Newsy

W czasie pandemii liczba ataków DDoS wzrosła o ponad 500 proc. Cyberprzestępcy wzięli na celownik zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy [DEPESZA]

2020-07-09  |  06:00
Wszystkie newsy

Pandemia koronawirusa zwiększyła aktywność cyberprzestępców. Specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa zanotowali nie tylko wzmożoną aktywność przestępców wymierzoną w użytkowników świadczących pracę zdalną, na celowniku znalazła się także infrastruktura sieciowa dużych i małych firm. Z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Nexusguard Research wynika, że w pierwszym kwartale liczba ataków DDoS wzrosła o  278 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym i aż o 542 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2019 roku.

Badania przeprowadzone przez Nexusguard Research nie pozostawiają złudzeń – w czasie pandemii koronawirusa aktywność cyberprzestępców gwałtownie wzrosła. Na popularności zyskali m.in. tzw. niewidzialni zabójcy, czyli krótkoterminowe działania hakerskie o niewielkim zasięgu, ciężkie do wykrycia i zatrzymania przez dostawców usług sieciowych.

– Niewielkie ataki tzw. niewidzialnego zabójcy nie są odosobnionymi przypadkami, ale ciągłym trendem, którego nie można już ignorować, ryzykując zalewem infrastruktury sieci internetowej – podkreśla Juniman Kasman, dyrektor ds. technologii w Nexusguard.

Z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Nexusguard Research wynika, że w pierwszym kwartale 2020 roku liczba ataków DDoS wzrosła o  278 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym i aż o 542 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2019 roku.

Pandemia stworzyła także okazję do przeprowadzenia działań o znacznie większym zasięgu rażenia. Przedstawiciele firmy Amazon poinformowali, że dzięki usłudze AWS Shield w lutym tego roku udało się zapobiec największemu atakowi DDoS w historii internetu. Ruch wygenerowany przez cyberprzestępców osiągnął wartość 2,3 Tb/s. Poprzedni rekordowy atak o przepustowości 1,7 Tb/s przeprowadzono w marcu 2018 roku.

Z atakami tego typu mierzą się także firmy działające na polskim rynku. Z analizy przeprowadzonej przez ekspertów z Orange Polska wynika, że zagrożenie ze strony ataków DDoS na rodzime firmy wzrosło w ostatnim kwartale o 30 proc.

– Konieczne jest, aby dostawcy usług internetowych podjęli inicjatywę, aby zająć się każdym podejrzanym ruchem w sieci – niezależnie od wielkości lub ilości – aby klienci nie odczuwali awarii spowodowanych atakami DDoS – wskazuje Juniman Kasman.

Według analityków z firmy Grand View Research wartość globalnego rynku cyberbezpieczeństwa do 2025 roku wzrośnie do ponad 241 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 11 proc.

(Newseria Innowacje)

Więcej na temat
Problemy społeczne Przymusowa kwarantanna zwiększa ryzyko cyberataków. Hakerzy często wykorzystują strach przed pandemią Wszystkie newsy
2020-04-23 | 06:20

Przymusowa kwarantanna zwiększa ryzyko cyberataków. Hakerzy często wykorzystują strach przed pandemią

Ofiarą hakerów najczęściej padają przedsiębiorstwa, ale narażeni są wszyscy internauci. W ubiegłym roku doszło do rekordowej liczby przypadków naruszeń bezpieczeństwa
Przemysł Polskie firmy produkcyjne nieprzygotowane na cyberataki. Brakuje im kompetencji i budżetów na wdrażanie zabezpieczeń
2020-04-20 | 06:20

Polskie firmy produkcyjne nieprzygotowane na cyberataki. Brakuje im kompetencji i budżetów na wdrażanie zabezpieczeń

Systemy automatyki przemysłowej warunkują ciągłość działania przemysłu, ale i krajowej infrastruktury krytycznej. Sterują m.in. działaniem bloków energetycznych, stacji
Finanse Coraz więcej firm cierpi na tzw. cyberzmęczenie. Przestają ścigać się z hakerami
2020-03-16 | 06:20

Coraz więcej firm cierpi na tzw. cyberzmęczenie. Przestają ścigać się z hakerami

Rośnie liczba firm, które cierpią na tzw. cyberzmęczenie i zrezygnowały już z walki o to, żeby być cały czas o krok przed hakerami. Problemem jest dla nich

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.