TomTom prezentuje nowy GO Navigator 7”
TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił wprowadzenie na rynek najnowszego urządzenia TomTom GO Navigator 7”. Nowy produkt oferuje informacje na temat ruchu drogowego w czasie rzeczywistym i ulepszone funkcje poprawiające wrażenia z nawigacji na dużym, 7-calowym wyświetlaczu.
GO Navigator 7” zawiera ulepszone wskazówki wizualne i przyciągające wzrok animacje, które informują użytkowników o zbliżających się zjazdach, zakrętach, zmianach pasa ruchu i fotoradarach.
Nowy produkt informuje także o strefach niskiej emisji (LEZ). Są one zwizualizowane na mapie Europy jako półprzezroczysta warstwa. Dzięki temu użytkownicy mogą mieć pewność, że wybierają trasy omijające obszary o ograniczonym dostępie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku starszych pojazdów. LEZ na Mapie 2D są wyznaczone zieloną, półprzezroczystą warstwą na górze mapy.
Nowy Navigator jest wyposażony w niezwykle przydatny pasek z podsumowaniem trasy – RouteBar (jest to znak rozpoznawczy TomTom), a także uchwyt magnetyczny.
Urządzenie oferuje roczne usługi Premium, w tym ceny paliwa na żywo, powiadomienia o fotoradarach i informacje o pogodzie.
„Wraz z nowym TomTom GO Navigator 7” na nowo zdefiniowaliśmy to, czego kierowcy mogą oczekiwać od nawigacji”, powiedział Pim Spaanderman, Managing Director, TomTom Consumer. „To innowacyjne urządzenie nie tylko zapewnia kierowcom spokój ducha, ale także pozwala im cieszyć się płynniejszą i przyjemniejszą jazdą.”
TomTom GO Navigator 7” jest dostępny w sklepach MediaExpert, MediaMarkt oraz Komputronik, a także na stronie tomtom.com w cenie 1199 zł.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Handel
1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.