Wizja kształtowania przyszłości mediów - Sony na IBC 2022
Sony zamierza wprowadzić technologie umożliwiające - dzięki sieci IP - produkcję audiowizualną w dowolnym miejscu i na dowolną skalę, jednocześnie stawiając przy tym coraz bardziej na zrównoważony rozwój. Strategia ta opierać będzie się na 3 filarach pomysłu Sony: Creators’ Cloud, Networked Live oraz Connected Content Acquisition.
Creators' Cloud to najnowszej generacji platforma do produkcji audiowizualnej w chmurze, służąca do pozyskiwania treści, ich opracowania, udostępniania i rozpowszechniania – z dowolnej sieci do dowolnego urządzenia. Creators’ Cloud połączy już istniejącą, sprawdzoną na rynku ofertę chmurowych rozwiązań Sony – m.in. Ci czy C3 Portal – z nowymi narzędziami, na przykład M2 Live, czyli skalowalną usługą przetwarzania treści na żywo w chmurze, przeznaczoną do ich rozpowszechniania w modelu OTT (Over The Top), czy też A2 Production, tj. rozwiązaniem do produkcji audiowizualnej zautomatyzowanej za pomocą sztucznej inteligencji usprawniającym organizację pracy produkcyjnej i pozwalającym wzbogacić treści
Networked Live otwiera nowy rozdział w dziedzinie rozwiązań do produkcji rozproszonej-hybrydowej na miejscu i w chmurze. Ułatwi on produkcję zdalną i rozproszoną w oparciu o powszechną dostępność sieci. Współdzielenie zasobów między zespołami w różnych częściach świata pozwala na produkcję wysokiej jakości treści na żywo oraz przetwarzanie ich z dowolnego miejsca. W ten sposób użytkownicy mogą realizować produkcję dosłownie wszędzie, na dowolną skalę, podnosząc jej jakość i usprawniając cały proces, dzięki lepszemu wykorzystaniu wysoko wykwalifikowanych specjalistów i dostępnych zasobów technicznych – w efekcie gwarantuje to długoterminową rentowność produkcji mediów.
Podstawą Networked Live będzie wprowadzenie federacyjnego modelu orkiestracji do sieci IP, co ułatwi transport treści medialnych, a tym samym ich hybrydowe przetwarzanie i działania operacyjne.
Connected Content Acquisition - Sony stawia na dalszą rozbudowę możliwości sieciowej pracy swoich kamer, dzięki czemu ich użytkownicy mogą wydajniej pracować z treściami już podczas ich nagrywania, a tym samym łatwiej realizować produkcję mediów w sposób zdalny. W te koncepcję wpisuje się premiera najnowszej kamery z gamy Cinema Line, czyli ILME- FR7, a także aktualizacje i rozwinięcia funkcji systemu kamer VENICE 2, w tym udostępnienie VENICE Extension System 2 – systemu ułatwiającego pracę filmowców oraz aktualizacja oprogramowania do wersji 2.0.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.