Mówi: | Maciej Kaczmarek |
Firma: | Netgear Polska |
Większość polskich przedsiębiorców samodzielnie zarządza siecią. Pomóc w tym może darmowa aplikacja mobilna
Aplikacja Insight pozwoli przedsiębiorcy samodzielnie zarządzać urządzeniami sieciowymi z każdego miejsca na Ziemi za pośrednictwem telefonu komórkowego. Umożliwia kontrolowanie takich urządzeń, jak router, przełączniki czy punkty dostępowe. Rozwiązanie z podstawową funkcjonalnością jest dostępne za darmo dla małych i średnich firm. Bardziej zaawansowane funkcje są dostępne w modelu subskrypcyjnym. Jak wynika z badań PARP, 83 proc. firm nie zatrudnia personelu IT, czyli samodzielnie zarządza infrastrukturą sieciową.
– Ma ona służyć do tego, by właściciel firmy mógł samodzielnie zarządzać takimi produktami sieciowymi, jak punkty dostępowe, przełączniki czy storage. Chodzi o to, żeby miał on dostęp do sieci z każdego miejsca na Ziemi za pośrednictwem telefonu komórkowego – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Maciej Kaczmarek z firmy Netgear.
W Polsce działa niemal dwa miliony firm, spośród których aż 99,8 proc. stanowią mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa – dowiadujemy się z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Większość z tych przedsiębiorstw, bo aż 83 procent, nie decyduje się na zatrudnienie personelu IT, który byłby odpowiedzialny za administrowanie siecią. Z myślą o takich przedsiębiorstwach powstała aplikacja Insight.
Co więcej, aplikacja pozwala na administrowanie więcej niż jedną siecią. Można dzięki temu zarządzać nie tylko siecią firmową, lecz także domową. W przypadku użytku w przedsiębiorstwie może to być na przykład biuro i część magazynowa. Sprawia to, że znacząco poszerza się spektrum jej potencjalnych użytkowników.
– Biorąc za przykład firmę budowlaną, jeden administrator może zarządzać dziesiątkami placówek i budów w całym kraju. Klienci to przede wszystkim mały i średni biznes. Mam na myśli jednostki takie, jak nieduże szkoły, gabinety dentystyczne, lekarskie czy weterynaryjne, a także restauracje czy hotele –wymienia Maciej Kaczmarek.
Aplikacji i programów do zarządzania ruchem sieciowym oraz urządzeniami sieciowym na rynku jest wiele. Narzędzie do monitorowania ruchem sieciowym Network Connections jest dostępne za darmo w Google Play. Kontrolować domowy router można np. za pomocą aplikacji Linksys Smart WiFi, ASUS Router, TP Link Tether, czy DS. router by Synology, w zależności od tego, jakiej firmy urządzenie mamy. Istnieją także aplikacji do zarządzania sieciami WiFi, takie jak Fing dla Androida czy Network Analyzer Lite dla systemu iOS.
Na rynku dostępne jest także darmowe oprogramowanie do zarządzania infrastrukturą sieciową, taką jak routery, przełączniki czy punkty dostępowe. Małe i średnie firmy, a także użytkownicy prywatni mogą skorzystać z programów, takich jak Paessler PRTG Network Monitor, Spiceworks Network Monitor czy LabTech.
Aplikacja Insight jest pierwszym w branży rozwiązaniem, które oferuje konfigurację i zarządzanie siecią w małej firmie za pomocą łatwej w użyciu aplikacji mobilnej lub portalu w chmurze. Aplikacja współpracuje wyłącznie z urządzeniami sieciowymi firmy Netgear.
– Aby skorzystać z aplikacji, wystarczy ją pobrać z App Store lub Google Play i zainstalować. Są dostępne również wersje webowe na komputery. Po pobraniu i instalacji należy podłączyć urządzenie sieciowe do prądu. Dzięki aplikacji możemy zeskanować barcode z urządzenia. To najprostsza opcja, by je przypisać do sieci i administrować nim – mówi ekspert.
Netgear Insight jest dostępna z dwoma planami subskrypcyjnymi: Insight Basic i Insight Premium. W wersji bazowej otrzymujemy kompletne rozwiązanie do konfigurowania, zarządzania i monitorowania sieci w dowolnym czasie i miejscu za pomocą aplikacji mobilnej Insight. Wersja Premium zapewnia zaawansowane funkcje w aplikacji mobilnej, a także dostęp do portalu Insight w chmurze obsługującego bardziej złożoną konfigurację urządzeń i sieci.
Czytaj także
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-14: Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-21: Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-03-26: Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.