Komunikaty PR

W jakich branżach faktoring sprawdza się najlepiej?

2024-02-26  |  17:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.03 MB )

Faktoring to jeden z instrumentów finansowych, który może przynieść wymierne korzyści różnym sektorom gospodarki. Większość przedsiębiorstw fakturujących swoich kontrahentów za dostarczone towary lub usługi może zamienić swoje należności w błyskawicznie dostępne środki na koncie. W ciągu trzech kwartałów 2023 roku ponad 25 tysięcy klientów firm faktoringowych zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów zamieniło swoje faktury na gotówkę i przekazało do sfinansowania prawie 20 milionów dokumentów płatniczych. Korzystają z tego z powodzeniem zarówno producenci, jak i usługodawcy. Istnieją jednak sektory, w których faktoring może przynieść największe korzyści.

Jak wynika z analiz PZF, finansowanie w formie faktoringu wybierają przeważnie firmy dystrybucyjne oraz produkcyjne, stanowiąc nawet 80% klientów korzystających z usług faktoringowych w Polsce. W sektorze produkcji przemysłowej, gdzie długie cykle produkcyjne i terminowe płatności są powszechne, faktoring może pomóc w zabezpieczeniu płynności finansowej i gwarantować zdolność do finansowania bieżących operacji. Długie terminy płatności za towary są także zjawiskiem powszechnym dla sektora dystrybucji i handlu, zwłaszcza detalicznego.

Zabezpieczenie płynności finansowej i środków na rozwój to istotne narzędzie w rozwoju branż usługowych. Podmioty świadczące opiekę medyczną mogą dzięki temu finansować wydłużone należności od ubezpieczycieli, a kancelarie prawne czy firmy marketingowe skrócić długie cykle płatnicze, często zawarte w umowach na obsługę. Faktoring umożliwia szybki dostęp do gotówki także przewoźnikom i firmom transportowym, gdzie odroczone terminy płatności znacząco wpływają na kondycję finansową tych przedsiębiorców.

Często nie sama tylko branża, ale struktura danego biznesu wpływa na potencjał korzyści, jakie czerpie dana firma korzystająca z usług faktoringu. Pewnym wyzwaniem będą podmioty, które są szczególnie wrażliwe na zmiany koniunkturalne lub cykle sezonowe. Nie zmienia to faktu, że po odpowiedniej ocenie ryzyk, doświadczony faktor jest w stanie zaproponować odpowiednią ofertę faktoringu, która wesprze kondycję finansową takiego przedsiębiorcy – mówi Dorota Dąbalewska, członkini zarządu i dyrektorka ds. ryzyka w BNP Paribas Faktoring.

Faktoring jest elastycznym narzędziem finansowym, które może być dostosowane do specyficznych potrzeb różnych branż. Korzyści z finansowania faktur odczuwają zarówno startupy i mikroprzedsiębiorstwa, jak i średni i najwięksi producenci oraz dystrybutorzy. Usługi faktoringu pomagają lepiej zarządzać przepływami pieniężnymi, zwłaszcza w sytuacjach, w których konieczne są szybkie inwestycje w rozwój, zakup nowego sprzętu czy pokrycie innych bieżących kosztów operacyjnych. Outsourcing obsługi należności do firmy faktoringowej pozwala przedsiębiorstwu skoncentrować się na głównym obszarze działalności, poprawiając jego efektywność operacyjną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Po ludzku o PIT-8C Biuro prasowe
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają
Finanse Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?
2025-02-25 | 15:30

Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?

Wraz z rosnącą popularnością kryptowalut, coraz więcej osób decyduje się na inwestowanie w te cyfrowe aktywa. Jednak dynamiczny rozwój tego rynku niesie ze sobą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.