Wawel po raz kolejny wyróżniony w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
16 kwietnia 2020 roku odbyła się premiera Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”. W tegorocznej, już 18 edycji Publikacji, Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło firmę Wawel za realizowanie godnych polecenia praktyk w aż 3 kategoriach.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki” zawiera prezentację najważniejszych działań polskich firm w zakresie CSR. Publikacja wydawana jest cyklicznie od 2002 roku, a jej celem jest wyróżnienie praktyk z zakresu CSR oraz promowanie idei odpowiedzialnego biznesu. Wawel, w tegorocznej, już 18 edycji Raportu, po raz kolejny znalazł się w gronie firm, których dobre praktyki zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W ramach praktyk długoletnich, w kategorii „Zagadnienia Konsumenckie” Wawel został wyróżniony dwukrotnie: za program „Dobre Składniki”, który udowadnia, że nawet przy produkcji na szeroką skalę słodycze mogą mieć dobry i krótki skład, bez zbędnych dodatków, a także za interaktywną ciężarówkę Wawel Truck, pełną gier, aplikacji i oczywiście słodyczy marki. W kategorii „Środowisko” doceniono realizowany długofalowo projekt Carpoolingu oraz Ekologicznej rozbudowy fabryki Wawel. Z kolei w ramach praktyk nowych, w kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” firmę wyróżniono za innowacyjny program społeczny „Dobro od Dziecka”, który został stworzony przez Fundację „Wawel z Rodziną” i zajmuje się wsparciem świetlic środowiskowych w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.
„Niezmiernie cieszymy się z przyznanych nam wyróżnień, bo są one potwierdzeniem profesjonalizmu i zaangażowania, z jakim podchodzimy do kolejnych projektów. Nasze wszystkie dotychczas podejmowane działania wyróżnia innowacyjność i troska o najwyższą jakość, a także reagowanie na zmieniające się oczekiwania współczesnych konsumentów” - mówi Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel.
W tym roku, samo ogłoszenie wyników Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki” odbyło się 16 kwietnia w formie online. Relacja z premiery miała miejsce na stronie facebook.com/ForumOdpowiedzialnegoBiznesu.
Raport dostępny jest pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.