Newsy

Elektryczne super mobilne pojazdy coraz popularniejsze. Niebawem na rynku pojawi się pierwsza e-hulajnoga z systemem Android

2018-03-15  |  06:00

Trend elektromobilności dotyczy nie tylko samochodów elektrycznych, których pojawia się coraz więcej na rynku. Na ulicach coraz częściej można spotkać także super mobilne e-pojazdy, w postaci elektrycznych deskorolek, segway’ów czy hulajnog. Nowością jest elektryczna hulajnoga wyposażona w system Android 8 Oreo. Użytkownik może dzięki temu monitorować stan energii, wyznaczyć trasę na Mapach Google, czy słuchać muzyki. Pojazd odzyskuje także energię podczas hamowania.

– Citee Connect to pierwsza elektryczna hulajnoga wyposażona w Androida. Zintegrowaliśmy ekran z urządzeniem i dzięki temu możesz korzystać ze wszystkich aplikacji, które masz w telefonie podczas jazdy – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje podczas targów Mobile World Congress 2018 Giulia Rastelli z firmy Archos.

Elektryczna hulajnoga Archos oparta została na aluminiowej ramie. Pojazd waży 13 kg i dzięki silnikowi o mocy 350 W może rozpędzić się do 25 km/h i przejechać na jednym ładowaniu od 18 do 22 km. Czas ładowania baterii wynosi od 2 do 3 godzin. Innowacyjny system hamowania pozwala wytworzoną podczas hamowania energię częściowo wykorzystać do doładowywania baterii. Hulajnoga jest całkowicie składana i zaopatrzona w system bezpieczeństwa ułatwiający zamykanie.

Pierwsza na rynku elektryczna hulajnoga z systemem Android, w dodatku w najnowszej wersji 8 Oreo, pozwala m.in. monitorować zużycie energii, nawigować po mieście z pomocą wbudowanego GPS-a i Map Google, a także korzystać z aplikacji mobilnych.

– Znasz adres, ale nie wiesz jak tam dotrzeć. Ściągasz Google Maps na hulajnogę i kierujesz się jego wskazówkami bez wyjmowania telefonu z kieszeni. Koncentrujesz się na prowadzeniu hulajnogi. Możesz też np. podłączyć swoją playlistę z serwisu muzycznego do słuchawek i bezproblemowo zmieniać piosenki podczas drogi – mówi Giulia Rastelli.

Elektrycznie napędzane pojazdy mogą znaleźć zastosowanie także w rekreacji. Polacy stworzyli nowy rodzaj pojazdu do poruszania się w pozycji stojącej. Urządzenie o nazwie Torqway w wersji hybrydowej, oprócz poruszania dźwigniami przez użytkownika, co napędza pojazd, jest jednocześnie wspomagane napędem elektrycznym. Umożliwia to użytkowanie pojazdu w trudniejszych warunkach terenowych, np. podczas pokonywania wzniesień oraz zjazdów. 

Coraz większą popularnością cieszą elektryczne deskorolki, czyli hoverboardy. Ich para kół napędzana jest przez silniki czerpiące energię z wbudowanych akumulatorów. Użytkownik stojąc na desce ma możliwość sterowania nią poprzez odpowiednie manewry i kąty nachylenia.

Jak wynika z danych BCC Research, w 2017 roku na całym świecie zostało sprzedanych ponad 55 mln elektrycznych skuterów i innych małych pojazdów zasilanych energią elektryczną. Około 80 proc. tej liczby przypada na rynek chiński, gdzie działa około tysiąca firm produkujących takie konstrukcje. Według prognoz, w najbliższych latach rocznie ma być sprzedawanych nawet 79 mln sztuk takich pojazdów.

– Jesteśmy przekonani, że ten rodzaj silnika to przyszłość, ponieważ szczególnie w największych miastach jest za dużo samochodów, za dużo spalin. Potrzebujemy innych sposobów przemieszczania się. I to może być realne rozwiązanie na przyszłość – ocenia przedstawicielka firmy Archos.

Elektryczna hulajnoga z Androidem na rynku ma być dostępna latem tego roku. Jej cena w momencie premiery wyniesie 500 euro. Producent podkreśla, że pojazd będzie w całości produkowany we Francji.

W ubiegłym roku światowy rynek pojazdów elektrycznych osiągnął wartość ponad 75 mld dolarów i jak wynika z raportu BCC Research, urośnie do poziomu 128 mld dolarów w 2022 roku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Internet

Cyberataki coraz bardziej powszechne. Są rozwiązania chroniące infrastrukturę państwową, ale brakuje tych pomagających zwykłym obywatelom

Cyberataki są coraz częstsze i coraz bardziej niebezpieczne. Dotykają firmy, instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju, ale też zwykłych ludzi. Większość krajów, w tym Polska, wdraża systemy cyberbezpieczeństwa. Brakuje jednak narzędzi, które pomogłyby chronić zwykłych obywateli – alarmują eksperci. Tymczasem University of Maryland obliczają, że hakerzy atakują co 39 sekund, średnio 2 244 razy dziennie, a większość osób nie tylko nie wie, jakie kroki podjąć w przypadku naruszenia danych, lecz także jakie stosować zabezpieczenia.

CES Las Vegas 2020

Internet

W strumieniowe przesyłanie rozrywki wchodzą technologiczni giganci. W wideo online swoją szansę widzą także reklamodawcy

Przeciętny odbiorca na oglądanie wideo online poświęca nieco ponad 80 minut. W 2021 roku będzie to już 100 minut. Choć telewizję codziennie ogląda niemal połowa Polaków, to coraz częściej wybieramy serwisy VoD. Zwłaszcza że tym rodzajem mediów zainteresowali się tacy technologiczni giganci jak Apple. Rozwój wideo w sieci jest szansą zarówno dla marketerów, jak i stacji telewizyjnych – przekonują eksperci. Z szacunków wynika, że globalnie reklamodawcy przeznaczą na reklamę video online ponad 175 mln dol. W 2021 roku wydatki na reklamę wideo online będą warte jedną trzecią rynku reklam telewizyjnych.