Komunikaty PR

Wyjątkowy iRobot Roomba - sztuka w szlachetnym celu

2020-01-12  |  12:00

Pionier w dziedzinie domowej robotyki – amerykańska firma iRobot – połączyła siły z Mateuszem Sudą – polskim ilustratorem modowym. W ramach projektu powstał jedyny w swoim rodzaju egzemplarz iRobota Roomba i7+ z ręcznie wykonanymi przez grafika zdobieniami. Dedykowana projektowi sesja zdjęciowa miała miejsce w jednej z warszawskich kamienic. Kolekcjonerska wersja robota została przekazana na aukcję, z której środki trafią na cele charytatywne.

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot rozpoczął rewolucję w podejściu do domowych obowiązków. Oto bowiem odkurzanie stało się czynnością, którą z minimalnym zaangażowaniem użytkownika, robot wykonywał sam. Na przestrzeni lat produkt zmieniał się w zakresie technologicznym, jak również designu. Do tego drugiego elementu oraz jakości materiałów iRobot przykłada ogromną wagę. Efektem tego są nagrody w dziedzinie wzornictwa, które produkty tej marki otrzymały (np. Red Dot Design Award).

W swoich działania iRobot wspiera i edukuje młodych ludzi, jak również nie pozostaje obojętny wobec akcji dobroczynnych. Tak powstała idea stworzenia unikatowego w skali światowej projektu artystycznego. W jego ramach iRobot za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora w Polsce – firmy DLF – podjął pracę z Mateuszem Sudą – cenionym polskim grafikiem, ilustratorem modowym i malarzem. Tak powstała artystyczna wersja modelu iRobota Roomba i7+, która przekazany zostanie na cele charytatywne.

Mitologiczne warszawskie wieczory

Projekt iRobota Roomba i7+ w wykonaniu Mateusza Sudy, nawiązuje do mitologii greckiej i modnych kolorów neonowych. Jak określa sam autor:

„W projekcie tym miłość otulona jest ostrym kolorem i ma charakter abstrakcyjny, a dodatkowo idealnie nawiązuje do indywidualnego stylu odbiorcy. Wizerunek robota Roomba i jego stacji został osadzony w abstrakcji, charakteryzującej emocjonalne zaangażowanie bohaterów.”

Użyte kolory, motywy przewodnie oraz kompozycja podyktowane są bieżącymi trendami w modzie i sztuce, a sama wizja artysty przeniesiona została na urządzenia techniką malowania. Dopełnieniem projektu jest wyjątkowa modowa sesja inspirowana nocnym życiem i światłem neonów, z kolei pozy biorących w nich udział wzorowane są greckimi rzeźbami. Fotografowane postaci otoczone są scenografią nowoczesnego apartamentu. Wyjątkowość planu zdjęciowego podkreślała wielkomiejska wieczorowa atmosfera.

Ozdobiony przez Mateusza Sudę iRobot Roomba i7+ został przekazany na rzecz jednej z największych akcji dobroczynnych w Polsce - https://allegro.pl/oferta/unikatowy-irobot-roomba-z-grafika-mateusza-sudy-8824201858.

Roomba i7+ to nowa jakość sprzątania

iRobot Roomba i7+ jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w gamie producenta. Jak każdy model Roomba posiada 3-stopniowy system sprzątania, którego efektywność zwiększa wyposażenie tego modelu w system AeroForce ze dwiema specjalnie zaprojektowanymi  gumowymi szczotkami. Robot uczy się rozkładu pomieszczeń i można wysłać go do pracy we wskazanych pomieszczeniach poprzez aplikację iRobot HOME lub z użyciem asystenta głosowego. Roomba i7+ optymalizuje cykl sprzątania, aby wykonać zadanie jak najbardziej dokładnie oraz jak najszybciej. Z kolei dzięki technologii Imprint Link może stworzyć doskonały duet z mopującym robotem z najnowszej linii Braava m6, aby automatycznie rozpocząć cykl mopowania po odkurzaniu. iRobot Roomba i7+ posiada stację Clean Base, która oprócz funkcji ładowania robota po każdym cyklu automatycznie opróżnia jego zbiornik („+” w nazwie urządzenia oznacza właśnie stację ładowania i czyszczenia w zestawie). Charakterystyczny układ tego zestawu wykorzystał Mateusza Suda w swoim projekcie.

 

Projekt artystyczny: Mateusz Suda

Organizator projektu: DLF Sp. z o.o. – autoryzowany importer i dystrybutor iRobot w Polsce

Produkcja: Krzysztof Malcher i Dariusz Zieliński/Rumour Public Relations

Fotograf: Anna Pabijańczyk

Modelka: Kamila Kobus/WAVE Models Managment

MUA: Inga Wójcicka

Fryzjer: Maciej Kubuj/Excellent Q

Stylizacja: Justyna Siekierko/ANOIRE

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii Biuro prasowe
2024-04-18 | 17:45

Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii

Co szósty Polak planuje na prezent komunijny przeznaczyć od 700 do 1000 zł  Z badania „Polaków Portfel Własny: Wiosenne Wyzwania 2023” wynika, że 13 proc.
AGD i RTV EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza
2024-04-09 | 12:00

EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza

EZVIZ, czołowy producent inteligentnych rozwiązań do domu, z dumą ogłasza otrzymanie prestiżowego certyfikatu Złotego Lauru Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządzanie
AGD i RTV Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży
2024-04-05 | 01:00

Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży

Marka Roborock, globalny lider w produkcji inteligentnych robotów sprzątających, już dziś wypuszcza na polski rynek swój najnowszy flagowy produkt - Roborock S8 MaxV Ultra. Ten

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.