Mówi: | Grzegorz Waś |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | YouLead |
Opracowano technologię, które analizuje zachowanie klientów na stronie internetowej. Może pomóc w zwiększeniu sprzedaży nawet o 25 proc.
YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im precyzyjnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm, które wdrożyły YouLead, notowany jest na poziomie 25 proc.
– YouLead jest systemem klasy sales and marketing automation. Sales and marketing automation to technologia, która umożliwia automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych wraz z pomiarem ich efektów. Czyli coś, co do tej pory było możliwe za pomocą ręcznej pracy pracowników z działu marketingu i sprzedaży, dzisiaj staje się możliwe za pomocą narzędzi tej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Grzegorz Waś, prezes zarządu firmy YouLead.
YouLead optymalizuje proces sprzedaży, ucząc się zachowań i zainteresowań klienta. Wszystko po to, aby w odpowiednim momencie zaproponować mu spersonalizowany komunikat, który zachęci go do zakupu lub zapoznania się z usługą oferowaną przez firmę.
– Głównym celem YouLead jest zawsze wzrost sprzedaży. Wdrożenie rozpoczynamy od podłączenia stron internetowych danej firmy do naszego systemu. Od tego momentu zaczynamy gromadzić informacje o klientach, którzy pojawiają się na stronie internetowej. System zaczyna uczyć się zainteresowań indywidualnych każdego klienta. Wiemy, jak często klient wchodzi na stronę, co czyta na tej stronie, jakie produkty ogląda i jakie produkty kupuje – twierdzi Grzegorz Waś.
Specjalista opowiada, że po wizycie klienta na stronie internetowej zintegrowanej z YouLead może on np. otrzymać automatyczną ofertę mailową, podsumowującą jego wizytę. Oferta ta dotyczyć będzie m.in. wszystkich produktów, które przeglądał klient. E-mail nie zostanie jednak wysłany od razu, lecz system poczeka na odpowiedni moment, w którym szanse na sprzedaż będą największe.
– Automatyczne maile podsumowujące wizytę, które są wysyłane z systemu i docierają do klientów po ich wizycie na stronie internetowej, mają kilku- albo nawet kilkunastokrotnie lepsze wskaźniki (open rate oraz CRT) od maili, które są wysyłane w sposób klasyczny. Drugi przykład: o wiele trudniej jest skłonić klienta, który jest na stronie internetowej do pozostawienia danych, jeśli jest to jego pierwsza wizyta na stronie. Ale jeśli wiemy, że to jest już kolejna wizyta, np. trzecia, i wiemy, że klient przed chwilą zapoznał się z cennikiem usługi, to skłonienie go do zostawienia danych kontaktowych na stronie internetowej jest o wiele prostsze – zapewnia Grzegorz Waś.
Prezes YouLead podkreśla, że w przeciwieństwie do innych rozwiązań obecnych na rynku, filozofia systemu YouLead opiera się na komunikacji zarówno ze zidentyfikowanym, jak i zupełnie anonimowym klientem. Wiele konkurencyjnych rozwiązań świadomie rezygnuje z anonimowego klienta, bowiem chce ograniczyć liczbę przetwarzanych danych.
– Mechanizm uczenia się zachowań klienta nazywamy w YouLead profilowaniem. Na podstawie takiego zbudowanego przez YouLead profilu jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni komunikat i przekazać go indywidualnie do każdego klienta. Co wymaga dużego podkreślenia, YouLead potrafi budować profile również dla anonimowych klientów. Jedyna różnica pomiędzy klientem anonimowym i zidentyfikowanym jest taka, że do klientów anonimowych nie posiadamy danych do bezpośredniego kontaktu i możemy komunikować się z nimi tylko i wyłącznie poprzez stronę internetową – tłumaczy Grzegorz Waś.
Platforma działa w czasie rzeczywistym i posiada w pełni uniwersalny charakter. Oznacza to, że system potrafi nie tylko personalizować zawartość stron internetowych, ale również wykorzystywać kanały mailowe czy SMS - a wszystko po to, by dotrzeć do klienta i osiągnąć wymierne korzyści. Ponadto YouLead sprawdzi się jako podstawowy CRM. Grzegorz Waś podkreśla, że nad efektywnym wdrożeniem systemu czuwa zawsze jeden z członków zespołu YouLead, który zapewnia wsparcie na każdym etapie realizacji.
– Średni wzrost sprzedaży w firmach, które wdrożyły YouLead, jest na poziomie 25 proc. Jeszcze lepiej wyglądają statystyki związane z pozyskiwaniem danych do potencjalnych kontaktów poprzez strony internetowe, tzw. generowanie leadów. Możemy się tu pochwalić średnim wzrostem o ok. 50 proc. w stosunku do okresu przed wdrożeniem YouLead. Statystyki otwieralności i klikalności w maile, które są przesyłane z systemu YouLead w sposób automatyczny z dopasowaną treścią do klientów, są kilkukrotnie, lub nawet często kilkunastokrotnie większe niż w przypadku klasycznych mailingów – podsumowuje Grzegorz Waś.
Czytaj także
- 2024-04-26: Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
- 2024-04-09: Integracja energetyki i ciepłownictwa w Polsce może przynieść 4 mld euro oszczędności. Emisja CO2 w tych sektorach może spaść o 57 proc.
- 2024-03-26: Trwają przygotowania do wdrożenia dużych zmian w zbiórce i recyklingu odpadów. Od przyszłego roku konsumenci będą musieli znacząco zmienić nawyki
- 2024-04-16: Coraz więcej głosów za przesunięciem systemu kaucyjnego na 2026 rok. Pospieszne zmiany mogą wywołać problemy w gminach
- 2024-02-28: Rowery publiczne z dużym wzrostem popularności. Na Śląsku rusza trzeci największy system w Europie [DEPESZA]
- 2024-02-26: Autonomiczne samochody na drogach to już kwestia kilku lat. Zrewolucjonizują transport i działanie wielu branż
- 2024-03-04: Brak przepisów i odpowiedniej infrastruktury wstrzymuje rozwój autonomicznych pojazdów. Hamulcem są także obawy o bezpieczeństwo
- 2024-02-27: „Antyplagiat” z nową funkcją wykrywania treści pisanych przez sztuczną inteligencję. Dyskusja o regulacjach w tym zakresie nabiera tempa
- 2024-02-16: Polacy lubią leczyć się sami. Samoleczenie pozwala zaoszczędzić ok. 41 mln wizyt u lekarzy rodzinnych rocznie
- 2024-02-20: Przedłużające się postępowania gospodarcze zmorą małych i średnich firm. Przedsiębiorcy apelują o ich realne skrócenie do pół roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.