Newsy

Przenośne ładowarki w kształcie karty płatniczej pozwalają wydłużyć życie baterii w podróży. Rośnie liczba gadżetów ułatwiających życie poza domem

2019-12-09  |  06:00

Miniaturowe pralki, żelazka i odkurzacze, urządzenia utrzymujące łączność nawet przy niedostępnej sieci, namioty drzewne – to tylko przykłady nowych rozwiązań dla podróżników. Specjalna butelka pozwoli oczyścić każdą wodę, nadmuchiwana lampa wytworzy do 16 godzin światła LED, a przenośny hotspot oferuje nieograniczoną usługę LTE w ponad 130 krajach. Główny nacisk kładziony jest jednak ciągle na bycie online, a co za tym idzie – posiadanie przy sobie odpowiednich źródeł zasilania dla smartfona, który stał się centrum naszego życia, nie tylko w podróży.

– Budujemy narzędzia dla współczesnych nomadów, a w XXI wieku telefon znalazł się w centrum naszego życia. Jest czymś więcej niż tylko przyrządem do wykonywania połączeń telefonicznych – pełni funkcję aparatu fotograficznego,  komputera osobistego czy kalendarza, więc utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania jest bardzo istotne. Tworzymy rozwiązania do ładowania telefonu dopasowane do stylu życia użytkownika. Można z nich korzystać w razie potrzeby i nie stanowią obciążenia, kiedy przestają być potrzebne – mówi agencji Newseria Innowacje Noah Dentzel, prezes Nomad Goods.

Na rynku nie brakuje nowoczesnych urządzeń, które ułatwią życie podróżnikom. Mini-podróżne żelazko parowe z 420-watowym silnikiem ma rozmiar myszy komputerowej. Torba Scrubba to kieszonkowa torba, która dzięki zaledwie 2 litrom wody i odrobinie płynu pomoże zrobić pranie w dowolnym miejscu. VAGO to automatyczna pompa próżniowa, która usuwa całe powietrze z walizki, zagęszczając ubrania do połowy ich wielkości.

Przenośne butelki w 15 sekund oczyszczą każdą wodę, nadmuchiwana lampa LuminAID po 6-7 godzinach ładowania na słońcu wytwarza do 16 godzin światła LED, ważąc przy tym zaledwie 56 gramów. Skyroam Solis, czyli mobilny hotspot oferuje z kolei nieograniczony internet 4G w ponad 130 krajach na świecie.

Wszystkie te urządzenia, zwłaszcza w podróży, potrzebują jednak źródła zasilania. Dlatego nie brakuje gadżetów, które przedłużają życie baterii.

– Stale rośnie liczba osób, które prowadzą cyfrowy styl życia, będąc w ruchu. Nasze telefony stają się tym samym coraz ważniejsze, więc musimy chronić je przed rozładowaniem. Ponieważ takie urządzenia zużywają coraz więcej energii, zawsze przyda się kolejne narzędzie do ich ładowania – przekonuje Noah Dentzel.

Nomad Goods produkuje akcesoria dla elektroniki użytkowej – m.in. przewody do ładowania, przenośne zestawy akumulatorów i ładowarki. ChargeCard to super cienka ładowarka USB, która zmieści się w każdym portfelu.  Chargekey ma z kolei rozmiar klucza domowego, więc pasuje do niemal każdego pęku kluczy. Działa podobnie jak standardowy kabel USB do ładowania smartfona z dowolnego portu USB. Stacja bazowa Pro, dzięki zintegrowanemu bezprzewodowemu ładowaniu Air FreePower, umożliwia łatwe ładowanie. Algorytmy FreePower szybko lokalizują urządzenie i ładują do 3 urządzeń w jednym momencie.

– Praca staje się w coraz większym stopniu częścią naszego życia. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprawy zawodowe, czy osobiste, telefon daje nam możliwość pozostawania w kontakcie, np. odbieranie maili czy zachowanie kontaktu z dziećmi podczas podróży biznesowej, dlatego posiadanie stale naładowanego telefonu jest kluczowe, jeśli chodzi o życie pełnią życia – wskazuje Noah Dentzel.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.