VAN PUR S.A. PRODUCENT ŁOMŻA POMAGA MAŁYM BROWAROM I GASTRONOMII
Zarząd firmy podjął decyzje niosące pomoc w walce z koronawirusem. Jest to m.in. uruchomienie programu wsparcia mniejszych browarów rzemieślniczych w okolicach zakładów należących do grupy. W związku z utrudnieniami jakie spotykają producentów piw kraftowych, VAN PUR postanowił zakupić od nich produkty, pomagając im przetrwać kryzys. Piwo zostało już zakupione z trzech browarów na podkarpaciu, z Podlasia, Górnego Śląska oraz Koszalina.
Okres pandemii jest bardzo ciężki do przetrwania, dlatego nasza branża powinna być solidarna. Nie zapominamy o mniejszych browarach, które są obecnie w wyjątkowo trudnej sytuacji i przyłączamy się do akcji wspieraj lokalnie. Wszystkie produkty, które zostały kupione od browarów rzemieślniczych posłużą jako prezenty okolicznościowe dla naszych pracowników – podkreśla Prezes VAN PUR S.A. Jagoda Iwańczuk
Innym działaniem pomocowym, realizowanym od początku pandemii jest wsparcie gastronomii. Mając na uwadze wyjątkowo ciężką sytuację restauracji, barów i pubów VAN PUR odbiera wyprodukowane przez spółkę piwo w kegach od wszystkich partnerów, a także zwraca im pieniądze.
Odbieranie piwa, podczas gdy gastronomia nie ma możliwości dalszej sprzedaży i serwowania go naszym konsumentom było naturalnym odruchem. Od startu akcji udało się odebrać już ponad
330 HL, a akcja pomocowa cały czas trwa – mówi Prezes VAN PUR S.A. Jagoda Iwańczuk
Ponadto spółka przekazała do Wojewody Podkarpackiej płyn do dezynfekcji na bazie alkoholu z piwa dealkoholizowanego, aby we wspólnej inicjatywie dostarczyć 2000 litrów środków do placówek pomocy społecznej i ochrony zdrowia w regionie. VAN PUR sprowadził także dziesiątki tysięcy maseczek dla pracowników, szpitali i instytucji wymagających szczególnej pomocy. Q-bev należący do jednej grupy kapitałowej przekazał z kolei produkty – napoje izotoniczne dla Komendy Państwowej Straży Pożarnej. Zgodnie z filozofią całej grupy, firmy do niej należące zawsze starają się wspierać rodzinnych i lokalnych przedsiębiorców, zakupując towary i usługi w pierwszej kolejności dostarczane przez polskie, lokalne firmy rodzinne.
Zarząd Van Pur dotychczas przekazał 1 milion złotych na wsparcie najbardziej potrzebujących szpitali w okolicach zakładów należących do grupy, a kolejny 1 milion złotych przeznaczył na wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw z rejonu podkarpacia.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.