„Zostań Pomocnikiem Świętego Mikołaja” - akcja Wawel i Fundacji Wawel z Rodziną
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Producent słodyczy marka Wawel i Fundacja “Wawel z Rodziną” po raz kolejny zainspirowali w swoich akcjach świątecznych do czynienia dobra. W ramach organizowanej od 12 lat akcji “Zostań Pomocnikiem Świętego Mikołaja” aż 430 domów dziecka w całej Polsce otrzymało jak dotąd 127 ton słodyczy. W tym roku, dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych po raz pierwszy w ramach akcji same wcieliły się w rolę Świętego Mikołaja.
Firma Wawel i Fundacja “Wawel z Rodziną” corocznie w okresie świąt aktywnie działają na rzecz placówek opiekuńczo-wychowawczych w całej Polsce wspierając je słodyczami. W tym roku w ramach akcji “Zostań Pomocnikiem Świętego Mikołaja” Fundacja „Wawel z Rodziną” zaprosiła podopiecznych domów dziecka i świetlic środowiskowych do niezwykłego konkursu. Zadaniem konkursowym było przygotowanie ozdób świątecznych i przekazanie ich innym - seniorom. Każda placówka biorąca udział w konkursie wskazywała adres, pod który trafiły świąteczne prezenty. Do konkursu zgłosiło się ponad 50 placówek, które przygotowały piękne ozdoby, a w ramach podziękowań zwycięzcy Pomocnicy świętego Mikołaja otrzymali zestawy słodyczy marki Wawel. Dla wszystkich zaś szczególną nagrodą była radość i wdzięczność seniorów za pamięć, poświęcony czas i otrzymane prezenty. Marka Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” nagrodziła pięć placówek mieszczących się w Żydowie, Drawsku Pomorskim, Kołdrąbiu, Płońsku oraz Nienadowej. Dzieci i młodzież przekazały swoje dary seniorom z domów opieki ze swoich najbliższych okolic. Do seniorów trafiły m.in. własnoręcznie przygotowane choineczki, świeczniki, stroiki, bombki, aniołki, mikołajki, skrzaty czy świąteczne kartki.
W ramach przedświątecznych działań już po raz drugi odbyła się wspólnie z internetowym sklepem frisco.pl charytatywna akcja. Klienci sklepu frisco.pl podczas zakupów online wybierając produkty marki Wawel sprawili, że drugi taki sam produkt zakupiony w okresie trwania akcji “Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja” trafi do Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej Nr 2 przy ul. Jaktorowskiej w Warszawie. Dodatkowo w ramach prezentu dzieci spotkały się online z twórcami kanału WiP Bros. W trakcie spotkania mogły porozmawiać i zadać pytania swoim idolom.
Wiceprezes Fundacji „Wawel z Rodziną” - Sylwia Warnecka, podsumowała tegoroczną edycję dobroczynnej akcji: - „Jesteśmy dumni, że w tak magicznym czasie, jakim są Święta Bożego Narodzenia możemy pomagać i inspirować najmłodszych do pomocy Świętemu Mikołajowi. Dzięki tej akcji pokazaliśmy dzieciom i młodzieży, że mogą coś zrobić dla innych osób, często samotnych, zapomnianych. Dzielenie się dobrem jest dla nas bardzo ważne, dlatego zachęcamy też do dzielenia się dobrem z innymi”.

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami

Niemal połowa nastolatków zetknęła się z przemocą online. Co czwarty był wyzywany w sieci, a co piąty doświadczył ośmieszania – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Skala cyberprzemocy jest coraz większa, co w połączeniu z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz rosnącą presją wizerunkową negatywnie odbija się na zdrowiu psychicznym młodego pokolenia. 25 marca podczas nieformalnego posiedzenia Rady ds. Zdrowia EPSCO ministrowie zdrowia państw UE dyskutowali na temat tego, jak chronić zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w dobie technologii i mediów społecznościowych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.