Newsy

Inteligentne lustra pomogą w doborze kosmetyków i sprawdzą stan skóry. Mogą też pełnić funkcję trenerów fitness czy osobistych asystentów

2019-12-02  |  06:00

Lustra już nie tylko odbijają nasz wygląd. Mogą oferować różne usługi, są osobistymi trenerami, udzielają  porad dotyczących stylizacji czy makijażu. Podpowiedzą kosmetyki, a nawet dobiorą strój w zależności od okazji. Podczas mycia zębów lustro wyświetli też maile i powiadomienia, przypomni o spotkaniach i doradzi, jaką drogą dojechać do pracy. HiMirror przeanalizuje skórę zanim udzieli porad na temat najlepszych kosmetyków. Jednocześnie śledzi postęp skóry i ocenia, które produkty działają najlepiej.

– Obserwujemy rosnącą popularność urządzeń inteligentnych instalowanych w domu i postanowiliśmy stworzyć inteligentne lustro, które stanie się bardzo osobistym narzędziem pomagającym paniom jeszcze lepiej dbać o stan swojej skóry i dobierać odpowiednie dla nich kosmetyki lub eksperymentować z makijażem za pomocą wirtualnych wizualizacji – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Cin Yee Syria Ho z HiMirror.

Lustra już od dawna nie służą tylko do odbijania wyglądu. Na rynku są już dostępne lustra ze sztuczną inteligencją, które wizualizują jak można wyglądać z nową fryzurą czy makijażem. Memory Mirror łączy pełnowymiarowe lustro z zaawansowanym technologicznie wyświetlaczem LCD, komputerem i kamerą HD, które mogą nagrywać filmy, dzięki czemu można zapisywać, udostępniać i przeglądać sesje próbne. Oak Mirror firmy Oak Labs służy jako cyfrowy asystent, pozwala na zamawianie różnych ubrań. Sephora oferuje lustro rzeczywistości rozszerzonej 3D, które pozwoli szybko dopasować kosmetyki do makijażu.

HiMirror idzie o krok dalej. Lustro pomaga dopasować kosmetyki do rodzaju skóry, a następnie dzień po dniu pokazuje efekty. W ten sposób można samemu łatwo sprawdzić, które kosmetyki faktycznie działają.

– Inteligentne lustro wyposażone jest w aparat fotograficzny i na podstawie obrazu urządzenie analizuje określone czynniki, tj. niedoskonałości, drobne i głębsze zmarszczki, nierówności i przebarwienia. Użytkownik od razu otrzymuje informacje, które są zapisywane, dzięki czemu przy okazji następnego pomiaru można je porównać ze zdjęciem wykonanym podczas pierwszego użycia urządzenia. W ten sposób można stwierdzić, czy stan skóry się poprawia czy ulega pogorszeniu – tłumaczy Cin Yee Syria.

W przyszłości HiMirror może się też sprawdzić w przypadku panów. Nie tylko pomoże w doborze kosmetyków, lecz także pozwoli wypróbować różne style zarostu.

Inteligentne lustra nie pomagają tylko w wyborze kosmetyków czy ubrań. Mogą też być asystentami – niektóre lustra wyświetlają maile i smsy, sprawdzają kalendarz spotkań, przypominają o wydarzeniach, jednocześnie wyliczają, ile czasu pozostało do wyjścia i która trasa do pracy będzie najszybsza. Jeszcze inne wyświetlają porady na interesujące kwestie – wystarczy w ustawieniach określić swoje zainteresowania. Inne mogą być personalnymi trenerami – w tle wyświetlają awatara trenera i odbicie ćwiczącego. Jednocześnie podają informację o liczbie spalonych kalorii, tętnie czy czasie ćwiczeń. Wskazują też, jak poszczególne partie ciała zyskają na ćwiczeniach.

– Oferta urządzeń inteligentnych coraz bardziej się dywersyfikuje. Kiedy zaczynaliśmy przygodę z HiMirror, służyło ono wyłącznie do analizy skóry. Inteligentne lustro powinno dawać jednak więcej możliwości. Z tego powodu wyposażyliśmy je w dodatkowe funkcje, jak np. możliwość słuchania muzyki podczas wykonywania makijażu czy dostęp do mediów społecznościowych, dzięki któremu można trzymać rękę na pulsie. Udostępniliśmy więcej gadżetów ukierunkowanych na rozrywkę – wskazuje Cin Yee Syria.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.