Wawel z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB
15 kwietnia 2021 odbyła się premiera 19 edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. W tym roku Forum odpowiedzialnego Biznesu doceniło firmę Wawel za aż 10 realizowanych godnych polecenia praktyk.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” zawiera zestawienie najważniejszych działań polskich firm z ostatniego roku w zakresie CSR. Publikacja pojawia się cyklicznie już od 2002 roku, a jej celem jest promowanie idei odpowiedzialnego biznesu. Tegoroczna, już 19 edycja Raportu, podsumowywała 2020 rok, czyli między innymi rolę biznesu w walce ze skutkami pandemii koronawirusa SARS-Cov-2. Po raz kolejny, w gronie firm, których dobre praktyki zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazła się firma Wawel. Premiera największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju odbyła się w formie online.
W ramach praktyk długoletnich, w kategorii „Zagadnienia konsumenckie” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu uzyskał program „Dobre Składniki”, który udowadnia, że słodycze Wawel nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów i mają dobry oraz krótki skład. W obszarze „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” doceniono także akcję „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chce być, kiedy dorosnę” – program oraz konkurs edukacyjny Fundacji „Wawel z Rodziną”, mający na celu wsparcie młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Fundację „Wawel z Rodziną” wyróżniono też za innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, w ramach którego firma realizowała cykliczne poruszające istotne tematy dla rozwoju młodego człowieka oraz inne angażujące akcje skierowane do domów dziecka w całej Polsce, takie jak ogólnopolski konkurs „Dobre uczynki” - w którym zadaniem podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych było przedstawienie jak wyobrażają sobie czynienie dobra i dobrych uczynków oraz akcja „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja”. Wśród wyróżnionych znalazła się dodatkowo świąteczna współpraca Fundacji „Wawel z Rodziną” z Frisco.pl. Do tej pory, dzięki cyklicznym akcjom dla domów dziecka, pracownicy marki Wawel w ramach wolontariatu przekazali aż 132 tony słodyczy ponad 440 placówkom opiekuńczo-wychowawczym w całej Polsce.
Firma Wawel może pochwalić się także wyróżnieniami, które dotyczą m.in. wsparcia pracowników handlu i zapewnienia im dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także przekazania wsparcia w postaci słodyczy do krakowskich szpitali, w ramach podziękowania pracownikom ochrony zdrowia za zaangażowanie. Kolejną docenioną praktyką, tym razem w kategorii „Środowisko” jest też projekt Carpoolingu. Wawel w tej kategorii wyróżniono także za wymianę oświetlenia w zakładach produkcyjnych na energooszczędne lampy LED oraz wprowadzenie modyfikacji do opakowań słodyczy marki.
„Dzisiejszy świat to ogrom wyzwań społecznych, klimatycznych czy ekonomicznych. Wszyscy widzimy, że wysiłki pojedynczych osób, mimo że ważne, nie wystarczą, jeżeli zdecydowanych działań nie podejmie także biznes. To na największych firmach spoczywa ogromna odpowiedzialność za przyszłość kolejnych pokoleń i całej planety. Wawel ma tego świadomość i bardzo nas cieszy, że dostrzeżono nasze praktyki z tak szerokiego obszaru. To dla nas wielka motywacja, by szukać kolejnych sposobów i działań, dzięki którym możemy wspólnie reagować na globalne wyzwania, inspirować konsumentów i być dobrym sąsiadem w naszych najbliższych społecznościach.” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu firmy Wawel.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.