Wpływ nowych technologii na sektor e-commerce
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
W ostatnich latach impulsem dla rozwoju branży e-commerce stała się pandemia oraz ograniczenia w handlu stacjonarnym wywołane kolejnymi lockdownami. Sam sektor nadal dynamicznie rozwija się, jednocześnie zwiększając swoją wartość – jeszcze trzy lata temu wynosiła 100 mld zł. Jak wynika z badania PwC – „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, w 2026 roku wartość rodzimego rynku e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12%.
Kluczowe trendy, kształtujące obecnie sektor zakupów online to przede wszystkim nowe technologie, optymalizacja dostaw oraz ekologia. Technologią, która przebojem wdarła się w ubiegłym roku do świata zakupów, są odroczone płatności. Upowszechniły się one w całej branży, rozszerzając obszar swojego oddziaływania również na sklepy stacjonarne. Można spodziewać się, że ta metoda płatności jeszcze dojrzeje. BNPL, czyli z angielskiego – „buy now, pay later”, mają szansę stać się integralnym elementem codzienności konsumentów. Na pewno ich rozwojowi sprzyja wymagająca sytuacja gospodarcza. Ich niewątpliwą zaletą jest natomiast możliwość zapłacenia za dokonane zakupy natychmiast, kiedy będziemy dysponować środkami pieniężnymi na swoim koncie.
Ekologiczna świadomość
Zaawansowane, ekologiczne opakowania wielorazowe są już dostępne na rynku. Wydają się zatem naturalnym następną opakowań plastikowych, których zastosowanie powinno być maksymalnie ograniczone. Świadomość ekologiczna rośnie, a skuteczna implementacja prośrodowiskowych i proklimatycznych rozwiązań będzie zbawienna dla całej branży. Równocześnie zastosowanie bardziej wysublimowanych narzędzi technologicznych w kwestii opakowań powinno pomóc sprostać innym wyzwaniom. Zaliczyć do nich można efektywne wykorzystanie miejsca w samochodach dostawczych. Kolejną kwestią jest konieczność dopasowania rozmiaru opakowania do towaru, ale także do wielkości skrytek w automatach paczkowych. Masowe zastosowanie wielorazowych opakowań pozwoli zredukować górę śmieci, będącą efektem działalności e-commerce. Równie istotna jest redukcja śladu węglowego oraz usprawnienie newralgicznej, ostatniej mili kurierskiej.
Automaty do odbioru przesyłek kurierskich to już nie tylko bezpieczny czy wygodny, ale przede wszystkim ekologiczny sposób odbioru zakupów online. Bezdotykowe urządzenia, intuicyjne w konfiguracji, które nie wymagają podłączenia do prądu i są obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji, stanowią przyszłość całego rynku, wpisując się jednocześnie w zielone trendy.
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.