W czołówce od 150 lat: jubileuszowy rok DB Schenker
Warszawa, 13 stycznia 2022 r. - Od konnych zaprzęgów do bezzałogowych dronów
– w 2022 roku DB Schenker obchodzi 150. rocznicę powstania firmy. Bazując na bogatym doświadczeniu w zarządzaniu łańcuchami dostaw, firma z główną siedzibą w Niemczech już dawno stała się jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Właśnie rozpoczyna się jubileuszowy rok i wiele inicjatyw, podkreślających wizję DB Schenker, związaną z rozwojem przedsiębiorstw i poprawą jakości życia dzięki kształtowaniu światowych połączeń.
1 lipca 1872 r. Gottfried Schenker założył firmę DB Schenker w Wiedniu. Jego podejście polegające na łączeniu pojedynczych przesyłek w zbiorcze, stało się w tamtych czasach przełomową innowacją. Bazując na tym dziedzictwie, firma rozszerzyła swój zasięg na cały świat i wszystkie środki transportu. A celem DB Schenker jest w dalszym ciągu kształtowanie przyszłości branży za pomocą nowatorskich, cyfrowych i ekologicznych rozwiązań.
Pod hasłem „150 Years Elevating Lives”, w rocznicowym roku organizowane jest specjalne wyzwanie - konkurs dla pracowników. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej koleżanki i koledzy z różnych krajów i kontynentów mogą liczyć kroki i śledzić swoje fizyczne i mentalne aktywności.
Za wszystkie zliczone osiągnięcia sportowe DB Schenker przekaże środki finansowe na rzecz starannie wybranych organizacji charytatywnych, które nawiązują do zaangażowania firmy w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Zebrane środki za pierwszy kwartał trafią do WeForest, organizacji działającej na rzecz ochrony środowiska. Celem jest wsparcie działań typu sadzenie drzew, ochrona lasów i innych projektów ekologicznych w Brazylii i Etiopii. Kolejne projekty będą dotyczyć ochrony oceanów i czystego powietrza oraz inicjatyw społecznych.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.