Mówi: | Denise Quasius |
Firma: | Kohler Company |
Inteligentna łazienka coraz bardziej zaawansowana. Za pomocą komend głosowych dostosujemy temperaturę wody natrysku czy podniesiemy deskę klozetową
Producenci urządzeń i akcesoriów łazienkowych zaczynają sięgać po rozwiązania inteligentne, które zwiększą zakres funkcjonowania systemów smart home. W sprzedaży pojawia się coraz więcej urządzeń, takich jak baterie łazienkowe, lustra, a nawet toalety, kontrolowane za pomocą aplikacji mobilnych. Producenci integrują je również z asystentami od Google i Amazonu, aby umożliwić obsługiwanie ich bezdotykowo, za pomocą komend głosowych.
– Wprowadzamy na rynek innowacyjną baterię kuchenną Sensate. Można nią sterować za pomocą systemu bezdotykowego, który pozwala na otwieranie i zamykanie strumienia wody w oparciu o czujnik umieszczony w spodniej części baterii. Można też skorzystać z aplikacji Kohler Konnect umożliwiającej współpracę z systemami Alexa i Google do włączania, wyłączania i ustawiania strumienia wody z naszej baterii – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Denise Quasius z firmy Kohler.
Jedną z najistotniejszych innowacji, jaką wprowadzono do baterii Sensate działające w ramach systemu Wi-Fi Kohler Konnect, jest kompatybilność z asystentami Amazonu oraz Google. Dzięki wykorzystaniu tej technologii użytkownik może zdalnie regulować przepływ wody w urządzeniu, wykorzystując wyłącznie polecenia głosowe. Na podobnej zasadzie działa bateria prysznicowa U by Moen, zaprezentowana także podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas. Urządzenie wyposażono w wodoodporny wyświetlacz, a także w asystentkę głosową Alexę, dzięki której możemy ustawić np. temperaturę wody zanim wejdziemy pod prysznic.
– Coraz więcej osób korzysta z nowoczesnych technologii w coraz większej liczbie obszarów swojego życia. Niezależnie od tego, czy chodzi o telefony, muzykę czy inne aspekty ludzie korzystają z różnych urządzeń, więc zupełnie naturalnym krokiem jest integracja sterowania głosem, sterowania przez aplikację z innymi przedmiotami, z których korzystamy w naszych domach. Chcąc zapewnić klientom produkty, z których mogą oni korzystać w swój ulubiony sposób, dodajemy do naszych produktów funkcje połączenia z asystentami inteligentnego domu – wskazuje ekspertka Kohler.
Równie dynamicznie rozwijają się inne urządzenia inteligentne zaprojektowane z myślą o zautomatyzowaniu naszych łazienek. Dziś lustra ze zintegrowanym wyświetlaczem i obsługą asystentów głosowych oferują takie firmy, jak Electric Mirror, Verdera Voice czy Capstone Connected Home. Z kolei studenci z Moradabad Institute of Technology opracowali inteligentną umywalkę, która poinformuje nas o przeciekającym kranie.
Największym przełomem może się okazać upowszechnienie inteligentnych misek WC. Urządzenia te sprzedawane są od lat, ale dopiero od niedawna w pełni integrują się z systemem inteligentnego domu. Firma Xiaomi opracowała deskę klozetową oraz miskę, które można kontrolować za pośrednictwem asystenta XiaoAI, a firma Kohler poszła o krok dalej i uczyniła z toalety w pełni multimedialne urządzenie.
Miskę Numi wyposażono bowiem w system podgrzewania deski, ogrzewania stóp oraz zintegrowane głośniki, które odtworzą naszą ulubioną muzykę. Wszystkimi funkcjami można zarządzać bezdotykowo, za pośrednictwem asystentki głosowej Alexa.
– Numi to z kolei najbardziej zaawansowana miska WC w naszej ofercie. Oferuje podgrzewaną deskę i ogrzewanie stóp. Pozwala na bezdotykowe podnoszenie i opuszczanie deski oraz spłukiwanie. Ma oszczędzające wodę tryby spłukiwania, ma wbudowane podświetlenie i głośniki, a dodanie zgodności z systemem Alexa pozwala na sterowanie produktem za pośrednictwem zdalnego urządzenia lub wydawanie komend głosowych – tłumaczy Denise Quasius.
Firma badawcza Allied Market Research szacuje, że rynek rozwiązań inteligentnych dla łazienek do 2023 r. osiągnie wartość 2,5 mld dol. Branża ma się rozwijać w tempie niemal 11 proc. średniorocznie.
Czytaj także
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-16: Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-28: Listopadowe wybory w USA mogą się przełożyć na dalszy przebieg wojny w Ukrainie. Możliwy też wpływ na kampanię prezydencką w Polsce
- 2024-07-31: Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
- 2024-07-19: Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.