Newsy

Opracowano technologię, które analizuje zachowanie klientów na stronie internetowej. Może pomóc w zwiększeniu sprzedaży nawet o 25 proc.

2017-06-02  |  06:15

YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im precyzyjnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm, które wdrożyły YouLead, notowany jest na poziomie 25 proc.

YouLead jest systemem klasy sales and marketing automation. Sales and marketing automation to technologia, która umożliwia automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych wraz z pomiarem ich efektów. Czyli coś, co do tej pory było możliwe za pomocą ręcznej pracy pracowników z działu marketingu i sprzedaży, dzisiaj staje się możliwe za pomocą narzędzi tej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Grzegorz Waś, prezes zarządu firmy YouLead.

YouLead optymalizuje proces sprzedaży, ucząc się zachowań i zainteresowań klienta. Wszystko po to, aby w odpowiednim momencie zaproponować mu spersonalizowany komunikat, który zachęci go do zakupu lub zapoznania się z usługą oferowaną przez firmę.

Głównym celem YouLead jest zawsze wzrost sprzedaży. Wdrożenie rozpoczynamy od podłączenia stron internetowych danej firmy do naszego systemu. Od tego momentu zaczynamy gromadzić informacje o klientach, którzy pojawiają się na stronie internetowej. System zaczyna uczyć się zainteresowań indywidualnych każdego klienta. Wiemy, jak często klient wchodzi na stronę, co czyta na tej stronie, jakie produkty ogląda i jakie produkty kupuje – twierdzi Grzegorz Waś.

Specjalista opowiada, że po wizycie klienta na stronie internetowej zintegrowanej z YouLead może on np. otrzymać automatyczną ofertę mailową, podsumowującą jego wizytę. Oferta ta dotyczyć będzie m.in. wszystkich produktów, które przeglądał klient. E-mail nie zostanie jednak wysłany od razu, lecz system poczeka na odpowiedni moment, w którym szanse na sprzedaż będą największe.

Automatyczne maile podsumowujące wizytę, które są wysyłane z systemu i docierają do klientów po ich wizycie na stronie internetowej, mają kilku- albo nawet kilkunastokrotnie lepsze wskaźniki (open rate oraz CRT) od maili, które są wysyłane w sposób klasyczny. Drugi przykład: o wiele trudniej jest skłonić klienta, który jest na stronie internetowej do pozostawienia danych, jeśli jest to jego pierwsza wizyta na stronie. Ale jeśli wiemy, że to jest już kolejna wizyta, np. trzecia, i wiemy, że klient przed chwilą zapoznał się z cennikiem usługi, to skłonienie go do zostawienia danych kontaktowych na stronie internetowej jest o wiele prostsze – zapewnia Grzegorz Waś.

Prezes YouLead podkreśla, że w przeciwieństwie do innych rozwiązań obecnych na rynku, filozofia systemu  YouLead opiera się na komunikacji zarówno ze zidentyfikowanym, jak i zupełnie anonimowym klientem. Wiele konkurencyjnych rozwiązań świadomie rezygnuje z anonimowego klienta, bowiem chce ograniczyć liczbę przetwarzanych danych.

Mechanizm uczenia się zachowań klienta nazywamy w YouLead profilowaniem. Na podstawie takiego zbudowanego przez YouLead profilu jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni komunikat i przekazać go indywidualnie do każdego klienta. Co wymaga dużego podkreślenia, YouLead potrafi budować profile również dla anonimowych klientów. Jedyna różnica pomiędzy klientem anonimowym i zidentyfikowanym jest taka, że do klientów anonimowych nie posiadamy danych do bezpośredniego kontaktu i możemy komunikować się z nimi tylko i wyłącznie poprzez stronę internetową – tłumaczy Grzegorz Waś.

Platforma działa w czasie rzeczywistym i posiada w pełni uniwersalny charakter. Oznacza to, że system potrafi nie tylko personalizować zawartość stron internetowych, ale również wykorzystywać kanały mailowe czy SMS - a wszystko po to, by dotrzeć do klienta i osiągnąć wymierne korzyści. Ponadto YouLead sprawdzi się jako podstawowy CRM. Grzegorz Waś podkreśla, że nad efektywnym wdrożeniem systemu czuwa zawsze jeden z członków zespołu YouLead, który zapewnia wsparcie na każdym etapie realizacji.

Średni wzrost sprzedaży w firmach, które wdrożyły YouLead, jest na poziomie 25 proc. Jeszcze lepiej wyglądają statystyki związane z pozyskiwaniem danych do potencjalnych kontaktów poprzez strony internetowe, tzw. generowanie leadów. Możemy się tu pochwalić średnim wzrostem o ok. 50 proc. w stosunku do okresu przed wdrożeniem YouLead. Statystyki otwieralności i klikalności w maile, które są przesyłane z systemu YouLead w sposób automatyczny z dopasowaną treścią do klientów, są kilkukrotnie, lub nawet często kilkunastokrotnie większe niż w przypadku klasycznych mailingów – podsumowuje Grzegorz Waś.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.