Newsy

Firmy coraz częściej sięgają po cyfrowe, interaktywne metody reklamy. Cyfrowe bilbordy pozwalają na interakcję z klientami

2018-07-26  |  06:00

Dzięki upowszechnieniu się Internetu, branża reklamowa szybciej reaguje na zapotrzebowanie klienta. W czasie rzeczywistym informuje o nowych promocjach. Firmy wykorzystujące rozwiązania z zakresu Digital Signage mogą zrezygnować z drukowania ulotek i bilbordów reklamowych na rzecz cyfrowych nośników, które pozwolą z dowolną częstotliwością zmieniać wyświetlane informacje. Branża reklamowa coraz chętniej korzysta z nowych technologii. Innowacyjne bilbordy pozwalają na interakcję z klientem, a specjalne kamery monitorują skuteczność reklam.

– Dzisiaj takie rozwiązania są w różnym stopniu zaawansowania, świat idzie w tym kierunku, ponieważ zmiany, które chcemy zaproponować naszym klientom, są szybkie. Nieraz jest tak, że promocje zmieniają się w trakcie ich tworzenia i nie możemy sobie pozwalać na to, że wydrukujemy złą partię informacji. Jeśli to zrobimy, to poniesiemy ekstra koszty, które obciążą naszą firmę. Digital Signage ma w dużej mierze pomóc, żeby w bardzo prosty sposób zapobiegać tym kosztom i pozwolić klientom dynamicznie prowadzić swoją kampanię marketingową – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Zsolt Fekete, prezes zarządu Algotech Polska.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu Digital Signage firmy mogą precyzyjnie zaplanować sposób dystrybucji materiałów reklamowych i wyświetlać je w takich miejscach, w których ich skuteczność będzie największa – na projektorach w metrze, ekranach w środkach komunikacji miejskiej czy przy ruchomych schodach w galeriach handlowych. System Quadrado od Algotech Polska dodaje do tej usługi kolejny wymiar – pozwala wchodzić w interakcję pomiędzy klientem a reklamodawcą.

– Nie skupiamy się tylko na wyświetlaniu reklamy, lecz także dajemy możliwość interakcji dynamicznej pomiędzy klientem i sprzedającym, tzn. w momencie, kiedy podchodzę do ekranu i oglądam reklamę produktu, mogę zostawić np. swój numer telefonu na tym ekranie, mogę poprosić o oddzwonienie albo wysłanie do mnie e-maila, jeśli jestem zainteresowany – tłumaczy Zsolt Fekete.

Firma Omron Electronic Components opracowała inteligentną kamerę HVC-P2 ze zintegrowanym systemem rozpoznawania obrazu. Sprzęt ten zaprojektowano z myślą o użytkownikach biznesowych, którzy chcieliby dokładnie wiedzieć, jak klient reaguje na ich reklamę oraz kto zwraca na nią uwagę. Kamera potrafi określić, w którą stronę patrzy użytkownik, jaką ma płeć, wiek oraz wyraz twarzy. Bazując na tych danych, firmy mogą nie tylko dostosowywać wyświetlane treści do odbiorcy, lecz także na bieżąco zmieniać przekaz, jeśli nie jest on wystarczająco angażujący

Rozwiązania Digital Signage zaskakująco dobrze sprawdzają się m.in. w branży hotelarskiej, w której interaktywne, cyfrowe ekrany coraz częściej wykorzystuje się do promocji produktów własnych. Wyświetlacze służą gościom jako źródło podręcznej bazy danych, gromadząc najważniejsze informacje na temat działania obiektu czy pobliskich atrakcji turystycznych, przy okazji zachęcając do odwiedzenia hotelowej restauracji czy SPA.

– Korzyści, które płyną z Digital Signage, są wielowątkowe, przede wszystkim oszczędzamy czas i koszt prowadzenia druku klasycznego, co prowadzi do wystawienia billboardów lub ulotek. Możemy dynamicznie zarządzać w czasie zmianą, możemy prowadzić regionalizację, tzn. w jednym województwie chcemy inaczej promować nasz produkt, w innym województwie bardziej stawiamy na jakość, w innym na cenę. Możemy dywersyfikować tę samą reklamę, możemy to zrobić centralnie, więc mamy nad tym pełną kontrolę – przekonuje ekspert.

Według analityków Research Mentor wartość rynku Digital Signage do 2023 wzrośnie do ponad 31,5 mld dol. Średnioroczne tempo wzrostu w najbliższych latach ma przekroczyć 7 proc.

Czytaj także

Kalendarium

IFA 2019 Berlin

Infrastruktura

Autonomiczne pociągi są przyszłością transportu. Do rozwoju tej technologii niezbędny jest jeszcze superszybki internet

Pociągi przyszłości będą pojazdami autonomicznymi, niekoniecznie poruszającymi się po torowiskach. Takie rozwiązania testowane są już na całym świecie. Kluczowym czynnikiem w rozwoju autonomicznych pociągów ma być z jednej strony pozwalająca na szybką łączność i diagnostykę superszybka sieć 5G, a z drugiej – rosnące zapotrzebowanie na szybki i niezawodny transport wykorzystujący napęd zeroemisyjny.

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Start-upy

Sztuczna inteligencja pozwala tworzyć całkowicie poprawne teksty dziennikarskie. Może to doprowadzić do eskalacji fake newsów

Technologie przetwarzania tekstów pozwalają odciążyć pracowników. W przyszłości sztuczna inteligencja może jednak całkowicie zrewolucjonizować wiele branż, w tym choćby dziennikarstwo. Już teraz Associated Press wykorzystuje depesze napisane przez program komputerowy. Technologie przetwarzania tekstów mogą się jednak okazać niebezpieczne –  na początku 2019 roku OpenAI ogłosiła, że stworzyła oprogramowanie do generowania tekstów, które daje pole do licznych nadużyć. Firma w obawie właśnie przed mogącymi powstawać masowo fake newsami nie opublikowała w pełni swoich wyników

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Infrastruktura

Ministerstwo Cyfryzacji dąży do utworzenia Społeczeństwa 5.0. Już za kilka lat wszystkie sprawy będziemy mogli załatwić przez Internet

Wraz z upowszechnieniem się technologii 5G na rynku pojawią się rozwiązania technologiczne, które umożliwią realizację założeń programu Społeczeństwa 5.0. To społeczeństwo, które w znacznej mierze polega na rozwiązaniach funkcjonujących w oparciu o chmurę danych. Infrastruktura 5G umożliwi m.in. przeprowadzenie cyfryzacji administracji, zautomatyzowanie wielu procesów przemysłowych czy wykorzystanie potencjału internetu rzeczy.