Mówi: | Robert Siewierski |
Funkcja: | country manager |
Firma: | HMD Global |
Byli pracownicy i sympatycy Nokii stworzyli własną firmę. Stoją za wielkim powrotem telefonów tej marki
Firma HMD Global stoi za wielkim powrotem marki Nokia na rynek producentów telefonów i smartfonów. Związani od wielu lat z Nokią pracownicy postanowili założyć niezależną firmę i wskrzesić fińską markę na tym rynku. Zapowiadają kolejne premiery kultowego telefonu Nokia.
– HMD Global przez 10 lat będzie wyłącznym licencjobiorcą marki Nokia, której używa na telefonach, smartfonach i w przyszłości prawdopodobnie tabletach – zdradza nam Robert Siewierski, country manager HMD Global. – Nasza firma powstała tylko i wyłącznie dla Nokii, by przywrócić jej świetność. Chcemy wprowadzać na rynek produkty Nokia. Żadnych innych.
Nad jakością najnowszych produktów czuwa zespół specjalistów, przy czym warto podkreślić, że niektórzy z pracowników HMD Global związani są z firmą Nokią od wielu lat. Jak deklaruje polski przedstawiciel marki, firma zachowa dzięki temu swój unikalny charakter, sięgając do korzeni i czerpiąc z doświadczenia to, co najlepsze.
– HMD Global to nie tylko ludzie, którzy wcześniej pracowali w Nokii. To są osoby, które śmiało można nazwać fanatykami brandu Nokia. To są inżynierowie, którzy współpracowali z Nokią przy tworzeniu poprzednich modeli. Dzisiaj bardzo chętnie włączyli się do tej nowej rodziny. Są to architekci, projektanci, którzy kochali ten brand i chcą mu poświęcić czas i zaangażowanie. Projektują dla nas nowe urządzenia i są z nami na pokładzie – przekonuje Robert Siewierski.
Country manager HMD Global przyznaje, że wszystkie telefony produkowane są w Chinach, ale zaznacza, że HMD to firma wyłącznie fińska, z siedzibą główną w Espoo – tej samej miejscowości, z której wywodzi się sama Nokia.
Plany na przyszłość firmy zakładają, że oprócz odświeżonej Nokii 3310, która dopiero co pojawiła się na rynku, entuzjaści smartfonów mogą spodziewać się w tym roku wielu nowych modeli, wyposażonych w najnowszą wersję systemu Android.
– Za kilka tygodni na polskim rynku pojawią się trzy smartfony Nokia 3, Nokia 5 i Nokia 6, a do końca roku może pojawią się inne modele. Nokia 3 i Nokia 5 to smartfony, które będą pierwsze na rynku, a kilka dni później, dosłownie tydzień, pojawi się Nokia 6. Nokia 6 to 5,5-calowy smartfon. Nokia 5 to 5,2 cala, a Nokia 3 to 5 cali – wylicza Robert Siewierski i dodaje – Wszystkie smartfony charakteryzują się jednym. Bez względu na to, jaką mają specyfikacje techniczną, wyróżniają się świetną jakością wykonania i zawsze będą oferować najnowszą wersję Androida i jest to natywny Android, bez żadnych naszych nakładek, naszych dodatków. Po prostu czysty Android.
Czytaj także
- 2025-06-20: Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-08-13: Paulina Sykut-Jeżyna: Byłam już na Mazurach, a teraz lecę do Grecji. Wszędzie ceny wzrosły, ale przecież można wybierać różne miejsca i wedle uznania planować wydatki
- 2024-07-22: Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
- 2024-08-02: Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł
- 2024-06-19: Katarzyna Pakosińska: Bardzo interesujemy się z mężem Dalekim Wschodem. Marzy nam się lot do Korei, by lepiej poznać tamtejszą historię i kulturę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.