Zdalny dostęp w nowoczesnym przedsiębiorstwie produkcyjnym
W erze cyfrowej transformacji technologia zdalnego dostępu smart support staje się niezbędnym narzędziem dla przemysłu. Inteligentne wsparcie serwisu urządzeń wymiernie wspiera rozwój biznesu: zwiększa efektywność operacji, minimalizuje koszty i pozwala zyskać przewagę konkurencyjną.
Smart support jest istotny dla firm korzystających z aparatury kontrolno-pomiarowej, a szczególnie tych, które dysponują urządzeniami oddalonymi od siebie w terenie. Przy serwisie cenny jest czas i ważne wyeliminowanie ryzyka błędów. Tradycyjne telefoniczne wsparcie zewnętrznego eksperta nie zawsze spełnia te warunki. Szczegółowe opisanie problemu pochłania sporo czasu i nie daje gwarancji poprawnej interpretacji przekazywanych ustnie danych.
Błąd zidentyfikowany w kilka minut
Smart support, czyli zdalny dostęp, wyklucza to ryzyko. Doskonale ilustruje to przykład współpracy Endress+Hauser, światowego lidera w produkcji aparatury kontrolno-pomiarowej i dostarczaniu rozwiązań „pod klucz” z niemiecką firmą zarządzającą ściekami Emschergenossenschaft/ Lippenverband (EGLV).
– Oczyszczalnie są tam lokalizowane na obszarach wiejskich, daleko od siebie, bez możliwości stałej obsługi personelu. Awaria analizatora wpływa na działanie całego systemu, a nagłe operacje serwisowe zabierają czas i generują koszty. Diagnozowanie i usuwanie takich usterek jest skomplikowane i wymaga pomocy ekspertów – mówi Przemysław Kubaszewski, Industry Manager z Endress+Hauser.
Firma zainstalowała dla EGLV stację pomiarową do filtracji próbek. Urządzenie zostało połączone ze specjalną platformą Endress+Hauser, co umożliwiło ciągły przesył zaszyfrowanych danych pomiarowych i informacji o stanie urządzeń.
– Nasi eksperci natychmiast odbierają komunikat diagnostyczny, na przykład o tym, że dane urządzenie nie działa w poprawnych zakresach. Dzięki przesyłowi obrazu w czasie rzeczywistym określenie przyczyny błędu trwa do kilku minut. Naprawa – przykładowo poprzez przeprowadzenie ponownej kalibracji – zajmuje około 30 minut – wylicza Przemysław Kubaszewski.
Transfer praktycznej wiedzy
Doświadczenia Endress+Hauser dowodzą, że przeprowadzanie diagnostyki urządzeń i dostępu do danych w ramach infrastruktury IIoT przynoszą szereg znaczących korzyści. Wprowadzenie smart support do przedsiębiorstwa produkcyjnego umożliwia automatyzację wielu procesów. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na monitorowanie i sterowanie maszynami, procesami produkcyjnymi oraz logistyką w czasie rzeczywistym. To z kolei prowadzi do znacznego zwiększenia efektywności, eliminując błędy ludzkie i redukując czas przestojów.
Smart support umożliwia też pracownikom firm dostęp do szczegółowych instrukcji i wskazówek dotyczących konserwacji lub naprawy, co oszczędza czas i podnosi poziom wiedzy praktycznej. Do dyspozycji użytkowników jest portal serwisowy E+H z kilkuset artykułami inżynierów serwisu.
– Co istotne, na podstawie rzeczywistych przypadków i z gotowymi rozwiązaniami. Użytkownik ma także dostęp do historii zgłoszeń, która ułatwia rozwiązanie problemu, gdyby pojawił się on ponownie – mówi Przemysław Kubaszewski.
Operatorzy mogą wykonywać prace konserwacyjne i naprawcze samodzielnie dzięki doradztwu technicznemu, udzielanemu przez eksperta zewnętrznego przy użyciu narzędzia wideo.
– Użytkownicy, z którymi współpracujemy, podkreślają wartość, jaką przynosi taki sposób wymiany informacji. Transfer praktycznej wiedzy ma niebagatelne znaczenie w bieżącej działalności firm produkcyjnych – podkreśla ekspert Endress+Hauser. – Efektem długofalowym jest znaczne zmniejszenie liczby błędów i dostępności urządzeń pomiarowych.
Oczywistą i jedną z najbardziej pożądanych korzyści jest też redukcja kosztów. Wpływa na to brak konieczności obecności zewnętrznych ekspertów serwisowych na miejscu, a także zminimalizowanie liczby pracowników delegowanych do konserwacji i naprawy urządzeń.
Smart support to nie tylko technologiczna innowacja, ale także strategia, która pozwala przedsiębiorstwom produkcyjnym sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Wprowadzając zaawansowane technologie, firmy zwiększają swój potencjał i efektywność.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.