Newsy

Dekodery telewizyjne mogą działać szybciej. Premiera innowacyjnego systemu już w I kwartale 2018 roku

2018-01-17  |  06:00

Nowe oprogramowanie dla dekoderów TV oraz telewizorów Smart ma w rewolucyjny sposób poprawić komfort korzystania z telewizji kablowej, satelitarnej oraz IPTV. Przełączanie kanału HD ma zająć 0,2 sekundy, zamiast 2-3 sekund w obecnych dekoderach. Rynek telewizji kablowej, internetowej i satelitarnej w Polsce to około 11 mln abonentów i 6 mld złotych przychodu rocznie. Premiera systemu ecVision zapowiadana jest na koniec I kwartału 2018 roku.

Według raportu PMR, najpopularniejsze wśród polskich abonentów są cyfrowe platformy satelitarne i najprawdopodobniej to one nadal będą stanowić największy segment  rynku płatnej telewizji w Polsce. Jedną z niedogodności, na jakie skarżą się użytkownicy jest powolne przełączanie między kanałami. Między innymi ten problem ma rozwiązać ecVision IPTV.

– To system telewizji kablowej, internetowej, satelitarnej, który znacząco przyspiesza np. przełączanie kanałów. W naszym systemie przełączenie kanału HD trwa jedynie 0,2 sekundy, kiedy najlepsza zachodnia konkurencja osiąga to w 2-3 sekundy. ecVision IPTV jest oprogramowaniem, instaluje się je na dekoderach bądź tzw. smartTV. Znacząco przyspiesza i ułatwia obsługę kanałów telewizyjnych – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Jan Poloczek z firmy ecVision.

System oferuje cały zestaw funkcjonalności. Od VOD, przez telewizję linearną, timeshifting z możliwością przewijania do dwóch tygodni materiałów wideo, aż po własny odtwarzacz YouTube. Oprogramowanie będzie sprzedawane operatorom telewizji kablowej, internetowej i satelitarnej. Aktualnie jest jest on testowany za granicą i ma już tam swoich potencjalnych klientów. Rynkowej premiery możemy się spodziewać już w pierwszym kwartale 2018 roku. System ma jednak być rozwijany.

– W przyszłości planujemy wprowadzenie dodatkowych modułów do telewizji kablowej, takich jak np. smart home, czy smart building, które umożliwią z tego samego dekodera telewizyjnego sterowanie np. klimatyzacją, oświetleniem, różnego typu urządzeniami w mieszkaniu – zapowiada Jan Poloczek.

Według danych szacunkowych zawartych w raporcie PMR „Rynek płatnej telewizji w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021”, aż 75 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada usługi płatnej telewizji.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.