiera się na czujniku Swipe, który wykrywa nie tylko proste ruchy, lecz także całe ich kombinacje. Sensor skutecznie interpretuje nawet najbardziej rozbudowane komendy, dzięki czemu użytkownik może spersonalizować je w zależności od własnych potrzeb. Instalacja całego systemu zajmuje zaledwie jeden dzień.

Cały ekosystem Fibaro jest ekosystemem nieinwazyjnym. Możemy go w bardzo prosty i tani sposób zamontować w starych mieszkaniach, nowych deweloperskich mieszkaniach, domach i innych budynkach użyteczności, chociażby biurach, bez konieczności kładzenia dodatkowego okablowania. System jest całkowicie bezprzewodowy, co powoduje, że jego instalacja jest bardzo szybka. Zainstalowanie systemu w jednym domu wraz z jego pełną konfiguracją trwa zaledwie jeden dzień – wyjaśnia Krzysztof Banasiak.

Jak deklaruje producent, Swipe to kontroler, który nie tylko zapewni komfort, lecz także odciąży od codziennych czynności, pozwalając zaoszczędzić użytkownikowi cenny czas. Urządzenie może być zasilane za pomocą czterech baterii AA lub przewodowo poprzez złącze Micro USB.

Dążymy do tego, żeby system sam uczył się zachowań klientów i sam wykonywał takie reakcje, jakich użytkownik aktualnie potrzebuje. Na przykładzie mojego domu, gdzie codziennie rano, gdy się budzę, mam ustawioną scenę, podczas której otwierają mi się wszystkie rolety, włącza się radio i czajnik, żeby zagrzać wodę na herbatę bądź kawę. Bardzo użyteczny przykład tego, do czego dążymy – de facto dom ma się stać bardziej przyjazny i komfortowy  – podsumowuje Krzysztof Banasiak.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem

Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. – Impakt uchwalonej w pośpiechu ustawy może być druzgocący dla przemysłu vapingowego, a jednocześnie nie przynieść jakichkolwiek korzyści związanych z ograniczeniem dostępności e-papierosów wśród małoletnich – mówi radca prawny Adam Borowski.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.