TP-Link prezentuje nowe punkty dostępowe WiFi 6 z serii Omada EAP
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD działają w najnowszym standardzie WiFi 6 i świetnie poradzą sobie w bardzo obciążonych środowiskach, np. w centrach handlowych, biurach, salach konferencyjnych czy też wykładowych. Z kolei pracujący w standardzie WiFi 5 EAP235-Wall, który jest kompaktowy i elegancki, doskonale wpisze się w wystrój hotelowych pokojów czy biurowych gabinetów.
Nowe technologie standardu 802.11ax, takie jak modulacja 1024QAM oraz długi symbol OFDM, umożliwiają urządzeniu EAP660 HD osiągnąć bardzo wysokie prędkości łącznie aż do 3600 Mb/s (do 1148 Mb/s w paśmie 2,4 GHz oraz do 2402 Mb/s w paśmie 5 GHz), natomiast modelowi EAP620 HD do 1800 Mb/s (do 574 Mb/s oraz do 1201 Mb/s w odpowiednich pasmach). Z kolei access point EAP235-Wall oferuje łączną przepustowość do 1200 Mb/s: do 300 Mb/s (w paśmie 2,4 GHz) oraz do 867 Mb/s (w paśmie 5 GHz).
We wszystkich najnowszych punktach dostępowych TP-Link zastosowano technologię MU-MIMO, która pozwala na komunikację z wieloma urządzeniami jednocześnie. Dodatkowo, wykorzystana w modelach EAP620 HD oraz EAP660 HD technologia OFDMA sprawia, że w środowiskach z dużym ruchem danych access pointy mogą osiągać nawet czterokrotnie większą przepustowość niż te, które pracują
w standardzie WiFi 5 (802.11ac). Punkty dostępowe WiFi 6 gwarantują także płynny roaming, dzięki któremu transmisje wideo i trwające połączenia głosowe nie są przerywane, gdy użytkownicy zmieniają lokalizację. Zarówno EAP620 HD, EAP660 HD, jak i EAP235-Wall wykorzystują Beamforming czyli technologię kształtowania wiązki, która sprawia, że połączenie z urządzeniami jest stabilne, nawet w bardzo wymagających warunkach.
Bezprzewodowe punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD przeznaczone są do montażu na suficie, natomiast EAP235-Wall jest modelem naściennym, przeznaczonym do montażu w puszce elektrycznej. Co ważne, wszystkie nowe access pointy obsługują technologię PoE, dzięki czemu wykorzystując zaledwie jeden przewód, można zasilać urządzenia oraz zintegrować je z siecią LAN.
Model EAP620 HD wyposażono w jeden gigabitowy port Ethernet, natomiast EAP660 HD w jeden port Ethernet 2,5Gb/s. Model przeznaczony do naściennego montażu EAP235-Wall posiada cztery gigabitowe porty Ethernet (1 port uplink oraz 3 porty downlink), w tym jeden port downlink z obsługą PoE pass-through, przeznaczony do zasilania urządzeń przewodowych, takich jak np. znajdujący się na wyposażeniu pokoju hotelowego telefon IP.
Konfiguracja i zarządzanie punktami dostępowych może się odbywać na dwa sposoby: poprzez kontroler sprzętowy, który eliminuje konieczność korzystania z komputerów i serwerów lub przez instalowane na komputerze w sieci lokalnej darmowe oprogramowanie Omada Controller. Najnowsze access pointy
TP-Link są kompatybilne z platformą Omada SDN, która zapewnia niskie koszty utrzymania sieci,
a administratorzy mogą z dowolnego miejsca centralnie zarządzać w chmurze siecią złożoną nawet
z setek punktów dostępowych, przełączników i routerów, także rozproszonych pomiędzy placówkami.
Prezentowane urządzenia z serii Omada pozwalają na stworzenie aż 16 niezależnych sieci Wi-Fi (SSID)
z możliwością autoryzacji dostępu z uwierzytelnianiem przez Facebooka albo SMS oraz logowaniem za pomocą strony powitalnej, jednorazowych haseł dostępu lub voucherów. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa bezpieczeństwo całej sieci i wrażliwych danych.
Specyfikacje techniczne produktów dostępne są na stronie TP-Link: EAP620 HD, EAP660 HD, EAP235-Wall.
Wszystkie punkty dostępowe są już dostępne w sprzedaży. Zostały objęte 5-letnią gwarancją.
ZTE MF986D i ZTE MF17B – szybki Internet LTE na wyciągnięcie ręki
ZTE Z1320 – stabilne i niezawodne WiFi
Co trzeci Polak uważa, że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla rozwoju kariery
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.