Newsy

Dziś premiera Sniper Ghost Warrior 3. To najnowsza odsłona popularnej gry tworzonej przez polskie studio CI Games

2017-04-25  |  06:30

Dziś premiera polskiej wysokobudżetowej produkcji Sniper Ghost Warrior 3 – gry stworzonej przez polskie studio CI Games. Najnowszy tytuł to taktyczna strzelanka z otwartym światem, która będzie wydana na całym świecie i ukaże się na platformach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC. Nad grą pracowało ponad 100 osób, dlatego twórcy zapowiadają, że Sniper Ghost Warrior 3 zapewni graczom wiele godzin rozgrywki na najwyższym poziomie.

Sniper Ghost Warrior 3 to gra, w której gracz wciela się w rolę amerykańskiego snajpera Jonathana Northa. Próbuje on przedostać się za linię wroga, by ratować swego zaginionego brata. Akcja rozgrywa się w Gruzji, nieopodal rosyjskiej granicy. Jak podkreślają twórcy, najnowsza odsłona gry była projektem wyjątkowo trudnym do zrealizowania i bardzo czasochłonnym

– Tworząc grę Sniper Ghost Warrior 3, nasza ekipa spędziła nad nią setki tysięcy godzin. Programiści napisali blisko miliona linijek kodu. Jest to nasz największy projekt, więc oba nasze studia w Warszawie i Rzeszowie były bardzo zaangażowane. Dodatkowo nawiązaliśmy współpracę z wieloma zagranicznymi partnerami na całym świecie, od Stanów Zjednoczonych, przez Azję i Australię – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Tomasz Pruski, starszy projektant poziomów studia CI Games.

Nad grą pracowało ponad 100 osób, dlatego to zdecydowanie największa produkcja polskiego studia. Twórcy twierdzą, że najnowsza odsłona jest zdecydowanie bardziej ambitna od poprzednich części tej serii, dlatego oczekują pozytywnego przyjęcia tytułu przez fanów. Pomóc ma w tym pełna polska lokalizacja gry.

– Jako polskie studio chcieliśmy stworzyć pełną polską lokalizację gry, więc zaangażowaliśmy ponad 40 osób, które podkładały głos. W projekt zaangażowany był m.in. Piotr Stramowski oraz Zofia Zborowska. Chcieliśmy stworzyć dla polskich fanów coś, co im się spodoba, i myślę, że to nam się udało – twierdzi Tomasz Pruski.

Designer studia CI Games dodaje, że w porównaniu do poprzednich wersji trzecia odsłona Snipera jest produkcją, która została stworzona z o wiele większym rozmachem. Jest większa, okraszona pełną swobodą działania. Co istotne, studio wzięło pod uwagę sugestie graczy, którzy aktywnie udzielali się na forach internetowych powiązanych z tytułem. W konsekwencji gra otrzymała o wiele większy budżet i pod każdym aspektem przewyższa wcześniejsze produkcje. Nic dziwnego, że twórcy zdecydowali się wydać swój produkt we wszystkich zakątkach świata.

– Gra będzie wydana na całym świecie. Stworzyliśmy pełną lokalizację głosową w języku polskim, w języku angielskim, niemieckim i francuskim. Tworzymy też lokalizacje kinowe, czyli z napisami, z tekstem wyświetlanym na ekranie w różnych językach, od hiszpańskiego, przez chiński, a nawet koreański – komentuje Tomasz Pruski.

Twórcy stawiają na fabułę, otwarty świat i bardziej taktyczne podejście do gry, oparte na rozwoju trzech podstawowych drzewek umiejętności snajpera, wojownika i ducha.

– Akcja gry Sniper Ghost Warrior 3 dzieje się na terenie północno-wschodniej Gruzji opanowanej przez separatystów. Wcielamy się w postać Jona Northa, amerykańskiego snajpera, który szuka swojego brata, który został porwany. Chcemy zobaczyć, gdzie on jest, co się z nim stało. Jest to gra, która dzieje się w otwartym świecie. Mamy 3 ogromne mapy, które w trakcie gry będziemy eksplorować. Mamy otwarte podejście do misji, możemy dowolnie podchodzić do celów. Korzystamy też z ogromnego arsenału, który nie tylko ogranicza się tylko do karabinów snajperskich, lecz także mamy też strzelby czy łuki, a nawet możemy skorzystać z drona ­– wymienia zalety gry Tomasz Pruski.

Sniper Ghost Warrior 3 ukaże się na platformach Xbox One, PlayStation 4 i na PC i będzie miał kategorię wiekową od 18 lat. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.