Komunikaty PR

Wpływ nowych technologii na sektor e-commerce

2023-04-11  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.04 MB )

W ostatnich latach impulsem dla rozwoju branży e-commerce stała się pandemia oraz ograniczenia w handlu stacjonarnym wywołane kolejnymi lockdownami. Sam sektor nadal dynamicznie rozwija się, jednocześnie zwiększając swoją wartość – jeszcze trzy lata temu wynosiła 100 mld zł. Jak wynika z badania PwC – „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, w 2026 roku wartość rodzimego rynku e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12%.

Kluczowe trendy, kształtujące obecnie sektor zakupów online to przede wszystkim nowe technologie, optymalizacja dostaw oraz ekologia. Technologią, która przebojem wdarła się w ubiegłym roku do świata zakupów, są odroczone płatności. Upowszechniły się one w całej branży, rozszerzając obszar swojego oddziaływania również na sklepy stacjonarne. Można spodziewać się, że ta metoda płatności jeszcze dojrzeje. BNPL, czyli z angielskiego – „buy now, pay later”, mają szansę stać się integralnym elementem codzienności konsumentów. Na pewno ich rozwojowi sprzyja wymagająca sytuacja gospodarcza. Ich niewątpliwą zaletą jest natomiast możliwość zapłacenia za dokonane zakupy natychmiast, kiedy będziemy dysponować środkami pieniężnymi na swoim koncie.

Ekologiczna świadomość

Zaawansowane, ekologiczne opakowania wielorazowe są już dostępne na rynku. Wydają się zatem naturalnym następną opakowań plastikowych, których zastosowanie powinno być maksymalnie ograniczone. Świadomość ekologiczna rośnie, a skuteczna implementacja prośrodowiskowych i proklimatycznych rozwiązań będzie zbawienna dla całej branży. Równocześnie zastosowanie bardziej wysublimowanych narzędzi technologicznych w kwestii opakowań powinno pomóc sprostać innym wyzwaniom. Zaliczyć do nich można efektywne wykorzystanie miejsca w samochodach dostawczych. Kolejną kwestią jest konieczność dopasowania rozmiaru opakowania do towaru, ale także do wielkości skrytek w automatach paczkowych. Masowe zastosowanie wielorazowych opakowań pozwoli zredukować górę śmieci, będącą efektem działalności e-commerce. Równie istotna jest redukcja śladu węglowego oraz usprawnienie newralgicznej, ostatniej mili kurierskiej.

Automaty do odbioru przesyłek kurierskich to już nie tylko bezpieczny czy wygodny, ale przede wszystkim ekologiczny sposób odbioru zakupów online. Bezdotykowe urządzenia, intuicyjne w konfiguracji, które nie wymagają podłączenia do prądu i są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji, stanowią przyszłość całego rynku, wpisując się jednocześnie w zielone trendy.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Emitel - operator infrastruktury nadawczej - we współpracy z Telewizją Puls rozpoczął w Warszawie testową emisję sygnału w technologii 5G Broadcast. To pierwszy tego
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.