Mówi: | Tomasz Pruski |
Funkcja: | starszy projektant poziomów |
Firma: | CI Games |
Dziś premiera Sniper Ghost Warrior 3. To najnowsza odsłona popularnej gry tworzonej przez polskie studio CI Games
Dziś premiera polskiej wysokobudżetowej produkcji Sniper Ghost Warrior 3 – gry stworzonej przez polskie studio CI Games. Najnowszy tytuł to taktyczna strzelanka z otwartym światem, która będzie wydana na całym świecie i ukaże się na platformach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC. Nad grą pracowało ponad 100 osób, dlatego twórcy zapowiadają, że Sniper Ghost Warrior 3 zapewni graczom wiele godzin rozgrywki na najwyższym poziomie.
Sniper Ghost Warrior 3 to gra, w której gracz wciela się w rolę amerykańskiego snajpera Jonathana Northa. Próbuje on przedostać się za linię wroga, by ratować swego zaginionego brata. Akcja rozgrywa się w Gruzji, nieopodal rosyjskiej granicy. Jak podkreślają twórcy, najnowsza odsłona gry była projektem wyjątkowo trudnym do zrealizowania i bardzo czasochłonnym
– Tworząc grę Sniper Ghost Warrior 3, nasza ekipa spędziła nad nią setki tysięcy godzin. Programiści napisali blisko miliona linijek kodu. Jest to nasz największy projekt, więc oba nasze studia w Warszawie i Rzeszowie były bardzo zaangażowane. Dodatkowo nawiązaliśmy współpracę z wieloma zagranicznymi partnerami na całym świecie, od Stanów Zjednoczonych, przez Azję i Australię – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Tomasz Pruski, starszy projektant poziomów studia CI Games.
Nad grą pracowało ponad 100 osób, dlatego to zdecydowanie największa produkcja polskiego studia. Twórcy twierdzą, że najnowsza odsłona jest zdecydowanie bardziej ambitna od poprzednich części tej serii, dlatego oczekują pozytywnego przyjęcia tytułu przez fanów. Pomóc ma w tym pełna polska lokalizacja gry.
– Jako polskie studio chcieliśmy stworzyć pełną polską lokalizację gry, więc zaangażowaliśmy ponad 40 osób, które podkładały głos. W projekt zaangażowany był m.in. Piotr Stramowski oraz Zofia Zborowska. Chcieliśmy stworzyć dla polskich fanów coś, co im się spodoba, i myślę, że to nam się udało – twierdzi Tomasz Pruski.
Designer studia CI Games dodaje, że w porównaniu do poprzednich wersji trzecia odsłona Snipera jest produkcją, która została stworzona z o wiele większym rozmachem. Jest większa, okraszona pełną swobodą działania. Co istotne, studio wzięło pod uwagę sugestie graczy, którzy aktywnie udzielali się na forach internetowych powiązanych z tytułem. W konsekwencji gra otrzymała o wiele większy budżet i pod każdym aspektem przewyższa wcześniejsze produkcje. Nic dziwnego, że twórcy zdecydowali się wydać swój produkt we wszystkich zakątkach świata.
– Gra będzie wydana na całym świecie. Stworzyliśmy pełną lokalizację głosową w języku polskim, w języku angielskim, niemieckim i francuskim. Tworzymy też lokalizacje kinowe, czyli z napisami, z tekstem wyświetlanym na ekranie w różnych językach, od hiszpańskiego, przez chiński, a nawet koreański – komentuje Tomasz Pruski.
Twórcy stawiają na fabułę, otwarty świat i bardziej taktyczne podejście do gry, oparte na rozwoju trzech podstawowych drzewek umiejętności snajpera, wojownika i ducha.
– Akcja gry Sniper Ghost Warrior 3 dzieje się na terenie północno-wschodniej Gruzji opanowanej przez separatystów. Wcielamy się w postać Jona Northa, amerykańskiego snajpera, który szuka swojego brata, który został porwany. Chcemy zobaczyć, gdzie on jest, co się z nim stało. Jest to gra, która dzieje się w otwartym świecie. Mamy 3 ogromne mapy, które w trakcie gry będziemy eksplorować. Mamy otwarte podejście do misji, możemy dowolnie podchodzić do celów. Korzystamy też z ogromnego arsenału, który nie tylko ogranicza się tylko do karabinów snajperskich, lecz także mamy też strzelby czy łuki, a nawet możemy skorzystać z drona – wymienia zalety gry Tomasz Pruski.
Sniper Ghost Warrior 3 ukaże się na platformach Xbox One, PlayStation 4 i na PC i będzie miał kategorię wiekową od 18 lat.
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-12-02: W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-12-11: Miuosh: Trwa wielkie odliczanie do trasy koncertowej „Pieśni Współczesne. Tom II”. Biletów praktycznie już nie ma, więc dodajemy kolejne terminy
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2025-01-09: Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-18: Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Konsument
Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
Produkcja zwierzęca nie zniknie, ale będzie musiała zostać ograniczona – oceniają eksperci rynku żywności i podkreślają, że przemawiają za tym zarówno względy zdrowotne, jak i środowiskowe. Obecnie przeciętny Polak zjada ok. 75 kg mięsa rocznie, a wskazywana przez dietetyków zdrowa granica to ok. 20–25 kg.
Handel
Ministerstwo Finansów chce objąć akcyzą wkłady do e-papierosów. Eksperci prognozują upadek polskich producentów i wzrost szarej strefy
Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym przewiduje objęcie podatkiem akcyzowym nowych kategorii wyrobów, w tym wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. W tym pierwszym przypadku ustawodawca chce opodatkować nie tylko samo urządzenie, ale także POD, czyli wkład do niego. Organizacje przedsiębiorców i plantatorów tytoniu ostrzegają, że to prowadziłoby do sytuacji, w której jeden produkt byłby opodatkowany dwu-, a nawet trzykrotnie, z negatywnymi skutkami dla obrotu gospodarczego w Polsce.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.