Mówi: | Krzysztof Kozak |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Supersonic Food |
Przyszłością branży spożywczej są roślinne produkty opracowywane przez naukowców. Pozwalają łatwo i szybko stworzyć pełnowartościowy, naturalny posiłek
Rynek spożywczy przechodzi coraz szybszą metamorfozę. Zmiana trendów konsumenckich, coraz większa świadomość i zapotrzebowanie na zdrową żywność sprawiają, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się tzw. foodtech. Polska firma przy współpracy biotechnologów, dietetyków i naukowców opracowała unikatową formułę posiłku w formie koktajlu, który nie tylko zaspokaja głód i dodaje energii, lecz także wspiera budowanie odporności, odżywia i oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– Supersonic Food jest innowacyjną firmą z sektora foodtechowego, która oferuje pełnowartościowe posiłki oraz napoje bazujące na pochodzeniu naturalnym, roślinnym, które są bardzo łatwe w przygotowaniu. Przeciwstawiamy się złej, zanieczyszczonej, pełnej cukru i chemii żywności, oferując to, co jest najbardziej naturalne w bardzo przystępnej formie. To posiłki i napoje, stworzone przy współudziale natury przez naukowców i dietetyków. Oferują to, co najkorzystniejsze dla naszego organizmu – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Krzysztof Kozak, dyrektor Supersonic Food.
Rynek spożywczy od lat przechodzi metamorfozę. Zmieniające się trendy wśród konsumentów i większa świadomość sprawiają, że coraz większą wagę przykładamy do tego, co jemy. W ostatnich latach dużą popularnością cieszyły się tzw. superfood, czyli nieprzetworzone produkty spożywcze, które dostarczają do organizmu duże ilości witamin, minerałów, substancji bioaktywnych, enzymów czy aminokwasów.
W trakcie pandemii zainteresowanie tego typu żywnością jeszcze wzrosło. Według danych Google Trends, „superfood” (60 tys. miesięcznych wyszukiwań), „najlepsze superfoods” (12 tys.) i „superfoods w proszku” (1 tys.) były jednymi z najpopularniejszych haseł w czasie pierwszej fali pandemii koronawirusa. Polska firma na bazie tego trendu stworzyła posiłki w formie proszku, z których można stworzyć pełnowartościowe koktajle.
– Przy projektowaniu naszych produktów biorą udział biotechnolodzy oraz dyplomowani dietetycy, to są osoby, które na podstawie najnowszych wyników badań komponują składy w taki sposób, aby były dla nas jak najbardziej optymalne. W przypadku naszego foodu są to pełnowartościowe posiłki, więc zawierają idealny bilans białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczy i zestaw mikro- i makroelementów – wskazuje Krzysztof Kozak.
Supersonic Food to 100 proc. naturalnych składników, jak płatki owsiane, unikatowa kompozycja czterech rodzajów białek (z grochu, dyni, ryżu i konopi), a także superfoods: m.in. chia, siemię lniane czy bioestry kwasów omega 3-6-9. Jak podkreślają twórcy, przy zaangażowaniu biotechnologów, dietetyków i naukowców powstała unikatowa formuła, która zaspokaja głód, wspiera budowanie odporności, oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– W składzie są płatki owsiane, są cztery rodzaje białek, jest mnóstwo superfoods takich jak maca, chia, siemię lniane, zestaw 26 witamin oraz minerałów. Wszystko zmielone w taki sposób, aby można było z tego przyrządzić półpłynny koktajl, posiłek do szybkiego spożycia – tłumaczy ekspert.
Jedną z innowacji Supersonic Food są niekonwencjonalne drożdże Yarrowia lipolytica. Zawierają one szereg antyoksydacyjnych i prebiotycznych substancji odżywczych, są bogatym źródłem beta-glukanów (25–30 proc.), białka i egzogennych aminokwasów (45–50 proc.) oraz witamin z grupy B, a także witamin C, D (D2, D3) oraz E. Szczep drożdży Yarrowia lipolytica, który wchodzi w skład Supersonic Food, zawiera także związki biologicznie aktywne (m.in. koenzym Q10, α-ketoglutaran).
– Innowacją na skalę światową jest to, że Supersonic Food jest jedynym produktem, który składa się z dwóch części. To proszek, czyli kilkanaście zmielonych składników, ale dodatkowo do naszego produktu dostarczamy zdrowe tłuszcze, w formie płynnej w saszetkach. To tłuszcze w formie bioestrów omega 3-6-9, które są wysokiej jakości z lnu i z konopi, najlepiej przyswajalne – podkreśla Krzysztof Kozak.
Jak przekonuje ekspert, żywność typu instant może się okazać przyszłością rynku spożywczego. Coraz więcej osób zwraca uwagę na skład kupowanych produktów, stawia na naturalne składniki, a przy tym nie ma zbyt dużo czasu na gotowanie.
– W sytuacji, kiedy pandemia już powoli nas opuszcza i wracamy coraz częściej do biur, to można sądzić, że tego typu posiłki oraz napoje, które oferujemy, powinny cieszyć się jeszcze większym powodzeniem – ocenia dyrektor Supersonic Food.
Czytaj także
- 2025-04-16: Brakuje decyzji KOWR o przyszłości dzierżawionej ziemi rolnej. To zagrożenie dla polskiego rolnictwa i zatrudnionych w nim pracowników
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-03-27: Drugie życie zużytego oleju spożywczego. Można go wykorzystać do produkcji biopaliw, ale też kosmetyków czy farb
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-03-06: Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
- 2025-01-24: M. Kobosko: Obowiązkiem Europy jest wspieranie białoruskiej opozycji i wolnych mediów. Najgorszym scenariuszem dla Polski jest wchłonięcie Białorusi przez Rosję
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-02-06: Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.