Universal Robots świętuje kolejny kamień milowy – ponad 500 rozwiązań w UR+
Universal Robots, duński producent robotów współpracujących (cobotów), wprowadził na rynek już ponad 500 produktów za pośrednictwem swojego ekosystemu UR+.
Świadczy to o znaczącym rozwoju ekosystemu od czasu jego powstania w 2016 roku. Universal Robots (UR) planuje uczynić z UR+ platformę typu open-source, która umożliwiłaby deweloperom tworzenie przełomowych rozwiązań. Obecnie w ramach UR+ oferowana jest szeroka gama komponentów, zestawów aplikacji i rozwiązań zarówno w zakresie sprzętu, jak i oprogramowania, zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb klientów.
- Działanie Universal Robots opiera się na współpracy, a popularność UR+ wyraźnie pokazuje, że jesteśmy preferowaną platformą w dziedzinie robotyki współpracującej – powiedział Kim Povlsen, prezes Universal Robots. – Mamy niesamowity ekosystem z setkami firm partnerskich, od małych start-upów deweloperskich po uznane i znane marki. To naprawdę wszechstronna i stale rozwijająca się platforma – dodał.
Ekosystem UR+ oferuje różne produkty, od takich wspierających proste zastosowania, jak chwytaki, po pełne rozwiązania dla automatyzacji zadań takich, jak paletyzacja czy spawanie. W ostatnich latach wyraźnym trendem był rozwój kompletnych aplikacji, a w ekosystemie coraz większy nacisk kładzie się na oferowanie klientom gotowych rozwiązań, spełniających najczęstsze potrzeby w zakresie automatyzacji.
Kolejnym widocznym trendem jest szybki wzrost liczby zastosowań i rozwiązań opartych na technologii sztucznej inteligencji. Pojawiły się również nowe produkty zaprojektowane z myślą o kompatybilności z cobotami nowej generacji o dużym udźwigu.
- Nasz ekosystem rozwija się szybciej niż kiedykolwiek, a dzięki sztucznej inteligencji – nowej lokomotywie robotyki, będziemy świadkami przełomowych innowacji wzbogacających go w szybkim tempie. Dla UR najważniejsze jest zapewnienie naszym klientom wyboru poprzez łatwą w użyciu technologię i – wraz z naszymi partnerami – ciągłe przesuwanie granic tego, co można zautomatyzować i jak łatwo można to zrobić – dodał Kim Povlsen.
Wszystkie produkty ekosystemu UR można znaleźć tutaj: https://www.universal-robots.com/pl/plus/produkty/
Dowiedz się więcej na temat Universal Robots: https://www.universal-robots.com/about-universal-robots/news-centre/
Kontakt dla prasy
Dorota Prochowicz
dprochowicz@communication.pl
tel. 48 728 433 401

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.