Znamy agendę trzeciej edycji Pozitive Technolgies 2021!
Pozitive Technologies odbędzie się już 18 listopada. Konferencja zostanie przeprowadzona w całości w formule online. Wydarzenie rozpocznie się o godz. 9:15 na głównej scenie Business. Od godz. 9:30 na uczestników będzie czekało 50 prelekcji prowadzonych w poszczególnych ścieżkach tematycznych, czyli FullStack, DevOps, Security, Data&Analytics, Mobile oraz na scenie głównej.
Trzecia edycja wydarzenia zgromadzi niespełna 60 najlepszych branżowych ekspertów. Gośćmi konferencji będą m.in. prof. Aleksandra Przegalińska z Akademii Leona Koźminskiego, Paweł Grabowski – przedstawiciel sieci sklepów Żabka Polska, Krzysztof Zalasa – przedstawiciel Google Cloud, Łukasz Basa – Lider Cyber Defense and Offense Team działającego w strukturach IT Security Allegro, Paweł Potasiński nagrodzony tytułem Microsoft Most Valuable Professional, Tomas Stachlewski – szef zespołu architektów w Amazon Web Services na Europę Środkowo-Wschodnią, Ireneusz Tarnowski z Santander Bank Polska, Wojciech Kułaga Product Owner aplikacji mobilnej InPost Mobile, a głównym prelegentem została Sidney Madison Prescott – przedstawicielka Spotify.
W tegorocznej edycji przygotowano dużo ciekawych tematów, m.in.:
- „Zappka Store - Format autonomiczny w retail” (9:30, scena główna, Paweł Grabowski, Żabka Polska),
- „Szybkie tworzenie aplikacji z wykorzystaniem Firebase” (15:30, scena Mobile, Krzysztof Zalasa, Google Cloud),
- „Biasy w procesie uczenia sztucznej inteligencji oraz zagrożeń i możliwości z tym związanych” (12:00, scena główna, prof. Aleksandra Przegalińska, Akademia Leona Koźminskiego),
- „InPost Mobile, czyli jak tworzyć aplikację, którą używają miliony” (10:15, scena Mobile, Wojciech Kułaga, InPost),
- „Czy to pies czy to świnia – czyli sztuczna inteligencja w akcji!” (10:15, scena DevOps, Tomasz Stachlewski, Amazon Web Services).
Szczegółowa agenda z rozpiską prelekcji na poszczególne sceny znajduje się na stronie wydarzenia: https://pozitive.tech.
Na uczestników konferencji czekają również dwie interesujące debaty, które poprowadzi Wiktor Doktór z Pro Progressio. Pierwsza z nich to „Chmura w biznesie - możliwości i zagrożenia”. Jej gośćmi będą Andrzej Szelemetko (GFT Poland), Maksymilian Arciemowicz (Capgemini Software Solutions Center), Paweł Damian (Allegro), Stefan Lijewski (Żabka Polska), Tomasz Kaczmarek (Egnyte) oraz Wojciech Wencel (summ-it). Tematem drugiej debaty będzie „Współpraca startupów i korporacji” i wystąpią w niej Anna Potrzebowska (Miasto Poznań), Monika Synoradzka (SpeedUp), Piotr Piątek (Warmie), a także Witold Szal (IT Integro).
Rejestracja na konferencję odbywa się na stronie internetowej: https://pozitive.tech/. Liczba bezpłatnych biletów jest ograniczona.
Głównym organizatorem Pozitive Technologies 2021 jest Poznań – miasto biznesu i technologii.
Partnerem strategicznym jest sieć sklepów Żabka.
Partnerem warsztatów jest infoShare Academy.
Partnerami wydarzenia są GSK, Capgemini, SONALAKE, Summ-IT, Fandom, GFT, IT Integro, EGNYTE, Merixstudio, Sollers Consulting, Invite oraz Lumen.
Partnerem wspierającym jest Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji.
Patronat medialny nad wydarzeniem sprawują Wyborcza Poznań, Radio Poznań, MC Radio, Radio Emaus, Android.com.pl.
Partnerami community są CrossWeb, DailyWeb, Focus On Business Created by Pro Proressio, Re:view, YouNick Technology Park, Direct IT, DataCommunity, Lepczyński IT, Marketing i Biznes, Mam StartUp, Nowy Marketing.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.