Komunikaty PR

Vinci S.A. inwestuje ponad 33 miliony złotych w polską spółkę MMI

2024-08-27  |  08:30
Biuro prasowe

Będąca jednym z liderów w produkcji małych i średnich autobusów, polska firma MMI pozyskała 33,36 mln złotych finansowania od funduszu Vinci S.A. Kapitał zostanie wykorzystany do umocnienia pozycji i rozszerzenia obecnej oferty spółki w Polsce oraz Europie Zachodniej. MMI planuje stworzenie autobusów elektrycznych w trzech wariantach, opartych na opracowywanej przez spółkę technologii napędów zeroemisyjnych, konstrukcji podwozia i nadwozia oraz własnego designu. W planach jest także opracowanie minibusa elektrycznego zasilanego wodorowym ogniwem paliwowym oraz budowa nowoczesnej hali produkcyjnej. 

Według danych Komisji Europejskiej ciężkie pojazdy użytkowe, w tym autobusy miejskie, odpowiadają za ponad 6% emisji gazów cieplarnianych w UE i ponad 25% CO2 emitowanego przez transport drogowy. Przeciwdziałając zanieczyszczeniu klimatu, w lutym 2024 roku KE ogłosiła nowy cel redukcji emisji netto gazów cieplarnianych dla UE, zakładający ich ograniczenie o 90% do 2040 roku w porównaniu z 1990 rokiem i stanowiący etap pośredni planów ujętych w Europejskim Zielonym Ładem. Jednym z założeń proponowanych przez Komisję, jest zmiana w obszarze transportu miejskiego, w ramach której wszystkie nowe autobusy miejskie będą musiały być od 2030 roku bezemisyjne.

Choć, na ulicach miast obserwujemy coraz więcej autobusów z napędem elektrycznym lub hybrydowym, to wyzwaniem wciąż pozostaje obsługa mniej zatłoczonych połączeń nocnych, komunikacji w ścisłych centrach oraz transportu w mniejszych miejscowościach. Rozwiązanie chce zapewnić polski producent małych i średnich autobusów ze Słupska. Firma MMI, zajmująca się do tej pory tworzeniem tradycyjnych minibusów, przygotowuje się do transformacji technologicznej i produkcji własnych pojazdów bezemisyjnych. Realizację tego celu wspomoże kapitał w wysokości 33,36 miliona złotych pozyskany od funduszu Vinci S.A. 

Planujemy stworzenie własnej marki małych i średnich autobusów elektrycznych, w tym modeli wodorowych, w trzech wariantach - niskowejściowym,  niskopodłogowym i normalnopodłogowym. Pracujemy nad technologią napędów zeroemisyjnych oraz innowacyjną konstrukcją podwozia i nadwozia. Nasze założenie skupia się na stworzeniu autobusów o jak najmniejszej masie własnej, aby maksymalnie zwiększyć ich zasięg. - komentuje Stanisław Zdrojewski, CEO MMI. Chcemy opracować układ napędowy z wykorzystaniem silników synchronicznych umieszonych w piastach kół osi napędowej, co pozwoli uprościć układ  przeniesienia napędu i zwiększając jego  sprawność i bezawaryjność.  Kolejnym krokiem będzie opracowanie autobusu zasilanego wodorowym ogniwem paliwowym, a także budowa hali produkcyjnej pozwalającej na dwukrotne zwiększenie aktualnego wolumenu produkowanych pojazdów. - dodaje Zdrojewski.

MMI, który tylko w zeszłym roku zanotował 3-krotną poprawę swoich wyników finansowych, przekraczając 70 mln złotych przychodów ze sprzedaży, zakłada, że w ciągu trzech lat będzie posiadać już pełną gamę minibusów, co pozwoli spółce rozszerzyć działalność i aktualną ofertę w Polsce oraz Europie Zachodniej. Przyjęty przez spółkę harmonogram rozwoju oferty autobusów miejskich, międzymiastowych oraz szkolnych świetnie wpisuje się w oczekiwania rynkowe, związane m.in. z regulacjami unijnymi dotyczącymi bezemisyjnego transportu miejskiego. Elektryczne minibusy MMI będą jednymi z niewielu tego typu pojazdów produkowanych w Europie oraz jednymi z dwóch w przypadku minibusów zasilanych wodorowym ogniwem paliwowym. Opracowany przez zespół B+R spółki, we współpracy z zewnętrznymi konsultantami, projekt nadwozia stanowi innowację na skalę europejską, co pozwoli spółce walczyć o silną pozycję na międzynarodowym rynku. – komentuje Piotr Woliński, prezes zarządu Vinci S.A. Nasza inwestycja w projekt MMI wpisuje się w misję i założenia, jakie Bank BGK powierzył Vinci, tj. rozwijanie technologii wspierających zrównoważony rozwój oraz transformację technologiczną w naszym regionie. - dodaje Woliński.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.