Newsy

Żel antybakteryjny na bazie roślin zabija koronawirusa równie skutecznie, co środki na bazie alkoholu. Niszczy też inne wirusy i bakterie [DEPESZA]

2020-09-04  |  06:00
Wszystkie newsy

Od bioluminescencyjnych zestawów po dezynfekujące roboty – największe firmy na świecie badają innowacyjne technologie, które mogą pomóc w skutecznej walce z koronawirusem. Naukowcy odkryli, że dla wirusów zabójcze może okazać się światło UV-C, powstają specjalne powłoki antybakteryjne. Okazuje się, że także część roślin wykazuje właściwości, które mogą zabijać koronawirusa. Firma Hydromer ogłosiła, że jej roślinna linia produktów do dezynfekcji zabija niemal w 100 proc. wirusa SARS-Cov-2.

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska udostępniła przeszukiwalną bazę danych produktów, które okazały się skuteczne przeciwko koronawirusowi. Lista zawiera kilka ekologicznych środków czyszczących, które powstały na bazie roślin. Pomagają  w dezynfekcji, jednak nieznana jest ich skuteczność w zabijaniu wirusów. Eksperci z Emory School of Medicine twierdzą, że wciąż jeszcze potrzeba badań nad skutecznością naturalnych produktów z roślin przeciwko koronawirusowi. Jak dotąd lista EPA zawiera pewne „bezpieczniejsze” środki dezynfekujące, takie jak kwas cytrynowy i alkohol.

Okazuje się jednak, że rośliny mogą być całkiem skuteczne w zwalczaniu koronawirusa. Firma Hydromer ogłosiła, że linia produktów EscenciaProtect wykazała znaczne zmniejszenie wzrostu wirusa wywołującego COVID-19. Testy , które przeprowadziło zewnętrzne laboratorium „Institute for Antiviral Research” na Uniwersytecie Utah wykazało, że przy rozcieńczeniach w 15-minutowych i 1-godzinnych odstępach czasu, ilość koronawirusa zmniejszała się poniżej granicy wykrywalności.

– Posiadamy jedną z pierwszych bardziej ekologicznych alternatyw dla środków odkażających na bazie alkoholu, którą przetestowaliśmy i wprowadziliśmy do globalnej sprzedaży jako odpowiedź na pandemię COVID-19 – podkreśla Peter M. von Dyck, dyrektor generalny Hydromer.

Produkty Hydromer mogą być stosowane niemal we wszystkich pomieszczeniach, także tam gdzie dezynfekcja alkoholem nie jest najlepszym rozwiązaniem. Może też być wykorzystywana znacznie szerzej, niż np. dostępne już na rynku samojeżdżące roboty, które dezynfekują pomieszczenia światłem UV-C.  

Wcześniejsze testy przeprowadzone przez inne zewnętrzne laboratoria wykazały, że produkty EscenciaProtect są również skuteczne przeciwko wielu innym drobnoustrojom, w tym w walce z Salmonellą czy E-Colą.

– Przy tak wielu segmentach rynku zdesperowanych w poszukiwaniu bezalkoholowych środków odkażających, takich jak szkoły, sklepy detaliczne, linie lotnicze i wiele innych, zdaliśmy sobie sprawę, jak ważne było przetestowanie naszej zastrzeżonej technologii pod kątem tego konkretnego wirusa – wskazuje Peter M. von Dyck. – Dostarczamy więc bardzo potrzebną alternatywę dla rozwijającego się rynku środków odkażających.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.