Wawel z 10 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB
15 kwietnia 2021 odbyła się premiera 19 edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki”. W tym roku Forum odpowiedzialnego Biznesu doceniło firmę Wawel za aż 10 realizowanych godnych polecenia praktyk.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” zawiera zestawienie najważniejszych działań polskich firm z ostatniego roku w zakresie CSR. Publikacja pojawia się cyklicznie już od 2002 roku, a jej celem jest promowanie idei odpowiedzialnego biznesu. Tegoroczna, już 19 edycja Raportu, podsumowywała 2020 rok, czyli między innymi rolę biznesu w walce ze skutkami pandemii koronawirusa SARS-Cov-2. Po raz kolejny, w gronie firm, których dobre praktyki zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazła się firma Wawel. Premiera największego w Polsce przeglądu CSR i zrównoważonego rozwoju odbyła się w formie online.
W ramach praktyk długoletnich, w kategorii „Zagadnienia konsumenckie” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu uzyskał program „Dobre Składniki”, który udowadnia, że słodycze Wawel nie zawierają sztucznych barwników oraz aromatów i mają dobry oraz krótki skład. W obszarze „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” doceniono także akcję „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chce być, kiedy dorosnę” – program oraz konkurs edukacyjny Fundacji „Wawel z Rodziną”, mający na celu wsparcie młodych ludzi w planowaniu ścieżki zawodowej i trafnego podjęcia decyzji dotyczącej wyboru szkoły czy uczelni, w której będą kontynuować naukę. Fundację „Wawel z Rodziną” wyróżniono też za innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, w ramach którego firma realizowała cykliczne poruszające istotne tematy dla rozwoju młodego człowieka oraz inne angażujące akcje skierowane do domów dziecka w całej Polsce, takie jak ogólnopolski konkurs „Dobre uczynki” - w którym zadaniem podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych było przedstawienie jak wyobrażają sobie czynienie dobra i dobrych uczynków oraz akcja „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja”. Wśród wyróżnionych znalazła się dodatkowo świąteczna współpraca Fundacji „Wawel z Rodziną” z Frisco.pl. Do tej pory, dzięki cyklicznym akcjom dla domów dziecka, pracownicy marki Wawel w ramach wolontariatu przekazali aż 132 tony słodyczy ponad 440 placówkom opiekuńczo-wychowawczym w całej Polsce.
Firma Wawel może pochwalić się także wyróżnieniami, które dotyczą m.in. wsparcia pracowników handlu i zapewnienia im dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także przekazania wsparcia w postaci słodyczy do krakowskich szpitali, w ramach podziękowania pracownikom ochrony zdrowia za zaangażowanie. Kolejną docenioną praktyką, tym razem w kategorii „Środowisko” jest też projekt Carpoolingu. Wawel w tej kategorii wyróżniono także za wymianę oświetlenia w zakładach produkcyjnych na energooszczędne lampy LED oraz wprowadzenie modyfikacji do opakowań słodyczy marki.
„Dzisiejszy świat to ogrom wyzwań społecznych, klimatycznych czy ekonomicznych. Wszyscy widzimy, że wysiłki pojedynczych osób, mimo że ważne, nie wystarczą, jeżeli zdecydowanych działań nie podejmie także biznes. To na największych firmach spoczywa ogromna odpowiedzialność za przyszłość kolejnych pokoleń i całej planety. Wawel ma tego świadomość i bardzo nas cieszy, że dostrzeżono nasze praktyki z tak szerokiego obszaru. To dla nas wielka motywacja, by szukać kolejnych sposobów i działań, dzięki którym możemy wspólnie reagować na globalne wyzwania, inspirować konsumentów i być dobrym sąsiadem w naszych najbliższych społecznościach.” – mówi Monika Kowalewska, dyrektor marketingu firmy Wawel.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2021/04/FOB_Raport2020.pdf

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Aplikacja Escapecity wyróżniona w konkursie ODYS 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.