Komunikaty PR

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

2024-11-05  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka@lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.14 MB )

Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej.

Wymagania postawione przez klienta obejmowały wsparcie procesu inwentaryzacji środków trwałych we wszystkich przestrzeniach produkcyjnych, magazynowych i biurowych za pomocą mobilnych czytników RFID z uwzględnieniem głównych i szczegółowych lokalizacji. Oczekiwania obejmowały też możliwość integracji systemu RFID z wykorzystywanym w zakładzie produkcyjnym systemem SAP, generowanie raportów z procesu inwentaryzacji, w tym tymczasowych, które nie wprowadzą automatycznie zmian do podstawowego ERP.

Pierwszym etapem testów środowiskowych u tego klienta było zapoznanie się z obecnymi procesami inwentaryzacyjnymi w obszarze produkcyjnym, a więc na poszczególnych liniach wytwórczych, w tym też w obszarze urządzeń wspomagających, tzn. elektrycznych i wentylacyjnych. Osobno analizowaliśmy magazyny, pomieszczenia biurowe i sale konferencyjne – informuje Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon. 

Wyposażenie pod kontrolą

Zakres inwentaryzacji docelowo ma objąć około 10 tys. środków trwałych z możliwością nadawania sprzętom statusów, takich jak np. serwisowany, zdemontowany, aby dokładnie odwzorować faktyczny stan. Dotychczasowe oznaczenia polegały na umieszczeniu tabliczek znamionowych na elementach wyposażenia, co ogranicza elastyczność i efektywność zarządzania nim.

Do testów wytypowaliśmy 16 rodzajów tagów RFID, które zostały rozmieszczone na poszczególnych elementach. Następnie inżynierowie mierzyli zasięgi i skuteczność odczytu oraz oceniali, które z nich wykazały najlepszą skuteczność względem wymagań, co pozwoliło nam dobrać najefektywniejsze znaczniki  – dodaje Adam Silny.

Tak szeroka gama testowanych tagów RFID wynikała z różnorodności inwentaryzowanych obiektów. Innymi wymaganiami charakteryzują się metalowe przedmioty, elektronika, niemetalowe środki trwałe czy wyposażenie biurowe. Duże znaczenie ma miejsce ich użytkowania, oddziaływanie takich czynników jak temperatura i wilgoć oraz dostępna przestrzeń do aplikacji identyfikatora RFID. Eksperci dokonali również weryfikacji potencjalnych zakłóceń sygnału radiowego generowanych przez elektromagnesy w automatycznych zaworach na liniach produkcyjnych.  

Zespół ISS RFID do testów wykorzystał technologię UHF RFID działającą w paśmie 865-868 MHz, która umożliwia odczyt tagów RFID z odległości kilku metrów oraz instalację symulującą bramę RFID wraz autorskim oprogramowaniem ISS Inwentaryzacja. 

Potencjał i szerokie możliwości RFID

Klient oczekiwał przejrzystego podglądu stanu inwentaryzacji w oprogramowaniu mobilnym z podziałem na różne typy wyposażenia i szeroką gamą funkcjonalności. W projekcie pilotażowym zademonstrowano możliwości oprogramowania, które obejmują dodawanie produktów, przypisywanie im atrybutów i parametrów, dodanie zdjęcia przedmiotu i lokalizacji z odpowiednimi danymi, a co kluczowe, inwentaryzację i weryfikację wyposażenia względem zdefiniowanej lokalizacji. Interesującą funkcją oprogramowania, na którą zwrócił uwagę klient, jest funkcja radaru, która pomaga sprawnie zlokalizować poszukiwany produkt dzięki ujawnionej na czytniku sile sygnału. 

Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną.   

Liczymy, że przedstawiony klientowi raport potwierdzający zasadność wprowadzenia systemu RFID, zarówno w zakresie odpowiedniego środowiska dla tej technologii oraz korzyści i oszczędności w działaniach operacyjnych w zakładzie, będzie ważnym krokiem w kierunku cyfrowej transformacji. To bez wątpienia czynnik, który stanowi o konkurencyjności i odporności przedsiębiorstw w czasach pełnych wyzwań – podsumowuje Adam Silny, prezes zarządu ISS RFID.

Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane i w zależności od zdefiniowanych potrzeb, generuje informacje pozwalające lepiej zarządzać firmami. Decyzje o inwestycjach nie są łatwe, dlatego rekomendowanym podejściem jest „Test before invest”, co pozwala na wybranym obszarze funkcjonowania firmy, sprawdzić technologię bez ryzyka finansowego.

Dofinansowania na innowacje dla MŚP

By skorzystać z możliwości sfinansowania testów, przedsiębiorcy, którym zależy na podniesieniu konkurencyjności, mogą skorzystać z dofinansowań lub grantów wspierających cyfrową transformację. Jednym z nich jest Pomorski Hub Innowacji Cyfrowych / Pomeranian Digital Innovation Hub (PDIH), którego członkiem jest ISS RFID. To punkt wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0, gdzie już wkrótce będzie można aplikować.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID i firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:30

Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS

SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS
Technologie Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
2024-11-19 | 01:00

Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów

Zrównoważony rozwój oraz cyfryzacja miast to dziś tematy niezwykle istotne w kontekście kryzysu klimatycznego. O gotowych rozwiązaniach, wspierających kreowanie przyjaznej,
Technologie Dyrektywa NIS2 – edukacja firm MŚP kluczem do sukcesu
2024-11-18 | 01:00

Dyrektywa NIS2 – edukacja firm MŚP kluczem do sukcesu

Dyrektywa NIS2 ma zmienić sposób, w jaki organizacje w całej Europie zarządzają swoim cyberbezpieczeństwem. Artykuł przygotowany przez Sharp Europe, wyjaśnia, co dyrektywa NIS2

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.