TomTom współpracuje z Hitachi Automotive Systems Americas
Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. i TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosili współpracę nad opracowaniem koncepcji nowej usługi. Dotyczy ona dostarczania informacji w czasie rzeczywistym na temat zagrożeń drogowych dla systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Dzięki współpracy firmy połączą swoje siły technologiczne w celu dostarczania w czasie rzeczywistym aktualnych informacji na temat lokalizacji zagrożeń drogowych, wykrywanych przez czujniki samochodowe Hitachi Automotive Systems, ECU (Engine Control Unit) i pokładową sieć DNN (Deep Neural Network), do aplikacji nawigacyjnych i ADAS, w których wykorzystywane są usługi TomTom.
Hitachi Automotive Systems Americas wykorzysta swój czujnik samochodowy i technologię procesora krawędziowego do wykrywania wybojów i zagrożeń drogowych, a następnie przetwarzania tych informacji oraz wysyłania ich do chmury. Dane te są przekazywane do opartego na chmurze silnika firmy TomTom, obecnie wykorzystywanego w wiodącej w branży usłudze przesyłania danych o ruchu drogowym - TomTom Traffic. Następnie TomTom dostarczyłby informacje o zagrożeniach wszystkim aplikacjom nawigacyjnym i aplikacjom ADAS korzystającym z usług TomTom w taki sam sposób, w jaki dostarcza dane o ruchu drogowym, pomagając kierowcom w podejmowaniu lepszych decyzji, które oszczędzają czas, zmniejszają stres i tworzą bezpieczniejsze drogi.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że wspólnie z firmą TomTom pomagamy budować ekosystem inteligentnych miast”, powiedział John Nunneley, Design Engineering SVP, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. „Rozwiązanie to zapewni pojazdom inteligencję umożliwiającą wykrywanie, dystrybucję oraz wykorzystywanie w czasie rzeczywistym danych o stanie dróg, dzieląc się nimi z innymi pojazdami i administratorami dróg w celu zminimalizowania opóźnień, zwiększenia bezpieczeństwa i wykonania napraw.”
„Opracowanie innowacyjnych usług w czasie rzeczywistym w zakresie zagrożeń związanych z nawigacją i automatyczną jazdą ostatecznie przyczyni się do stworzenia bezpieczniejszego i mniej zatłoczonego świata, a to jest właśnie misją TomTom,” powiedział Ralf-Peter Schäfer, TomTom Head of Traffic i Travel Information. „Konieczna jest współpraca z myślącymi przyszłościowo firmami w celu zwiększenia mobilności, stąd też cieszymy się na nasze partnerstwo z Hitachi”.
Hitachi Automotive Systems Americas planuje udostępnić platformę AD/ADAS ECU, która będzie w stanie obsługiwać aplikacje pokładowe Hitachi Automotive Systems, jak również aplikacje serwisowe innych firm. Platforma ta ma być kluczowym czynnikiem umożliwiającym dostarczanie bardziej skalowalnych, bezpiecznych i niezawodnych usług zarówno dla firm, jak i użytkowników końcowych.

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć
W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Problemy społeczne
Sztuczna inteligencja napędza innowacje, ale pochłania ogromne ilości prądu. Rośnie potrzeba bardziej energooszczędnych rozwiązań

Trenowanie dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT, wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, co przekłada się na znaczące zużycie energii, porównywalne z roczną konsumpcją małych państw. Eksperci podkreślają, że konieczne jest projektowanie bardziej energooszczędnych algorytmów i systemów, które ograniczą ślad węglowy AI. Jednocześnie sztuczna inteligencja może też wspierać działania na rzecz klimatu, pomagając w optymalizacji zużycia energii i efektywniejszym zarządzaniu zasobami.
Medycyna
Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej

Zespół polskich naukowców rozwija technologię hodowania bionicznej trzustki, którą będzie można wszczepiać pacjentom kwalifikowanym obecnie do przeszczepu od zmarłego dawcy. Taka procedura jest stosowana w najcięższych przypadkach cukrzycy typu 1, a niekiedy również w cukrzycy typu 2. Badacze, tworząc innowacyjną metodę leczenia dołożyli starań, by rozwiązać ryzyko najgroźniejszego powikłania, jakim jest odrzucenie wszczepianego narządu poprzez wykrzepianie. Do zbudowania narządu będą wykorzystywane komórki pacjenta, więc układ immunologiczny nie powinien odczytywać go jako obcy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.