Komunikaty PR

Usługa Gleevery w programie Visa Benefit

2023-12-14  |  10:00
  • Wynajem z Gleevery to nowa usługa w ramach programu Visa Benefit, która została zaprojektowana by odpowiedzieć na oczekiwania Polaków świadomych wpływu konsumpcji na środowisko.
  • 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój deklarując, że choćby od czasu do czasu stara się zachowywać w sposób, który chroni planetę i jej zasoby (wg badania Sustainable Brands Poland[1]).
  • Użytkownicy kart Visa otrzymają jeden miesiąc dostępu do usługi bez dodatkowych kosztów. Dzięki programowi Visa Benefit jeszcze więcej osób będzie mogło sobie pozwolić na wynajem, który jest integralną częścią ekonomii współdzielenia.

 

Gleevery, polska firma technologiczna, umożliwi w ramach programu Visa Benefit dostęp do innowacyjnej platformy, za pośrednictwem której można wynająć produkty z różnych kategorii (m.in. sport, technologie, uroda i zdrowie, wyprawka dla dziecka). Po zakończonym wynajmie każdy sprzęt przechodzi odpowiednie odświeżenie i wraca do obiegu, aby mogły z niego korzystać kolejne osoby. Firma współpracuje także z dystrybutorami, dzięki czemu klienci mogą okresowo wynająć wybrane produkty z asortymentu sklepów stacjonarnych takich jak np. Media Expert. Gleevery, działając w duchu zasad ekonomii współdzielenia, popularyzuje wśród Polaków korzystanie bez kupowania. Trend „access over ownership” staje się coraz bardziej popularny, dzięki upowszechnieniu się różnych rozwiązań umożliwiających wynajem.

Zauważamy, że kryzys związany z kosztami życia w połączeniu z widocznymi skutkami zmian klimatycznych prowadzą do zmiany podejścia do zakupów. Konsumenci coraz częściej sięgają po rozwiązania określane jako Recommerce. Są to takie sposoby kupowania, dzielenia czy ponownego użycia produktów i usług, które dają im drugie życie. Visa, we współpracy z partnerami, stara się pomóc w przyspieszeniu przejścia na bardziej odnawialną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Wierzymy, że wraz ze zmianą preferencji konsumentów zmieniają się również możliwości dla przedsiębiorstw – powiedział, Grzegorz Suszko, dyrektor zespołu rozwiązań dla kupujących i sprzedających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Najnowsze badanie Refurbed and Fraunhofer[2] wskazuje, że 80% emisji CO2 związanej z urządzeniami elektronicznymi ma miejsce na etapie produkcji, a odnawianie urządzeń pozwoliłoby obniżyć ją o 78%! Ponadto, wykorzystując odnowiony sprzęt zamiast kupować nowy, zmniejszamy zużycie wody o 86%, a liczbę odpadów elektronicznych nawet o 80% The Global E-waste Monitor[3] przewiduje, że do 2030 r. liczba elektrośmieci globalnie wzrośnie do 74,7Mt w porównaniu do 53,6Mt w 2019 r., kiedy jako europejczycy wyprodukowaliśmy ponad 12,5 kg odpadów elektroniki na osobę rocznie, czyli najwięcej w porównaniu do mieszkańców innych kontynentów.

 - Jeśli dodamy do tego wszystkie sprzęty sportowe, akcesoria podróżne, czy dziecięce, których używamy okresowo lub okazjonalnie, liczba przedmiotów zalegających w naszych domach drastycznie wzrasta. Dlatego postanowiliśmy zaproponować alternatywę, która ograniczy koszt ekologiczny, jednocześnie pozwalając nam korzystać ze wszystkich niezbędnych dóbr, a nawet nowości technologicznych, bez konieczności ich kupowania. Dążymy do tego, aby maksymalnie przedłużyć życie każdego z wynajmowanych produktów bez utraty ich jakości. Po każdym wynajmie odświeżamy sprzęt i dbamy o to, aby znalazł nowego użytkownika – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Wraz ze wzrostem dostępnych na rynku rozwiązań w ramach ekonomii współdzielenia konsumenci stają się coraz bardziej świadomi tego, jak ich wybory mogą wpływać na środowisko. Według badania Sustainable Brands Poland, już 97% Polaków zwraca uwagę na zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, deklarując, że choćby od czasu do czasu starają się zachowywać w sposób, który chroni planetę, jej mieszkańców i zasoby. Chcąc zachęcić konsumentów do przetestowania wypożyczania, Visa z Gleevery oferują jeden miesiąc wynajmu w prezencie dla klientów, którzy miesięczny koszt wynajmu opłacą kartą Visa. Aby móc korzystać z bezpłatnego ostatniego miesiąca, wystarczy rozpocząć co najmniej dwumiesięczny wynajem w okresie od 15 sierpnia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Produkty dostępne są na platformie Gleevery lub w sklepach Media Expert (elektronika użytkowa i rowery). Klienci mogą także zasugerować produkt, który chcieliby wynająć, jeśli takiego jeszcze nie ma na platformie Gleevery. Po weryfikacji firma może dodać produkt do swojej oferty.

 


[1] Socio-Cultural Trend Tracker 2022 by Sustainable Brands Poland

[2] Research by Refurbed and Fraunhofer Austria Research GmbH

[3] The Global E-Waste Monitor 2020 (UNITAR/ITU)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię! Biuro prasowe
2024-11-22 | 01:00

Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!

KaraokeKid to idealny towarzysz dla małych wokalistów, którzy chcą śpiewać swoje ulubione piosenki i budować pewność siebie. Z kolei PixelKid to magiczne połączenie
Technologie Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
2024-11-20 | 09:30

Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS

SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS
Technologie Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
2024-11-19 | 01:00

Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów

Zrównoważony rozwój oraz cyfryzacja miast to dziś tematy niezwykle istotne w kontekście kryzysu klimatycznego. O gotowych rozwiązaniach, wspierających kreowanie przyjaznej,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Rolnictwo

Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu

Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.

Prawo

Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów

Co czwarty uczeń ma za sobą inicjację nikotynową, a dla większości z nich pierwszym produktem, po jaki sięgnęli, był e-papieros. Zdecydowana większość uczniów używających nikotyny korzysta właśnie z e-papierosów, a prawie połowa nie ma problemu z ich zakupem – wskazują nowe badania przeprowadzone z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia. Eksperci podkreślają, że niebezpiecznym produktem, z uwagi na ryzyko uzależnienia behawioralnego, są także e-papierosy beznikotynowe. Trwają prace nad przepisami, które m.in. zakażą ich sprzedaży nieletnim.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.