Wyjątkowy iRobot Roomba - sztuka w szlachetnym celu
Pionier w dziedzinie domowej robotyki – amerykańska firma iRobot – połączyła siły z Mateuszem Sudą – polskim ilustratorem modowym. W ramach projektu powstał jedyny w swoim rodzaju egzemplarz iRobota Roomba i7+ z ręcznie wykonanymi przez grafika zdobieniami. Dedykowana projektowi sesja zdjęciowa miała miejsce w jednej z warszawskich kamienic. Kolekcjonerska wersja robota została przekazana na aukcję, z której środki trafią na cele charytatywne.
Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot rozpoczął rewolucję w podejściu do domowych obowiązków. Oto bowiem odkurzanie stało się czynnością, którą z minimalnym zaangażowaniem użytkownika, robot wykonywał sam. Na przestrzeni lat produkt zmieniał się w zakresie technologicznym, jak również designu. Do tego drugiego elementu oraz jakości materiałów iRobot przykłada ogromną wagę. Efektem tego są nagrody w dziedzinie wzornictwa, które produkty tej marki otrzymały (np. Red Dot Design Award).
W swoich działania iRobot wspiera i edukuje młodych ludzi, jak również nie pozostaje obojętny wobec akcji dobroczynnych. Tak powstała idea stworzenia unikatowego w skali światowej projektu artystycznego. W jego ramach iRobot za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora w Polsce – firmy DLF – podjął pracę z Mateuszem Sudą – cenionym polskim grafikiem, ilustratorem modowym i malarzem. Tak powstała artystyczna wersja modelu iRobota Roomba i7+, która przekazany zostanie na cele charytatywne.
Mitologiczne warszawskie wieczory
Projekt iRobota Roomba i7+ w wykonaniu Mateusza Sudy, nawiązuje do mitologii greckiej i modnych kolorów neonowych. Jak określa sam autor:
„W projekcie tym miłość otulona jest ostrym kolorem i ma charakter abstrakcyjny, a dodatkowo idealnie nawiązuje do indywidualnego stylu odbiorcy. Wizerunek robota Roomba i jego stacji został osadzony w abstrakcji, charakteryzującej emocjonalne zaangażowanie bohaterów.”
Użyte kolory, motywy przewodnie oraz kompozycja podyktowane są bieżącymi trendami w modzie i sztuce, a sama wizja artysty przeniesiona została na urządzenia techniką malowania. Dopełnieniem projektu jest wyjątkowa modowa sesja inspirowana nocnym życiem i światłem neonów, z kolei pozy biorących w nich udział wzorowane są greckimi rzeźbami. Fotografowane postaci otoczone są scenografią nowoczesnego apartamentu. Wyjątkowość planu zdjęciowego podkreślała wielkomiejska wieczorowa atmosfera.
Ozdobiony przez Mateusza Sudę iRobot Roomba i7+ został przekazany na rzecz jednej z największych akcji dobroczynnych w Polsce - https://allegro.pl/oferta/unikatowy-irobot-roomba-z-grafika-mateusza-sudy-8824201858.
Roomba i7+ to nowa jakość sprzątania
iRobot Roomba i7+ jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w gamie producenta. Jak każdy model Roomba posiada 3-stopniowy system sprzątania, którego efektywność zwiększa wyposażenie tego modelu w system AeroForce ze dwiema specjalnie zaprojektowanymi gumowymi szczotkami. Robot uczy się rozkładu pomieszczeń i można wysłać go do pracy we wskazanych pomieszczeniach poprzez aplikację iRobot HOME lub z użyciem asystenta głosowego. Roomba i7+ optymalizuje cykl sprzątania, aby wykonać zadanie jak najbardziej dokładnie oraz jak najszybciej. Z kolei dzięki technologii Imprint Link może stworzyć doskonały duet z mopującym robotem z najnowszej linii Braava m6, aby automatycznie rozpocząć cykl mopowania po odkurzaniu. iRobot Roomba i7+ posiada stację Clean Base, która oprócz funkcji ładowania robota po każdym cyklu automatycznie opróżnia jego zbiornik („+” w nazwie urządzenia oznacza właśnie stację ładowania i czyszczenia w zestawie). Charakterystyczny układ tego zestawu wykorzystał Mateusza Suda w swoim projekcie.
Projekt artystyczny: Mateusz Suda
Organizator projektu: DLF Sp. z o.o. – autoryzowany importer i dystrybutor iRobot w Polsce
Produkcja: Krzysztof Malcher i Dariusz Zieliński/Rumour Public Relations
Fotograf: Anna Pabijańczyk
Modelka: Kamila Kobus/WAVE Models Managment
MUA: Inga Wójcicka
Fryzjer: Maciej Kubuj/Excellent Q
Stylizacja: Justyna Siekierko/ANOIRE
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.