Mówi: | Robert Paszkiewicz |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży i marketingu |
Firma: | OVH |
W tym roku spodziewanych jest blisko 10 mln ataków typu DDoS. Gwarancja ochrony przed cyberatakami będzie miała kluczowe znaczenie przy wyborze hostingu
Powszechna komputeryzacja i coraz lepszy dostęp do sieci spowodowały, że strony internetowe są narażone na cyberataki bardziej niż kiedykolwiek. Specjaliści z firmy Deloitte prognozują, że w 2017 roku będzie miało miejsce ok. 10 mln ataków typu DDoS. Niemniej w ostatnich latach usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu firmy z tego segmentu oferują bardziej kompleksowe i znacznie bezpieczniejsze rozwiązania.
– Nowoczesny hosting to usługa stabilna i bezpieczna. Stabilna, czyli cały czas dostępna dla użytkowników – jeśli wchodzę na stronę internetową, to zawsze zobaczę treść, której oczekuję. Bezpieczna, czyli odporna na ataki, na przykład ataki DDoS. Deloitte szacuje się, że w tym roku będzie przeprowadzonych ok. 10 mln ataków typu DDoS, ważne jest, aby firma hostingowa, z której usług korzystamy, potrafiła nas przed takimi atakami zabezpieczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH.
Coraz więcej firm hostingowych stara się o specjalne certyfikaty, a wszystko po to, by użytkownik miał pewność, że świadczona usługa będzie nie tylko bezpieczna, lecz także zagwarantuje jak najwyższą jakość.
– Na bezpieczeństwo usług hostingowych składa się kilka aspektów. Przede wszystkim warto wspomnieć o certyfikatach – firmy przechodzą standardowe weryfikacje, aby mieć pewność, że to, z czego korzystamy, jest odpowiednio zabezpieczone. Przykłady takich certyfikatów to ISO 27001, czyli bezpieczeństwo przetwarzania informacji, jak i ISO 9001, czyli certyfikat jakości – tłumaczy Robert Paszkiewicz.
Jak podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH, równie ważnym, a często niedocenianym aspektem, jest możliwość szybkiego kontaktu z działem obsługi.
– Nieprzewidziane sytuacje mają prawo się wydarzyć, natomiast ważne jest to, abyśmy w każdej chwili mogli się skontaktować z działem obsługi klienta, zapytać, co się dzieje i wyjaśnić swoją wątpliwość związaną z działaniem usługi – przekonuje Robert Paszkiewicz.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu oferują bardziej kompleksowe rozwiązania niż kiedykolwiek. Na uwagę zasługują przede wszystkim nowoczesne systemy oparte na rozwiązaniach chmurowych.
– Usługi świadczone przez firmy hostingowe tworzone są w nowoczesnych systemach, tzw. rozwiązaniach cloudowych, firmy te technologicznie się zabezpieczają, aby usługa klienta zawsze była dostępna. Dawniej tak nie było, serwery, na których utrzymywane były usługi hostingowe, nie były zwirtualizowane, czyli fizyczna awaria takiego serwera powodowała niedostępność usługi hostingowej – tłumaczy Robert Paszkiewicz – Dlatego warto się upewnić, czy firma, z której chcemy skorzystać, ma już rozwiązania cloudowe. Jeśli tak, to usługi hostingowe będą zawsze działały, niezależnie od warstwy technologicznej.
Ekspert uważa także, że firmy hostingowe kładą coraz większy nacisk na połączenie hostingu i usług związanych z przechowywaniem domeny. Użytkownicy mogą wybrać dowolne rozszerzenie spośród 1200 różnych propozycji. Tworzenie nowych końcówek domenowych jest możliwe, dzięki organizacji ICANN, która uwolniła rynek, dając większą swobodę w czasie wyboru. To właśnie ta organizacja odpowiada za rejestrację wszystkich domen na świecie.
– Jeśli na przykład tworzymy biznes związany z turystyką, warto rozważyć zarejestrowanie domeny .travel. Natomiast .ski, jeżeli zajmujemy się białym szaleństwem i nasza branża to narciarstwo. Warto precyzyjnie określać, jaki biznes prowadzimy, warto sprawdzać, jaki jest nasz plan, jeśli chodzi o ten zakres, i pod tym względem wybierać ciekawą domenę internetową – podsumowuje Robert Paszkiewicz.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-05-21: Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę
- 2025-05-28: Interakcja z firmą jest dla klientów równie ważna jak jej produkty. Biznes wykorzystuje do tego AI
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Rynek agencji PR staje się coraz bardziej rozproszony. Zdecydowanie rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.