Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwsze urodziny współpracy
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber i Lotnisko Chopina świętują pierwszy rok współpracy. Z tej okazji Uber uruchomił innowacyjną funkcję zamawiania przejazdu z wykorzystaniem PINu, dzięki czemu Lotnisko Chopina jest trzecim na świecie portem lotniczym, z którego pasażerowie mogą zamawiać taksówki w ten sposób. W ciągu pierwszego roku współpracy z usługi Uber Airport skorzystało ponad 700 tysięcy pasażerów, pochodzących z 86 krajów.
W lipcu ubiegłego roku Uber, najbardziej znana aplikacja do zamawiania przejazdów, została partnerem największego portu lotniczego w Polsce - Lotniska Chopina. W tym celu uruchomiono specjalny produkt umożliwiający zamawianie przejazdu bezpośrednio z Hali Przylotów.
Przejazdy w ramach Uber Airport realizowane są przez kierowców z najwyższymi ocenami, spełniających wysokie wymagania lotniska, między innymi posiadających polskie prawo jazdy. Obecnie w ramach produktu dostępnych jest ponad 400 samochodów o podwyższonym standardzie, minimum z segmentu C.
- Dojazd na i z lotniska to nieodłączny element podróży lotniczych. Jako zarządzający lotniskiem staramy się ten etap jak najbardziej naszym pasażerom ułatwić. Dlatego ogromnie cieszy nas trwająca już od roku bardzo dobra współpraca z firmą Uber. W sezonie wakacyjnym Lotnisko Chopina odprawia średnio około 61 tys. osób w ciągu doby. Przy tak dużym ruchu pasażerskim sprawny transfer z i do portu, który zapewnia Uber, pozytywnie wpływa na komfort podróżujących oraz całą organizację komunikacji wokół terminalu lotniska. - mówi Anna Dermont, Zastępca Dyrektora Biura Zarządu, Rzecznik Prasowy.
Tysiące pasażerów dziennie
Od momentu uruchomienia usługa cieszy się ogromną popularnością wśród przylatujących na stołeczne lotnisko. W ciągu roku skorzystało z niej ponad 700 tysięcy pasażerów, a łączna liczba przejechanych przez nich kilometrów jest bliska 92 obwodom Ziemi.
Na wynik ten składają się zarówno krótkie, lokalne trasy po stolicy jak i nietypowe zamówienia. Chociaż przejazdy z lotniska najczęściej kończą się w centrum Warszawy, rekordzista zamówił przejazd o długości 621 km.
Z usługi korzystają pasażerowie dosłownie z każdego zakątka globu, bowiem aż z 86 krajów. Najczęściej z usługę zamawiali użytkownicy z Polski, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rumunii, Portugalii, Kanady oraz Holandii.
Zamawianie przez PIN. Lotnisko Chopina jako trzecie na świecie skorzysta z tej opcji
Na rocznicę współpracy firma udoskonaliła usługę Uber Airport o funkcję PIN, który wyświetla się użytkownikowi w momencie zamówienia przejazdu. Pozwala to podróżującemu na wejście do pierwszego samochodu dostępnego w strefie na dolnym poziomie hali przylotów. Po podaniu kodu PIN, kierowcy wyświetla się cel podróży.
- Wprowadzenie PINu skróciło proces oczekiwania na przejazd. Początkowo wynosił on około 4 minuty, ale obecnie w wielu przypadkach samochód jest dostępny dla pasażera już w momencie zamówienia. To innowacja, jakiej Uber jeszcze nie wprowadzał w Europie - powiedział Marcin Moczyróg, Dyrektor Regionalny Uber w regionie CEE
Lotnisko Chopina jest pierwszym terminalem w Europie i trzecim na świecie z funkcją zamawiania przez PIN. Przed stołecznym portem opcja została uruchomiona na lotniskach w Dubaju i Melbourne.
Ruch na Lotnisku Chopina stale rośnie - w czerwcu liczba pasażerów po raz pierwszy przekroczyła wartość z tego samego okresu 2019 roku. W lipcu i sierpniu z portu korzysta około 60.000 osób dziennie. Aktualnie pasażerowie mają ułatwiony dostęp do taksówek Uber Airport, które podjeżdżają na pierwszą, najbliższą terminalowi, nitkę dojazdową na poziomie przylotów.
Aby uczcić wyjątkowy rok współpracy, 27 lipca Uber przygotował akcję specjalną w strefie przylotów. Do zdobycia były między innymi specjalne gadżety oraz kody na bezpłatne przejazdy.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem
Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Przemysł
Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne

Stale rosnący w społeczeństwie udział osób w wieku poprodukcyjnym i zmniejszająca się baza osób aktywnych zawodowo sprawiają, że automatyzacja i robotyzacja znacznie przyspieszają. Eksperci uspokajają, że nie oznacza to redukcji zatrudnienia, tylko dostosowywanie działalności, zwłaszcza produkcji, magazynów i centrów logistycznych, do potrzeb zmieniającego się świata i rynku pracy. Dla pracowników może to oznaczać potrzebę wypracowania nowych kompetencji, ale też szansę na rozwój – podkreślają eksperci IKEA.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.