TP-Link Archer GX90 – nowy router gamingowy w standardzie WiFi 6
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Archer GX90 działa w standardzie 802.11ax (WiFi 6) i posiada trzy pasma sieci bezprzewodowej o łącznej przepustowości dochodzącej do 6579Mb/s: do 4804Mb/s w paśmie 5GHz, do 1201Mb/s w drugim paśmie 5GHz oraz do 574Mb/s w paśmie 2,4GHz. Dedykowane graczom pasmo 5GHz wykorzystuje technologie 4T4R i HE160, dzięki czemu wszystkie platformy do gier mają do dyspozycji połączenia o bardzo dużej prędkości, a zakłócenia generowane przez inne urządzenia w ogóle nie są odczuwalne. Gracze
mogą cieszyć się płynną grą (nawet kiedy inni użytkownicy obciążają łącze, oglądając filmy
w rozdzielczości 4K czy pobierając duże pliki) oraz uzyskać taktyczną przewagę nad przeciwnikami
w trakcie rozgrywki.
Archer GX90 oferuje także super szybkie połączenia przewodowe. Posiada jeden port WAN/LAN 2,5Gb/s, jeden gigabitowy port WAN/LAN oraz trzy gigabitowe pory LAN. Urządzenie wyposażono w jeden port USB 2.0 i jeden szybki port USB 3.0, dzięki którym do sieci domowej można podłączyć niemal każde urządzenie. Najwyższą wydajność sieci zapewnia czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1,5 GHz.
W najnowszym routerze gamingowym od TP-Link zastosowano szereg rozwiązań i technologii poprawiających zasięg oraz wydajność urządzenia.
Skuteczność połączeń zwiększona została poprzez wykorzystanie technologii MU-MIMO 4x4, która wysyła pakiety danych do czterech urządzeń w tym samym czasie, optymalizując wydajność całej sieci. Zastosowanie OFDMA aż czterokrotnie zwiększa średnią przepustowość oraz redukuje opóźnienia - dzięki niej z jednego kanału (w sumie jest ich osiem) może korzystać bez zakłócania połączenia nawet kilka urządzeń jednocześnie. Technologia Airtime Fairness ogranicza nieefektywne wykorzystywanie przepustowości pasm. Z kolei połączenie ośmiu anten, technologii Beamforming zwiększającej siłę sygnału nadawanego w kierunku łączących się do routera urządzeń, modułu front-end o dużej mocy oraz 4T4R pozwala na utworzenie silnej i niezawodnej sieci bezprzewodowej. Funkcja DFS umożliwia dynamiczny wybór częstotliwości - automatycznie rozszerza dostępny kanał, stwarzając możliwość korzystania z aktualnie najmniej obciążonego pasma i pozwalając przenieść grę na wyższy poziom.
Dużym udogodnieniem dla graczy są także funkcje Game Accelerator oraz Statystyki Gier. Game Akcelerator automatycznie wykrywa i optymalizuje ruch generowany przez gry, zapewniając wysoką prędkość sieci, co z kolei przekłada się na nieprzerwane gamingowe wrażenia. Statystyki gier natomiast zapewniają dostęp do dopracowanych i szczegółowych zestawień w celu analizy w czasie rzeczywistym opóźnień, czasu gry i wykorzystania zasobów.
Urządzenie wyposażono także w tzw. Game Protector oraz system HomeCareTM, który skutecznie chroni domową sieć przed cyberatakami, zapewniając bezpieczne połączenie podczas grania online.
Archer GX90 obsługuje technologię OneMesh™, która inteligentnie łączy urządzenia z routerem lub wzmacniaczem sieci bezprzewodowej oferującym najlepszą jakość połączenia. Urządzenia tworzące sieć OneMesh™ współpracują ze sobą, aby tworzyć jednolitą sieć WiFi. Podczas przemieszczania się po domu, telefon lub tablet zawsze połączy się z urządzeniem, który oferuje mu najlepsze połączenie, bez przerywania transferu.
Dzięki intuicyjnej aplikacji Tether, dostępnej na urządzenia z systemem Android oraz iOS, konfiguracja oraz obsługa GX90 są niezwykle proste.
Specyfikacja techniczna urządzenia dostępna jest na stronie TP-Link.
Router Archer GX90 jest już dostępny w sprzedaży w cenie ok. 1400 zł i objęty został 3-letnią gwarancją.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.