Wynagrodzenia programistów gier. Najlepiej opłacane technologie
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najpopularniejsze technologie wykorzystywane do tworzenia gier
W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano dynamiczny rozwój i wzrost wartości branży gier na świecie. Zatrudnienie w niej znajdują specjaliści wielu dziedzin, zajmujących m.in. projektowaniem, inżynierią dźwięku, scenariuszami, ale przede wszystkim także programowaniem. Juris Krikis – ekspert z szwedzkiej firmy Evolution – wymienia technologie najczęściej wykorzystywane do ich programowania i podpowiada, od których warto zacząć swoją przygodę w tej branży.
– Jednym z najpopularniejszych języków programowania wykorzystywanych do programowania gier na różne platformy jest C++. Jednak ze względu na swoją specyfikę, dużo łatwiej przyswaja się go, znając już inną technologię. Stąd, dla początkujących, pragnących wkroczyć do branży najlepszym rozwiązaniem będzie m.in. C#, JavaScript oraz Java – wszechstronna, popularna, umożliwiająca łatwe pisanie, debugowanie i kompilację kodu. W przypadku gier wyłącznie na urządzenia mobilne, popularny jest przede wszystkim Swift i Android. Ci, którzy mogą pochwalić się znajomością którejś z powyższych technologii, mogą śmiało próbować swoich sił w tworzeniu gier przy pomocy silników takich jak np. Unity czy wykorzystywany przez nas Unreal – mówi Juris Krikis, Menedżer Działu Scala i JavaScript w Evolution. – W Evolution stawiamy na JavaScript/Typescript i Scalę, działającą na maszynie wirtualnej Javy i w pełni z nią kompatybilną. Jej ogromną zaletą jest zwięzłość, co przekłada się finalnie zarówno na łatwiejsze pisanie kodu, jego lepszą czytelność, jak i łatwe utrzymanie.
Języki programowania wykorzystywane w gamingu a zarobki
A które z tych technologii są najlepiej opłacane? Jak wynika z danych za styczeń 2022 płynących z portalu No Fluff Jobs, na miejscu pierwszym uplasowała się Java. Mediana górnych i dolnych widełek wynagrodzeń netto + VAT dla znających tę technologię, w przypadku umowy B2B wyniosła 16-21,8 tys. zł, a umowy o pracę w kwotach brutto – 12-17,5 tys. zł. Na miejscu drugim uplasował się Swift z zarobkami w granicach 15-21 tys. zł na B2B oraz 13-17 tys. zł na umowę o pracę, na trzecim zaś C# – 14,7-20,2 tys. zł na B2B i 12,5-19,3 tys. zł na umowę o pracę. Specjaliści od Androida mogli liczyć na wynagrodzenia w granicach 14,3-20 tys. zł na B2B oraz 12,2-17 tys. zł na umowę o pracę, a ci od C++ na niewiele niższe – między 14 a 20 tys. na B2B i 12-17 tys. zł na umowę o pracę. Z kolei w przypadku JavaScriptu, kształtowały się one w granicach 13-18,9 tys. zł na B2B i 12-17 tys. na umowę o pracę.
– Branża gamingu, także online, nieustannie rośnie, ewoluuje, łączy się z innymi technologiami, jak np. VR, zapewniając nowy wymiar rozrywki. Bycie jej częścią jest naprawdę fascynujące i daje ogromną satysfakcję – mówi Juris Kirkis, Menedżer Działu Scala i JavaScript w Evolution. – Sama sfera online w ostatnim czasie stała się ludziom bliższa niż kiedykolwiek dotąd - na całym świecie mamy już ponad 5 miliardów internautów. W związku z tym przeniosła się do niej również branża rozrywki, warta już 183 miliardy dolarów, a szacuje się, że w 2027 osiągnie wartość nawet 652,5 miliarda dolarów. To pokazuje, jak ogromna jest jej skala i jak rośnie jej znaczenie.
Szansa na wejście do branży
Evolution – szwedzki globalny dostawca oprogramowania do gier online – otwiera w Polsce swoje centrum inżynieryjne, które jest już 10 taką placówką firmy na świecie. Docelowo zatrudnienie znaleźć ma w nim 200 osób, w tym m.in. programiści ze znajomością Scali, i dla których firma w dniach 7-12 marca organizuje Hiring Week, podczas którego specjaliści mają szansę na otrzymanie oferty zatrudnienia w firmie w ciągu 24 godzin i otrzymania dodatkowego bonusu przy podpisaniu umowy w wysokości 18 tys. złotych. Wydarzenie odbędzie się online, a zapisy dostępne są na dedykowanej mu stronie.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.