Zrobotyzowane stanowisko wyszkoli pilotów
Firma AKTW Automation sp. z o. o., przy wykorzystaniu produktów Omron, zakończyła wdrażanie prac B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych. Zadaniem konstruktorów i badaczy było stworzenie warunków symulacyjnych jak najbardziej zbliżonych do tych, które mogą występować podczas obsługi maszyn lotniczych.
Wirtualna rzeczywistość, realne korzyści
Firma AKTW Automation w ramach środków pozyskanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju, przy wykorzystaniu produktów i rozwiązań Omron, zaprojektowała urządzenie pozwalające na prowadzenie szkoleń dla pilotów w środowisku zbliżonym do rzeczywistego. Maszyna współpracuje z technologią VR jak również jest w stanie wykorzystywać standardowe metody wyświetlania i rzucania obrazów wykorzystanych do wizualizacji świata virtualnego. Oprócz realnych efektów w postaci wysokiej jakości wizualizacji, system wyposażony jest w tzw. Active Desktop, który umożliwia interakcje ze środowiskiem symulacyjnym. Dzięki temu osoby odbywające szkolenie nabywają wiedzę dotyczącą obsługi symulowanych pojazdów oraz poznają warunki fizyczne, jakie występują podczas np. lotów helikopterem.
Klatka pod kontrolą
System umożliwia przemieszczanie przy pomocy potężnego ramienia we wszystkich osiach specjalnej klatki, symulującej kabinę statku powietrznego, w której znajdują się piloci. Kontrolowany jest przez jednostkę nadrzędną PLC, układającą algorytm pracy urządzenia na podstawie zebranych informacji.
Wykorzystano tutaj model sterownika OMRON NJ, który w połączeniu z serwonapędami 1S stanowi idealnie rozwiązanie pozwalające uzyskać założone rezultaty.
Kontrolę nad bezpieczeństwem sprawuje najnowszy sprzęt, w tym laserowe skanery otoczenia oraz przekaźniki rozłączające. W przypadku nagłych zatrzymań silniki przerywają pracę dzięki hamulcom elektromagnetycznym.
Do różnych środowisk
Urządzenie działa w dowolnym środowisku sieciowym i potrafi współpracować z innymi urządzeniami umożliwiającymi symulacje. Dzięki standardom TCP/ IP jest wszechstronne i pozwala na wprowadzanie szybkich zmian. Wbudowany edytor zapewnia również opcję symulowania różnych scenariuszy.
Firma AKTW Automation wykorzystała produkty Omron w projekcie o nazwie „Kompleksowe prace B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych”, który był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach 1 Osi priorytetowej „Badania, Rozwój i Komercjalizacja Wiedzy” Działania I.2.2 „Projekty B+R Przedsiębiorstw”. Więcej informacji na stronie www.aktw.pl.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.