Mówi: | Grzegorz Waś |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | YouLead |
Opracowano technologię, które analizuje zachowanie klientów na stronie internetowej. Może pomóc w zwiększeniu sprzedaży nawet o 25 proc.
YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im precyzyjnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm, które wdrożyły YouLead, notowany jest na poziomie 25 proc.
– YouLead jest systemem klasy sales and marketing automation. Sales and marketing automation to technologia, która umożliwia automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych wraz z pomiarem ich efektów. Czyli coś, co do tej pory było możliwe za pomocą ręcznej pracy pracowników z działu marketingu i sprzedaży, dzisiaj staje się możliwe za pomocą narzędzi tej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Grzegorz Waś, prezes zarządu firmy YouLead.
YouLead optymalizuje proces sprzedaży, ucząc się zachowań i zainteresowań klienta. Wszystko po to, aby w odpowiednim momencie zaproponować mu spersonalizowany komunikat, który zachęci go do zakupu lub zapoznania się z usługą oferowaną przez firmę.
– Głównym celem YouLead jest zawsze wzrost sprzedaży. Wdrożenie rozpoczynamy od podłączenia stron internetowych danej firmy do naszego systemu. Od tego momentu zaczynamy gromadzić informacje o klientach, którzy pojawiają się na stronie internetowej. System zaczyna uczyć się zainteresowań indywidualnych każdego klienta. Wiemy, jak często klient wchodzi na stronę, co czyta na tej stronie, jakie produkty ogląda i jakie produkty kupuje – twierdzi Grzegorz Waś.
Specjalista opowiada, że po wizycie klienta na stronie internetowej zintegrowanej z YouLead może on np. otrzymać automatyczną ofertę mailową, podsumowującą jego wizytę. Oferta ta dotyczyć będzie m.in. wszystkich produktów, które przeglądał klient. E-mail nie zostanie jednak wysłany od razu, lecz system poczeka na odpowiedni moment, w którym szanse na sprzedaż będą największe.
– Automatyczne maile podsumowujące wizytę, które są wysyłane z systemu i docierają do klientów po ich wizycie na stronie internetowej, mają kilku- albo nawet kilkunastokrotnie lepsze wskaźniki (open rate oraz CRT) od maili, które są wysyłane w sposób klasyczny. Drugi przykład: o wiele trudniej jest skłonić klienta, który jest na stronie internetowej do pozostawienia danych, jeśli jest to jego pierwsza wizyta na stronie. Ale jeśli wiemy, że to jest już kolejna wizyta, np. trzecia, i wiemy, że klient przed chwilą zapoznał się z cennikiem usługi, to skłonienie go do zostawienia danych kontaktowych na stronie internetowej jest o wiele prostsze – zapewnia Grzegorz Waś.
Prezes YouLead podkreśla, że w przeciwieństwie do innych rozwiązań obecnych na rynku, filozofia systemu YouLead opiera się na komunikacji zarówno ze zidentyfikowanym, jak i zupełnie anonimowym klientem. Wiele konkurencyjnych rozwiązań świadomie rezygnuje z anonimowego klienta, bowiem chce ograniczyć liczbę przetwarzanych danych.
– Mechanizm uczenia się zachowań klienta nazywamy w YouLead profilowaniem. Na podstawie takiego zbudowanego przez YouLead profilu jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni komunikat i przekazać go indywidualnie do każdego klienta. Co wymaga dużego podkreślenia, YouLead potrafi budować profile również dla anonimowych klientów. Jedyna różnica pomiędzy klientem anonimowym i zidentyfikowanym jest taka, że do klientów anonimowych nie posiadamy danych do bezpośredniego kontaktu i możemy komunikować się z nimi tylko i wyłącznie poprzez stronę internetową – tłumaczy Grzegorz Waś.
Platforma działa w czasie rzeczywistym i posiada w pełni uniwersalny charakter. Oznacza to, że system potrafi nie tylko personalizować zawartość stron internetowych, ale również wykorzystywać kanały mailowe czy SMS - a wszystko po to, by dotrzeć do klienta i osiągnąć wymierne korzyści. Ponadto YouLead sprawdzi się jako podstawowy CRM. Grzegorz Waś podkreśla, że nad efektywnym wdrożeniem systemu czuwa zawsze jeden z członków zespołu YouLead, który zapewnia wsparcie na każdym etapie realizacji.
– Średni wzrost sprzedaży w firmach, które wdrożyły YouLead, jest na poziomie 25 proc. Jeszcze lepiej wyglądają statystyki związane z pozyskiwaniem danych do potencjalnych kontaktów poprzez strony internetowe, tzw. generowanie leadów. Możemy się tu pochwalić średnim wzrostem o ok. 50 proc. w stosunku do okresu przed wdrożeniem YouLead. Statystyki otwieralności i klikalności w maile, które są przesyłane z systemu YouLead w sposób automatyczny z dopasowaną treścią do klientów, są kilkukrotnie, lub nawet często kilkunastokrotnie większe niż w przypadku klasycznych mailingów – podsumowuje Grzegorz Waś.
Czytaj także
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-11-20: Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-14: Grzegorz Krychowiak: Mieszkam od lat we Francji i kultura tego kraju jest mi bliska jak polska. Poświęciłem bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces
- 2024-09-30: Grzegorz Krychowiak: Wydaje mi się, że Wojtek Szczęsny zrezygnował z gry w reprezentacji, bo po prostu stwierdził, że już mu się nie chce
- 2024-09-17: Opóźnianie wejścia Ukrainy do NATO zwiększy zagrożenie ze strony Rosji dla członków sojuszu. Trwają dyskusje o możliwych warunkach akcesji
- 2024-09-19: Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
- 2024-09-05: Firmy cierpią z powodu braku przewidywalnej polityki podatkowej. Częste zmiany podważają zaufanie do państwa i zniechęcają inwestorów [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.