Współpraca TomTom i Uber
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz Uber poinformowały o dalszej integracji map TomTom, danych o ruchu drogowym i interfejsów API Map z globalną platformą Ubera. Ponadto Uber będzie dla firmy TomTom zaufanym partnerem w zakresie edycji map, co umożliwi jeszcze dokładniejszą nawigację i lokalizację, wyznaczanie tras, taryf i szacowanie czasu przybycia. Przyniesie to korzyści klientom, kierowcom i dostawcom korzystającym z platformy Uber.
Integracja danych i interfejsów API Map z aplikacją Uber zapewni bezproblemowe mapowanie w ponad 10 tys. miastach na całym świecie. Firma TomTom regularnie przetwarza blisko dwa miliardy edycji map miesięcznie, dokładając najwyższych starań do utrzymania ich aktualności. Firmy Uber i TomTom będą również współpracować w celu zapewnienia, że aktualizacje map odzwierciedlają rzeczywiste zmiany, takie jak nowe drogi, ograniczenia dotyczące skrętów, zamykanie ulic i inne. Uber będzie obserwować i raportować spostrzeżenia z zakończonych podróży i dostaw, zaś TomTom będzie korzystać z aktualizacji zebranych od swoich partnerów, aby dostarczać klientom jeszcze dokładniejsze dane map.
„Cieszymy się na ściślejszą współpracę z Uberem i dostarczanie jeszcze lepszych danych dotyczących lokalizacji, aby poprawić mobilność użytkowników produktów TomTom na całym świecie", powiedział Anders Truelsen, Managing Director, TomTom Enterprise. „Pełny zestaw wiodących w branży danych i usług firmy TomTom, w tym bardzo dokładne mapy, informacje o ruchu drogowym i interfejsy API Map, pomoże każdej firmie udoskonalić rozwiązania oparte na lokalizacji".
„Dokładne mapowanie znajduje się w samym sercu platformy Uber, dlatego też jesteśmy podekscytowani możliwością dalszej współpracy z firmą TomTom", powiedział Michael Weiss-Malik, Director of Product, Maps and GSS w Uber. „To partnerstwo pomoże nam stworzyć jeszcze bardziej dynamiczne doświadczenia w zakresie mapowania na naszym globalnym rynku".

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.