TomTom i Bridgestone Mobility Solutions rozszerzają współpracę
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś zawarcie wieloletniej umowy z Bridgestone Mobility Solutions, jednostką biznesową Bridgestone. Porozumienie to pozwoli klientom lepiej optymalizować ich floty i przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne (EV). W ten sposób TomTom i Bridgestone wspierają zrównoważoną mobilność i redukcję zanieczyszczeń w miastach.
Oprogramowanie do zarządzania flotą Webfleet firmy Bridgestone Mobility Solutions wykorzystuje najlepszą w swojej klasie nawigację TomTom, mapy i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym z ponad 600 milionów urządzeń connected na całym świecie. Rezultatem jest zintegrowane rozwiązanie, które pozwala firmom zarządzać wszystkimi pojazdami na jednej platformie. Dzięki rozszerzonej współpracy, Webfleet włączy najnowsze dane TomTom dotyczące pojazdów elektrycznych i produkty do wyznaczania tras do swojego portfolio rozwiązań dla EV. Klienci mogą więc szybciej przejść na pojazdy elektryczne i prowadzić działalność w opłacalny sposób.
„Poprawa globalnej logistyki i pomoc naszym klientom w rozwiązywaniu wyzwań związanych z elektryfikacją floty jest kluczowym celem w TomTom" - powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Bridgestone Mobility Solutions, partnerem, który podziela nasze zaangażowanie w stymulowanie innowacji w branży flotowej i logistycznej. Dzięki tej umowie obie firmy integrują swoje najlepsze rozwiązania w jednym miejscu, co pomoże firmom działać płynnie i elektryfikować w sposób zdecydowany”.
„W Bridgestone Mobility Solutions pracujemy nad wspieraniem elektryfikacji flot na całym świecie” - powiedział Paul Verheijen, Vice President, Product Strategy & Partnerships, Bridgestone Mobility Solutions. „Dzięki współpracy z TomTom pomagamy przyspieszyć elektryfikację floty, wykorzystując wiodące w branży dane o ruchu drogowym, mapy i nawigację, aby lepiej zoptymalizować dostawy, poprawić zachowanie kierowcy i zasięg oraz zwiększyć ogólną produktywność. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystywanie pełnego potencjału e-mobilności na drodze do udanej transformacji czystej energii”.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Ochrona środowiska
Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.