Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.
Wymagania postawione przez klienta obejmowały wsparcie procesu inwentaryzacji środków trwałych we wszystkich przestrzeniach produkcyjnych, magazynowych i biurowych za pomocą mobilnych czytników RFID z uwzględnieniem głównych i szczegółowych lokalizacji. Oczekiwania obejmowały też możliwość integracji systemu RFID z wykorzystywanym w zakładzie produkcyjnym systemem SAP, generowanie raportów z procesu inwentaryzacji, w tym tymczasowych, które nie wprowadzą automatycznie zmian do podstawowego ERP.
– Pierwszym etapem testów środowiskowych u tego klienta było zapoznanie się z obecnymi procesami inwentaryzacyjnymi w obszarze produkcyjnym, a więc na poszczególnych liniach wytwórczych, w tym też w obszarze urządzeń wspomagających, tzn. elektrycznych i wentylacyjnych. Osobno analizowaliśmy magazyny, pomieszczenia biurowe i sale konferencyjne – informuje Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon.
Wyposażenie pod kontrolą
Zakres inwentaryzacji docelowo ma objąć około 10 tys. środków trwałych z możliwością nadawania sprzętom statusów, takich jak np. serwisowany, zdemontowany, aby dokładnie odwzorować faktyczny stan. Dotychczasowe oznaczenia polegały na umieszczeniu tabliczek znamionowych na elementach wyposażenia, co ogranicza elastyczność i efektywność zarządzania nim.
– Do testów wytypowaliśmy 16 rodzajów tagów RFID, które zostały rozmieszczone na poszczególnych elementach. Następnie inżynierowie mierzyli zasięgi i skuteczność odczytu oraz oceniali, które z nich wykazały najlepszą skuteczność względem wymagań, co pozwoliło nam dobrać najefektywniejsze znaczniki – dodaje Adam Silny.
Tak szeroka gama testowanych tagów RFID wynikała z różnorodności inwentaryzowanych obiektów. Innymi wymaganiami charakteryzują się metalowe przedmioty, elektronika, niemetalowe środki trwałe czy wyposażenie biurowe. Duże znaczenie ma miejsce ich użytkowania, oddziaływanie takich czynników jak temperatura i wilgoć oraz dostępna przestrzeń do aplikacji identyfikatora RFID. Eksperci dokonali również weryfikacji potencjalnych zakłóceń sygnału radiowego generowanych przez elektromagnesy w automatycznych zaworach na liniach produkcyjnych.
Zespół ISS RFID do testów wykorzystał technologię UHF RFID działającą w paśmie 865-868 MHz, która umożliwia odczyt tagów RFID z odległości kilku metrów oraz instalację symulującą bramę RFID wraz autorskim oprogramowaniem ISS Inwentaryzacja.
Potencjał i szerokie możliwości RFID
Klient oczekiwał przejrzystego podglądu stanu inwentaryzacji w oprogramowaniu mobilnym z podziałem na różne typy wyposażenia i szeroką gamą funkcjonalności. W projekcie pilotażowym zademonstrowano możliwości oprogramowania, które obejmują dodawanie produktów, przypisywanie im atrybutów i parametrów, dodanie zdjęcia przedmiotu i lokalizacji z odpowiednimi danymi, a co kluczowe, inwentaryzację i weryfikację wyposażenia względem zdefiniowanej lokalizacji. Interesującą funkcją oprogramowania, na którą zwrócił uwagę klient, jest funkcja radaru, która pomaga sprawnie zlokalizować poszukiwany produkt dzięki ujawnionej na czytniku sile sygnału.
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną.
– Liczymy, że przedstawiony klientowi raport potwierdzający zasadność wprowadzenia systemu RFID, zarówno w zakresie odpowiedniego środowiska dla tej technologii oraz korzyści i oszczędności w działaniach operacyjnych w zakładzie, będzie ważnym krokiem w kierunku cyfrowej transformacji. To bez wątpienia czynnik, który stanowi o konkurencyjności i odporności przedsiębiorstw w czasach pełnych wyzwań – podsumowuje Adam Silny, prezes zarządu ISS RFID.
Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane i w zależności od zdefiniowanych potrzeb, generuje informacje pozwalające lepiej zarządzać firmami. Decyzje o inwestycjach nie są łatwe, dlatego rekomendowanym podejściem jest „Test before invest”, co pozwala na wybranym obszarze funkcjonowania firmy, sprawdzić technologię bez ryzyka finansowego.
Dofinansowania na innowacje dla MŚP
By skorzystać z możliwości sfinansowania testów, przedsiębiorcy, którym zależy na podniesieniu konkurencyjności, mogą skorzystać z dofinansowań lub grantów wspierających cyfrową transformację. Jednym z nich jest Pomorski Hub Innowacji Cyfrowych / Pomeranian Digital Innovation Hub (PDIH), którego członkiem jest ISS RFID. To punkt wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0, gdzie już wkrótce będzie można aplikować.
Więcej informacji o wdrożeniach RFID i firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.