Tysiące ton CO2 mniej dzięki innowacjom Hisense
Z okazji niedawno zakończonego szczytu klimatycznego COP26, firma Hisense podsumowała swoje inicjatywy, mające na celu ochronę środowiska oraz rozwój innowacji oszczędzających energię, dzięki którym udało się zredukować emisję CO2 i produkcję plastiku o tysiące ton rocznie.
Bardziej ekologiczna technologia
Od 2018 roku Hisense rewolucjonizuje produkcję lodówek, stosując własne innowacje, redukujące wykorzystanie HFC-245fa w technologii pianek izolacyjnych. Te działania pozwoliły na zmniejszenie emisji CO2 o prawie 6 tysięcy ton! Technologia została uznana w 2021 za wiodącą ekologiczną innowację w branży lodówek przez agendę ONZ - Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP.
Większa oszczędność energii
Dodatkowo Hisense obniżył zużycie energii 100-calowego telewizora laserowego L5100 do około 250 W, a w kolejnych latach planuje zmniejszyć je do poziomu poniżej 200 W. Dla porównania, telewizor LCD o tym samym rozmiarze zużywa ponad 800 Watów.
Zrównoważona produkcja
Hisense stosuje się do ścisłych zasad oszczędzania energii i ochrony środowiska - od etapu wyboru surowców, poprzez produkcję i przetwarzanie. Na przykład Hisense zoptymalizował system rozpraszania ciepła w telewizorze i zmniejszył grubość tylnej pokrywy, co dało oszczędność 4,6 tysięcy ton plastiku rocznie, czyli równowartość 514 milionów plastikowych torebek.
- Jako firma mająca wpływ na społeczeństwo i wypełniająca zobowiązania społeczne, powinniśmy zawsze koncentrować się na założeniach ESG - ochronie środowiska, zrównoważonym rozwoju
i ładzie korporacyjnym. Naszym celem jest, by Hisense był jeszcze bardziej "zielony", wpływał pozytywnie na zdrowie, zmniejszał zużycie energii i dbał o środowisko, według zasad zrównoważonego rozwoju, które jest długoterminowym zobowiązaniem naszej firmy. W tym celu działamy zarówno wewnętrznie, budując lepsze środowisko dla pracowników i kooperantów,
a także zewnętrznie - spełniając wymogi ochrony środowiska, kierując się odpowiedzialnością społeczną, by zapewnić lepsze warunki konsumentom i całemu środowisku na świecie - powiedział prezes Hisense Jia Shaoqian podczas okrągłego stołu najbardziej znaczących firm na świecie
- CNBC ESG Council, podczas szczytu COP26.
- Zapewnienie lepszej, bardziej "zielonej" i zdrowszej przyszłości jest istotnym celem Hisense, także w naszym regionie. Cieszę się, że innowacje, które wprowadza Hisense w produkcji urządzeń AGD i RTV, mają tak znaczny wpływ na redukcję emisji CO2 w Europie i na świecie. Jednocześnie jest to dla nas zobowiązanie, by z roku na rok nasza technologia jeszcze bardziej przyczyniała się do zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - skomentował Dariusz Waldowski, Vice President Sales w Hisense/Gorenje Polska.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy
Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Ochrona środowiska
Mężczyźni generują dużo wyższy ślad węglowy z transportu i konsumpcji niż kobiety. Główne powody to spożycie czerwonego mięsa i jazda samochodem

Ślad węglowy generowany przez kobiety, liczony na podstawie diety i wykorzystania środków transportu, jest o jedną czwartą niższy w porównaniu do mężczyzn – donoszą francuscy i brytyjscy naukowcy na podstawie badań przeprowadzonych we Francji. Nawet po skorygowaniu wyników, na przykład o różnice płciowe w zapotrzebowaniu na kalorie, luka pozostaje bardzo duża. Tym, co w większości odpowiada za te różnice, są czerwone mięso i samochody – oba wysokoemisyjne i oba powiązane ze stereotypowym wizerunkiem mężczyzny.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.