Komunikaty PR

Zdalny monitoring pacjenta już niedługo będzie warty 117 mld USD

2022-04-05  |  01:00
Biuro prasowe

Pandemia Covid-19 wymusiła przyspieszony tryb zapoznawania pacjentów z telemedycyną: wizyty online i rezygnacja z papierowych recept są już dobrze znane Polakom. Ten rynek jednak nadal dynamicznie się rozwija: teraz przyszedł czas na produkty do zdalnego monitorowania pacjentów. Prognozy rynkowe zapowiadają ogromny rozwój tego sektora – do 2025 r. ma on być warty ponad 117 mld dolarów.

Telemedycyna to bardzo szerokie pojęcie, a wspólną cechą wszystkich jej elementów jest idea świadczenia usług medycznych opartych o nowoczesną technologię, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z lekarzem. To produkty medyczne opierające się na rozwiązaniach informatycznych, telekomunikacyjnych, chmurowych czy na aplikacjach.

Telemedycyna to nie tylko e-wizyty czy dokumentacja medyczna przechowywana wirtualnie. To najnowocześniejszy obszar medycyny z ogromnym potencjałem, który nieustannie rewolucjonizuje służbę zdrowia, jaką znamy. Połykanie kapsułek z kamerką do przeprowadzenia kolonoskopii, badanie mobilnym stetoskopem czy pełnowartościowy pomiar tętna płodu, przeprowadzony w domowym zaciszu za pomocą niewielkiego urządzenia – to wszystko dostępne jest już dziś, na wyciagnięcie ręki – mówi Jacek Gnich, prezes Nestmedic S.A., firmy, która oferuje najnowocześniejszy sprzęt do przeprowadzania badania KTG w dowolnym miejscu.

Zaawansowane badania bez wychodzenia z domu

Zdalne monitorowanie pacjenta to rozwiązanie, które wymienia się wśród ogólnoświatowych trendów technologii medycznych na najbliższe lata. Według prognozy przygotowanej przez Markets&Markets, amerykańską firmę zajmującą się analizami branżowymi, globalny rynek systemów do zdalnego monitorowania pacjentów osiągnie do 2025 roku wartość ponad 117,1 mld dolarów.

Biorąc pod uwagę to, że w 2020 roku ten sektor wyceniany był na nieco ponad 23 mld dolarów, wzrost jest oszałamiający, ale jak najbardziej realny. Wpływ na to ma między innymi coraz bardziej starzejące się społeczeństwo oraz rosnąca liczba chorych przewlekle. To naturalnie wymusza zwiększenie zakresu i intensywności opieki medycznej. Rozszerzenie będzie polegało właśnie na możliwości zdalnego monitorowania pacjenta. Korzyści płynące z takiego rozwiązania dotyczą jednak nie tylko chorych, ale także ośrodków zdrowia. Możliwości cyfrowe usprawniają działania personelu medycznego, pozwalają na skrócenie czasu oczekiwania na poradę lekarską, unikanie niepotrzebnych wizyt. To wszystko wpływa z kolei na minimalizowanie dodatkowych kosztów związanych ze stacjonarnym trybem pracy lekarza – tłumaczy Jacek Gnich.

Zdalnie, nie znaczy gorzej

Jakie są społecznie wyzwania dla wprowadzania innowacji telemedycznych w Polsce? Ekspert Nestmedic nie ma wątpliwości: wciąż nie mamy całkowitego zaufania do jakości przeprowadzanych zdalnie badań i wizyt. Ten problem nie dotyczy jedynie pacjentów, ale także lekarzy.

Osoby starsze, które na co dzień nie obcują z technologiami w takim stopniu jak młode pokolenie, wciąż postrzegają takie rozwiązania jako niedoskonałe, a przez to mniej wartościowe niż tradycyjne. Naszą misją, jako firmy wprowadzającej innowacje medyczne na rynek, jest szeroka edukacja w tym zakresie. Zaawansowanie technologiczne, jakim dziś dysponujemy, pozwala na tworzenie wyrobów medycznych, które są równie dokładne, jak tradycyjne stacjonarne, duże maszyny do badań, dostępne jednak tylko w gabinetach czy szpitalach. O tym, że zdalne monitorowanie pacjenta jest równoważne z osobistą opieką lekarską trzeba mówić głośno, potwierdzają to badania, międzynarodowe certyfikaty, ale przede wszystkim dotychczasowe doświadczenie – mówi Jacek Gnich.

Intensywność rozwoju telemedycyny, w tym zdalnego monitorowania pacjentów zależy od przekonania do nich lekarzy. Oni z kolei wpłyną na przychylność swoich pacjentów, którym będą mogli oferować coraz więcej takich rozwiązań. Zaufanie do możliwości telemedycyny zyskały już inne kraje europejskie. Przyszedł czas na Polskę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.