Zwycięzcy konkursu Huawei Next-Image 2020 - aż 4 polskich artystów
Huawei ogłosił zwycięzców globalnego konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – wśród laureatów jest aż czterech polskich fotografów, którzy w finałowym etapie walczyli w gronie 1 000 najlepszych uczestników z całego świata. Jedno z polskich zdjęć znalazło się pośród 15 najlepszych prac wyłonionych w kategoriach, a autorzy trzech pozostałych znaleźli się w gronie 55 osób dodatkowo wyróżnionych przez jury.
Nagrody główne, Grand Prize, czyli 10 000 dolarów oraz flagowy smartfon Huawei P40 Pro, a także tytuł Fotografa Roku, zdobyło w tym roku trzech fotografów – z Danii, Argentyny i Chin.
- Wysoki poziom zdjęć zgłaszanych w konkursie Next-Image co roku nas zaskakuje. Nie tylko ze względu na ich jakość, ale przede wszystkim poruszające historie, jakie się za nimi kryją. Niezwykle utalentowani artyści udowadniają, że fotografia mobilna oraz możliwości smartfonów Huawei są nieskończone. Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji, która na pewno zaskoczy nas czymś nowym – mówi Li Changzhu, Vice President w Consumer Strategy Marketing Department w Huawei CBG.
Udział w organizowanym każdego roku konkursie Huawei Next-Image Awards to nie tylko szansa na atrakcyjne nagrody, ale także okazja, by pokazać szerokiej publiczności swój talent i zaistnieć w świecie fotografii. Tegoroczna edycja cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów używających smartfonów Huawei. Globalnie w konkursie wzięło udział rekordowe 1,2 miliona uczestników ze 120 krajów z całego świata. Do finału zakwalifikowało się 1 000 najlepszych zdjęć, spośród których jury wybrało 3 prace nagrodzone nagrodą Grand Prize, 15 najlepszych zdjęć w kategoriach oraz przyznało 55 wyróżnień.
Polskie zdjęcia pośród najlepszych na świecie
Spośród 41 zdjęć reprezentantów Polski zakwalifikowanych do finałowego etapu, międzynarodowe jury wyróżniło aż 4 prace. Jednym z 15 zwycięzców kategorii jest Daniel Wencel ze zdjęciem „Daughter of the Storm”. Polski fotograf, oprócz międzynarodowego rozgłosu, otrzymał również 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro.
Jury wyróżniło też 55 autorów prac, wśród których znalazło się aż trzech Polaków. Smartfon Huawei P40 Pro zdobyli: Piotr Cebula za zdjęcie „My Place” z kategorii „Dobranoc”, Michał Bachora za fotografię zatytułowaną „Boy, Dog, Pizza” w kategorii „Witaj, życie!” oraz Jakub Niedźwiecki za zdjęcie „Silhouette” zgłoszone w kategorii „Blisko daleko”.
Grand Prize – najlepsi z najlepszych
Uczestnicy konkursu Next-Image 2020 mogli zgłaszać swoje fotografie w sześciu kategoriach: „Blisko daleko”, „Twarze”, „Dobranoc”, „Witaj, życie!”, „Opowieść” oraz w jedynej kategorii wideograficznej - „Żyj chwilą”. Autorzy trzech najlepszych zdjęć otrzymali 10 000 dolarów, smartfon Huawei P40 Pro oraz tytuł Fotografa Roku.
Pierwszy z nich, Duńczyk, w swoim zdjęciu zatytułowanym „The Hug” z kategorii „Witaj, życie!”, przedstawia poruszający obraz dziadka przytulającego wnuki po ponad 2-miesięcznej izolacji związanej z pandemią. Druga zwycięska praca, stworzona przez fotografa z Argentyny, również nawiązuje do trudnej sytuacji na świecie, która zmusza ludzi do samotności, ale tym samym pozwala nabrać dystansu i cieszyć się małymi, codziennymi rzeczami. Składający się z 9 zdjęć kolaż o nazwie „Resilence” został zgłoszony w kategorii „Opowieść”. Ostatni z trzech, pochodzący z Chin zwycięzca, nagrodę Grand Prize zdobył dzięki krótkiemu, inspirującemu filmowi pod nazwą „Master of the Horse and the Horses”. Autor swój film zgłosił w kategorii "Żyj chwilą”.
Zdjęcia zdobywców Grand Prize oraz zwycięzców w kategoriach można obejrzeć na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com/2020/index.html#/winner-2020

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników
Kandydaci do pracy i pracownicy coraz wyraźniej podkreślają znaczenie doceniania oraz poczucia szczęścia w pracy – wynika z raportu „Siła doceniania”. Przyznają, że motywuje ich to do pracy i zwiększa zaangażowanie. A z tym ostatnim w Polsce nie jest najlepiej. Badanie Gallupa z 2024 roku pokazuje, że poziom zaangażowania polskich pracowników należy do najniższych w Europie i wynosi zaledwie 10 proc. Pluxee zachęca pracodawców do ustanowienia nowego święta w kalendarzu HR – Dnia Przyjemności w Pracy – jako nieoczywistego elementu polityki HR-owej i inwestycji w ludzi, który przynosi efekty.
Farmacja
UE chce zmniejszyć udział leków i substancji czynnych z Azji. Nowe przepisy zwiększą możliwości produkcyjne europejskich firm

Komisja Europejska przedstawiła projekt nowego aktu o lekach krytycznych. Jego celem jest rozwiązanie poważnego niedoboru leków i produktów opieki zdrowotnej oraz zmniejszenie zewnętrznej zależności od krytycznych leków i składników. Obecnie 80 proc. substancji czynnych wykorzystywanych w UE do produkcji leków pochodzi z Azji, głównie z Chin i Indii. Czyni to europejski rynek leków podatnym na kryzysy, również o politycznym charakterze.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.