Newsy

Dekodery telewizyjne mogą działać szybciej. Premiera innowacyjnego systemu już w I kwartale 2018 roku

2018-01-17  |  06:00

Nowe oprogramowanie dla dekoderów TV oraz telewizorów Smart ma w rewolucyjny sposób poprawić komfort korzystania z telewizji kablowej, satelitarnej oraz IPTV. Przełączanie kanału HD ma zająć 0,2 sekundy, zamiast 2-3 sekund w obecnych dekoderach. Rynek telewizji kablowej, internetowej i satelitarnej w Polsce to około 11 mln abonentów i 6 mld złotych przychodu rocznie. Premiera systemu ecVision zapowiadana jest na koniec I kwartału 2018 roku.

Według raportu PMR, najpopularniejsze wśród polskich abonentów są cyfrowe platformy satelitarne i najprawdopodobniej to one nadal będą stanowić największy segment  rynku płatnej telewizji w Polsce. Jedną z niedogodności, na jakie skarżą się użytkownicy jest powolne przełączanie między kanałami. Między innymi ten problem ma rozwiązać ecVision IPTV.

– To system telewizji kablowej, internetowej, satelitarnej, który znacząco przyspiesza np. przełączanie kanałów. W naszym systemie przełączenie kanału HD trwa jedynie 0,2 sekundy, kiedy najlepsza zachodnia konkurencja osiąga to w 2-3 sekundy. ecVision IPTV jest oprogramowaniem, instaluje się je na dekoderach bądź tzw. smartTV. Znacząco przyspiesza i ułatwia obsługę kanałów telewizyjnych – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Jan Poloczek z firmy ecVision.

System oferuje cały zestaw funkcjonalności. Od VOD, przez telewizję linearną, timeshifting z możliwością przewijania do dwóch tygodni materiałów wideo, aż po własny odtwarzacz YouTube. Oprogramowanie będzie sprzedawane operatorom telewizji kablowej, internetowej i satelitarnej. Aktualnie jest jest on testowany za granicą i ma już tam swoich potencjalnych klientów. Rynkowej premiery możemy się spodziewać już w pierwszym kwartale 2018 roku. System ma jednak być rozwijany.

– W przyszłości planujemy wprowadzenie dodatkowych modułów do telewizji kablowej, takich jak np. smart home, czy smart building, które umożliwią z tego samego dekodera telewizyjnego sterowanie np. klimatyzacją, oświetleniem, różnego typu urządzeniami w mieszkaniu – zapowiada Jan Poloczek.

Według danych szacunkowych zawartych w raporcie PMR „Rynek płatnej telewizji w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021”, aż 75 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada usługi płatnej telewizji.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.