Urządzenia Netatmo kompatybilne z centralą TaHoma switch od Somfy
Netatmo i Somfy, czołowi producenci rozwiązań smart home, ogłosili kolejny etap strategicznej współpracy. Ich wspólny cel to zapewnienie użytkownikom jeszcze prostszego i bardziej komfortowego zarządzania systemami domu inteligentnego, ze szczególnym naciskiem na optymalizację komfortu termicznego. Odbędzie się to poprzez integrację inteligentnych rozwiązań Netatmo do regulacji temperatury z centralą TaHoma switch® od Somfy.
Należące do grupy Legrand, Netatmo oraz Somfy, współpracują ze sobą od wielu lat. Flagowy produkt Somfy – TaHoma switch® jest już kompatybilny z wieloma rozwiązaniami Legrand, w tym produktami Netatmo, takimi jak Czujnik Jakości Powietrza czy Inteligentna Stacja Pogodowa. Obecnie Somfy poszerza swój ekosystem o Termostat Netatmo oraz Inteligentne Głowice Termostatyczne, co pozwala na stworzenie spójnego, intuicyjnego systemu zarządzania domem. Dzięki tym rozwiązaniom użytkownicy centrali TaHoma switch mogą w pełni zoptymalizować komfort termiczny i jednocześnie osiągnąć wymierne oszczędności energetyczne. Nowość umożliwia także kompleksowe sterowanie ogrzewaniem oraz automatyzację ochrony przeciwsłonecznej w zależności od aktualnej temperatury w domu.
Korzyści wynikające ze współpracy
Integracja Inteligentnego Termostatu i Inteligentnych Głowic Termostatycznych z centralą TaHoma switch upraszcza proces użytkowania, czyniąc go bardziej intuicyjnym.
Konsumenci mają w ten sposób możliwość:
• Zarządzać całym ekosystemem z poziomu aplikacji TaHoma®,
• Dostosowywać programowanie ogrzewania do swojej dziennej rutyny w trakcie okresu grzewczego, w celu optymalizacji komfortu termicznego oraz oszczędzania energii. Jak każde podłączone urządzenie, ogrzewanie może być łatwo kontrolowane, przy użyciu listy sugerowanych scenariuszy. Na przykład w scenariuszu „Arrival”, światła są włączane, alarm dezaktywowany a Inteligentny Termostat przełącza się w tryb komfortu, gdy użytkownik wejdzie do domu. Kiedy aktywowany zostanie scenariusz „Leaving”, światła i inne sprzęty elektryczne zostają wyłączone, a ogrzewanie przechodzi w tryb nieobecności.
• Latem można zoptymalizować automatyzację ochrony przeciwsłonecznej, w zależności od temperatury w domu, dzięki czujnikowi wbudowanemu w Termostaty/Przekaźniki Termostatu Netatmo. W ten sposób żaluzje zamykają się, aby uniknąć ryzyka przegrzania w domu, gdy temperatura w pomieszczeniu za bardzo wzrośnie. Umożliwia to optymalne wykorzystanie ochrony przeciwsłonecznej, poprawiając komfort i zmniejszając zapotrzebowanie na klimatyzację.
- Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Somfy i oferować naszym użytkownikom coraz bardziej innowacyjne rozwiązania – mówi Alexandre Menu, Dyrektor Zarządzający w Netatmo – Kompatybilność Termostatu i Głowic Termostatycznych Netatmo z aplikacją Tahoma jest ważnym krokiem w kierunku w pełni połączonego domu. Dzięki temu nasi klienci mogą czerpać więcej korzyści z automatyki domowej, jednocześnie zmniejszając zużycie energii. W Netatmo jesteśmy zaangażowani w zmniejszanie śladu energetycznego naszych produktów. Każda innowacja ma na celu zapewnienie optymalnej efektywności energetycznej, przyczyniając się do bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska przyszłości.
- W Somfy wierzymy w interoperacyjność z korzyścią dla konsumentów. Strategiczna współpraca z Netatmo to kolejny krok w kierunku inteligentnego zarządzania energią. Użytkownicy będą teraz mogli sterować zarówno ogrzewaniem, jak i innymi urządzeniami domowymi za pomocą jednego interfejsu. Automatyzacja ochrony przeciwsłonecznej uzależniona od temperatury w domu pozwoli na optymalizację komfortu cieplnego oraz redukcję zużycia energii. Ta nowa funkcjonalność doskonale wpisuje się w zaangażowanie Somfy w innowacyjne i odpowiedzialne rozwiązania technologiczne – komentuje Krzysztof Majewski, Country Manager, Somfy.
Inteligentny Termostat oraz Inteligentne Głowice Termostatyczne od Netatmo są od dzisiaj kompatybilne z aplikacją TaHoma od Somfy.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.