W 2023 roku spółka SVI odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży
Spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), specjalizująca się w innowacyjnej produkcji sałat i ziół w systemie hydroponicznym, dostarczyła w 2023 roku 7,4 mln sztuk produktów do sieci handlowych. Oznacza to, że poziom sprzedaży zrealizowanej przez firmę w 2023 roku wzrósł o 85 proc. względem roku 2022.
Uprawy hydroponiczne, czyli uprawy roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwalające na oszczędne gospodarowanie wodą i powierzchnią, są coraz ważniejszym elementem produkcji rolniczej. SVI, spółka należąca do Grupy Green Holding, będąca liderem innowacji w zakresie hydroponiki w Polsce, jest obecnie drugim największym producentem sałat i ziół uprawianych tą metodą w kraju. Klientom oferuje najwyższą możliwą świeżość. – Uprawy hydroponiczne to przyszłość rolnictwa. Technologia ta pozwala dostarczać najwyższej jakości zioła i sałaty, niezależnie od pory roku[1]. Naszym celem jest, aby konsumenci mieli łatwy dostęp do naturalnej żywności produkowanej z wyjątkową troską i odpowiedzialnością za zasoby środowiska. Dlatego, obecnie prowadzimy projekty inwestycyjne, które przyczynią się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu biznesu w najbliższych latach, a co za tym idzie, jeszcze większej dostępności naszych produktów. Dzięki lokalnej produkcji jesteśmy blisko konsumentów i możemy precyzyjnie odpowiadać na ich potrzeby – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.
Sałaty w centrum uwagi
Codziennie w Polsce konsumowanych jest ponad 20 tys. sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[2], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych. Sałaty – w wariantach masłowa, batawska i trójkolorowa – tworzą największą kategorię. W 2023 roku SVI sprzedało 4,2 mln sztuk tych produktów (co według szacunków stanowi ok. 1/4 rynku sałat hydroponicznych)[3]. Wśród ziół uprawianych przez firmę znajdują się kolendra, pietruszka, mięta, oregano, lubczyk i bazylia wraz z odmianami.
W Polsce sałaty można zakupić w ok. 8 000 punktach sprzedaży, zaś zioła w ok. 4 500. Produkty SVI są obecne na półkach największych sieci handlowych, tj. Lidl, Biedronka, Żabka, Carrefour, Stokrotka, Kaufland czy Makro. Można je kupić również na Węgrzech, w Litwie i w Czechach.
Firma prowadzi także szereg innowacyjnych projektów, realizowanych w ramach programów NCBR. Niedawno sfinalizowane zostało przedsięwzięcie dotyczące technologii upraw sałaty o zmniejszonej ilości azotanów i azotynów. Rozpoczęto też działania nad nowym projektem w ramach programu Nutritech.
Nowoczesny system uprawy
Technologia wykorzystywana przez SVI polega na wzroście roślin w doniczkach ustawionych w rynnach. Są one umiejscowione na automatycznie przesuwającym się stole produkcyjnym, dzięki czemu system produkcji „rośnie” wraz z rozwojem roślin. Te mają optymalną ilość miejsca do rozwoju, a wykorzystanie powierzchni jest zdecydowanie bardziej wydajne w stosunku do tradycyjnych upraw polowych[4].
Proces uprawy, obejmujący sadzenie, kiełkownik, rozsadnik, wzrost, dojrzewanie, zbiór oraz załadunek produktu finalnego, trwa ok. 35-60 dni. SVI nie stosuje w nim pestycydów i herbicydów.
SVI jest częścią Grupy Green Holding, której podstawą jest zintegrowany model biznesowy „od pola do stołu”. Do Grupy należą podmioty wysoko wyspecjalizowane i tworzące uzupełniający się łańcuch wartości[5].
[1] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).
[2] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.
[3] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.
[4] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).
[5] Raport ESG 2022 (greenholding.pl).

4 mld euro wzrostu gospodarczego: potencjał mięsa hodowanego komórkowo w Polsce

Skuteczne i ekologiczne. Szybszy wzrost i rozwój roślin z foliQ

Skuteczne zaprawianie zbóż ozimych Poznaj foliQ Fessional od Agrii Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.