Komunikaty PR

Wizja kształtowania przyszłości mediów - Sony na IBC 2022

2022-09-12  |  12:00
Biuro prasowe

Sony zamierza wprowadzić technologie umożliwiające - dzięki sieci IP - produkcję audiowizualną w dowolnym miejscu i na dowolną skalę, jednocześnie stawiając przy tym coraz bardziej na zrównoważony rozwój. Strategia ta opierać będzie się na 3 filarach pomysłu Sony: Creators’ Cloud, Networked Live oraz Connected Content Acquisition.

Creators' Cloud to najnowszej generacji platforma do produkcji audiowizualnej w chmurze, służąca do pozyskiwania treści, ich opracowania, udostępniania i rozpowszechniania – z dowolnej sieci do dowolnego urządzenia.  Creators’ Cloud połączy już istniejącą, sprawdzoną na rynku ofertę chmurowych rozwiązań Sony – m.in. Ci czy C3 Portal – z nowymi narzędziami, na przykład M2 Live, czyli skalowalną usługą przetwarzania treści na żywo w chmurze, przeznaczoną do ich rozpowszechniania w modelu OTT (Over The Top), czy też A2 Production, tj. rozwiązaniem do produkcji audiowizualnej zautomatyzowanej za pomocą sztucznej inteligencji  usprawniającym organizację pracy produkcyjnej i pozwalającym wzbogacić treści 

Networked Live otwiera nowy rozdział w dziedzinie rozwiązań do produkcji rozproszonej-hybrydowej na miejscu i w chmurze. Ułatwi on produkcję zdalną i rozproszoną w oparciu o powszechną dostępność sieci. Współdzielenie zasobów między zespołami w różnych częściach świata pozwala na produkcję wysokiej jakości treści na żywo oraz przetwarzanie ich z dowolnego miejsca. W ten sposób użytkownicy mogą realizować produkcję dosłownie wszędzie, na dowolną skalę, podnosząc jej jakość i usprawniając cały proces, dzięki lepszemu wykorzystaniu wysoko wykwalifikowanych specjalistów i dostępnych zasobów technicznych –  w efekcie gwarantuje to długoterminową rentowność produkcji mediów.

Podstawą Networked Live będzie wprowadzenie federacyjnego modelu orkiestracji do sieci IP, co ułatwi transport treści medialnych, a tym samym ich hybrydowe przetwarzanie i działania operacyjne.

Connected Content Acquisition - Sony stawia na dalszą rozbudowę możliwości sieciowej pracy swoich kamer, dzięki czemu ich użytkownicy mogą wydajniej pracować z treściami już podczas ich nagrywania, a tym samym łatwiej realizować produkcję mediów w sposób zdalny. W te koncepcję wpisuje się premiera najnowszej kamery z gamy Cinema Line, czyli ILME- FR7, a także aktualizacje i rozwinięcia funkcji systemu kamer VENICE 2, w tym  udostępnienie VENICE Extension System 2 – systemu ułatwiającego pracę filmowców oraz aktualizacja oprogramowania do wersji 2.0.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.