Newsy

Inteligentne lustra pomogą w doborze kosmetyków i sprawdzą stan skóry. Mogą też pełnić funkcję trenerów fitness czy osobistych asystentów

2019-12-02  |  06:00

Lustra już nie tylko odbijają nasz wygląd. Mogą oferować różne usługi, są osobistymi trenerami, udzielają  porad dotyczących stylizacji czy makijażu. Podpowiedzą kosmetyki, a nawet dobiorą strój w zależności od okazji. Podczas mycia zębów lustro wyświetli też maile i powiadomienia, przypomni o spotkaniach i doradzi, jaką drogą dojechać do pracy. HiMirror przeanalizuje skórę zanim udzieli porad na temat najlepszych kosmetyków. Jednocześnie śledzi postęp skóry i ocenia, które produkty działają najlepiej.

– Obserwujemy rosnącą popularność urządzeń inteligentnych instalowanych w domu i postanowiliśmy stworzyć inteligentne lustro, które stanie się bardzo osobistym narzędziem pomagającym paniom jeszcze lepiej dbać o stan swojej skóry i dobierać odpowiednie dla nich kosmetyki lub eksperymentować z makijażem za pomocą wirtualnych wizualizacji – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Cin Yee Syria Ho z HiMirror.

Lustra już od dawna nie służą tylko do odbijania wyglądu. Na rynku są już dostępne lustra ze sztuczną inteligencją, które wizualizują jak można wyglądać z nową fryzurą czy makijażem. Memory Mirror łączy pełnowymiarowe lustro z zaawansowanym technologicznie wyświetlaczem LCD, komputerem i kamerą HD, które mogą nagrywać filmy, dzięki czemu można zapisywać, udostępniać i przeglądać sesje próbne. Oak Mirror firmy Oak Labs służy jako cyfrowy asystent, pozwala na zamawianie różnych ubrań. Sephora oferuje lustro rzeczywistości rozszerzonej 3D, które pozwoli szybko dopasować kosmetyki do makijażu.

HiMirror idzie o krok dalej. Lustro pomaga dopasować kosmetyki do rodzaju skóry, a następnie dzień po dniu pokazuje efekty. W ten sposób można samemu łatwo sprawdzić, które kosmetyki faktycznie działają.

– Inteligentne lustro wyposażone jest w aparat fotograficzny i na podstawie obrazu urządzenie analizuje określone czynniki, tj. niedoskonałości, drobne i głębsze zmarszczki, nierówności i przebarwienia. Użytkownik od razu otrzymuje informacje, które są zapisywane, dzięki czemu przy okazji następnego pomiaru można je porównać ze zdjęciem wykonanym podczas pierwszego użycia urządzenia. W ten sposób można stwierdzić, czy stan skóry się poprawia czy ulega pogorszeniu – tłumaczy Cin Yee Syria.

W przyszłości HiMirror może się też sprawdzić w przypadku panów. Nie tylko pomoże w doborze kosmetyków, lecz także pozwoli wypróbować różne style zarostu.

Inteligentne lustra nie pomagają tylko w wyborze kosmetyków czy ubrań. Mogą też być asystentami – niektóre lustra wyświetlają maile i smsy, sprawdzają kalendarz spotkań, przypominają o wydarzeniach, jednocześnie wyliczają, ile czasu pozostało do wyjścia i która trasa do pracy będzie najszybsza. Jeszcze inne wyświetlają porady na interesujące kwestie – wystarczy w ustawieniach określić swoje zainteresowania. Inne mogą być personalnymi trenerami – w tle wyświetlają awatara trenera i odbicie ćwiczącego. Jednocześnie podają informację o liczbie spalonych kalorii, tętnie czy czasie ćwiczeń. Wskazują też, jak poszczególne partie ciała zyskają na ćwiczeniach.

– Oferta urządzeń inteligentnych coraz bardziej się dywersyfikuje. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z HiMirror, służyło ono wyłącznie do analizy skóry. Inteligentne lustro powinno dawać jednak więcej możliwości. Z tego powodu wyposażyliśmy je w dodatkowe funkcje, jak np. możliwość słuchania muzyki podczas wykonywania makijażu czy dostęp do mediów społecznościowych, dzięki któremu można trzymać rękę na pulsie. Udostępniliśmy więcej gadżetów ukierunkowanych na rozrywkę – wskazuje Cin Yee Syria.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Polityka

Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO

Silne poparcie dla Ukrainy w Europie sprawia, że politycy prezentujący odmienną wizję nie mają przestrzeni na próby wykorzystywania prorosyjskich postaw w kształtowaniu polityki zagranicznej. Badania naukowców z Uniwersytetu w Exeter przeprowadzone w kilkunastu europejskich krajach wskazują, że poparcie dla Ukrainy i polityki skupiającej się na pomocy zaatakowanemu krajowi jest szerokie, ale najsilniejsze w państwach mających doświadczenia z polityką Kremla w czasach Związku Radzieckiego. Najsilniejsza polaryzacja nastrojów w Europie jest zauważalna w kwestii ewentualnego przystąpienia Ukrainy do Paktu Północnoatlantyckiego.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.