Komunikaty PR

Universal Robots świętuje kolejny kamień milowy – ponad 500 rozwiązań w UR+

2024-07-09  |  13:30
Biuro prasowe

Universal Robots, duński producent robotów współpracujących (cobotów), wprowadził na rynek już ponad 500 produktów za pośrednictwem swojego ekosystemu UR+.

Świadczy to o znaczącym rozwoju ekosystemu od czasu jego powstania w 2016 roku. Universal Robots (UR) planuje uczynić z UR+ platformę typu open-source, która umożliwiłaby deweloperom tworzenie przełomowych rozwiązań. Obecnie w ramach UR+ oferowana jest szeroka gama komponentów, zestawów aplikacji i rozwiązań zarówno w zakresie sprzętu, jak i oprogramowania, zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb klientów.

 - Działanie Universal Robots opiera się na współpracy, a popularność UR+ wyraźnie pokazuje, że jesteśmy preferowaną platformą w dziedzinie robotyki współpracującej – powiedział Kim Povlsen, prezes Universal Robots.  – Mamy niesamowity ekosystem z setkami firm partnerskich, od małych start-upów deweloperskich po uznane i znane marki. To naprawdę wszechstronna i stale rozwijająca się platforma – dodał.

Ekosystem UR+ oferuje różne produkty, od takich wspierających proste zastosowania, jak chwytaki, po pełne rozwiązania dla automatyzacji zadań takich, jak paletyzacja czy spawanie. W ostatnich latach wyraźnym trendem był rozwój kompletnych aplikacji, a w ekosystemie coraz większy nacisk kładzie się na oferowanie klientom gotowych rozwiązań, spełniających najczęstsze potrzeby w zakresie automatyzacji.

Kolejnym widocznym trendem jest szybki wzrost liczby zastosowań i rozwiązań opartych na technologii sztucznej inteligencji. Pojawiły się również nowe produkty zaprojektowane z myślą o kompatybilności z cobotami nowej generacji o dużym udźwigu.

 - Nasz ekosystem rozwija się szybciej niż kiedykolwiek, a dzięki sztucznej inteligencji –  nowej lokomotywie robotyki, będziemy świadkami przełomowych innowacji wzbogacających go w szybkim tempie. Dla UR najważniejsze jest zapewnienie naszym klientom wyboru poprzez łatwą w użyciu technologię i – wraz z naszymi partnerami – ciągłe przesuwanie granic tego, co można zautomatyzować i jak łatwo można to zrobić – dodał Kim Povlsen.

Wszystkie produkty ekosystemu UR można znaleźć tutaj: https://www.universal-robots.com/pl/plus/produkty/

Dowiedz się więcej na temat Universal Robots: https://www.universal-robots.com/about-universal-robots/news-centre/

Kontakt dla prasy

Dorota Prochowicz
dprochowicz@communication.pl
tel. 48 728 433 401

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.