Komunikaty PR

Vileda wprowadza na rynek nową ściereczkę z mikrofibry w 100% z recyklingu

2021-05-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Do pobrania Vileda ( 0.23 MB )

Nowy produkt powstał zgodnie z zasadami gospodarki w obiegu zamkniętym: ściereczka jest wykonana w 100% z PET, pochodzącego z recyklingu, a kartonowe opakowanie w 100% nadaje się do recyklingu. Wprowadzenie na rynek nowej ściereczki jest częścią strategii Viledy, która opiera się na innowacyjności, skupionej na zrównoważonym rozwoju.

100% z recyklingu i najlepsze efekty czyszczenia

Nowa ściereczka i opakowanie zostały zaprojektowane tak, aby w praktyce realizować zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, jednocześnie spełniając wysokie wymagania, dotyczące wydajności czyszczenia, które użytkownicy kojarzą ze ściereczkami z mikrofibry. Nowe ściereczki składają się w 100% z materiału PET, pochodzącego z recyklingu z plastikowych butelek. Producent zadbał też o ekologiczne, kartonowe opakowanie. Brązowy karton zewnętrzny (eksponowany na półce) został wykonany w ponad 90% z materiałów, pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu. – Konsumenci poszukują produktów o wiele bardziej przyjaznych dla środowiska, ale nie chcą rezygnować z wydajności czyszczenia lub wygody – mówi Piotr Piecha, Dyrektor Marketingu w Vileda.

W testach porównawczych produktów nowa tkanina, pochodząca z recyklingu zachowuje się tak samo pod względem wszystkich istotnych kryteriów jak nasze, najlepiej sprzedające się, trwałe ściereczki Microfibre Colors – dodaje Piotr Piecha.

Love it clean

Nowy produkt, jako jeden z pierwszych z serii Vileda, został oznaczony nowym oznaczeniem „Love it clean”. – Opracowywanie jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań jest kluczowym filarem naszego podejścia do innowacji. Nieustannie badamy nowe, bardziej zrównoważone rozwiązania i bierzemy pod uwagę kryteria środowiskowe w całym naszym łańcuchu wartości – od zaopatrzenia do utylizacji. Naszym logo „Love it Clean” chcemy zapewnić konsumentów o korzyściach dla środowiska, płynących z naszych innowacji – wyjaśnia Piotr Piecha. – Tylko produkty, które spełniają wiele surowych kryteriów środowiskowych, kwalifikują się do umieszczenia na opakowaniu logotypu „Love it clean” – dodaje.

Vileda marką przyjazną środowisku

Wprowadzenie na rynek nowego produktu jest częścią szerszej inicjatywy firmy, która ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju. – Zrównoważony rozwój wymaga zaangażowania ze strony społeczeństwa, w tym firm na całym świecie – mówi Tim Molek, Prezes Regionu AMER Consumer i odpowiedzialny za strategię zrównoważonego rozwoju Freudenberg Home and Cleaning Solutions – firmy, do której grupy należy marka Vileda.

Tworząc nowe produkty, wierzymy we wdrażanie rozwiązań wysokiej jakości, które cenią nasi konsumenci, ale w możliwie najbardziej zrównoważony sposób. Dzięki naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju „Love it Clean” dążymy do tego, aby jako całość stać się firmą bardziej przyjazną dla środowiska. Jesteśmy zaangażowani w realizację wizji gospodarki w obiegu zamkniętym, świata, w którym odpady są ponownie wykorzystywane i pozostają w cyklu gospodarczym. Dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w ramach Globalnego Zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur – tłumaczy ekspert.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ekologia Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ekologia Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.